معرفی بهترین سرور ماینکرافت ایرانی

معرفی بهترین سرور ماینکرافت ایرانی
معرفی بهترین سرور ماینکرافت ایرانی
2 ماه پیش

 اگر اهل بازی ویدئویی هستید، حتماً با بازی جذاب و خلاقانه ماینکرافت آشنایی دارید. این video game یکی از بازی‌های پرطرفدار در دنیاست که علی‌رغم ساختار و محیط ساده، طرفداران بی‌شماری دارد. در این بازی، یک محیط سه بعدی برای شما طراحی شده، به‌گونه‌ای که می‌توانید هر چیزی را تنها با استفاده از بلوک‌های از پیش آماده بسازید! به همین دلیل به این بازی، «لگوی آنلاین» هم گفته می‌شود زیرا با چیدمان بلوک‌ها، انواع ساختارهای سه بعدی قابل ساخت هستند. همچنین به چنین بازی‌هایی در انگلیسی «electronic game with user interface and visual feedback» گفته می‌شود.

گیمر با استفاده از امکاناتی که دارد، اشیاء مختلف را ساخته و در ادامه از آن‌ها برای ورود به دنیاهای جدید و ماجراجویی‌های بیشتر استفاده می‌کند. ماینکرفت یک بازی آنلاین است، بنابراین استفاده از سرور مناسب برای اجرای بازی در سرعت اجرای آن و ویژگی‌ها و امکاناتی که در اختیار گیمر قرار می‌دهد، نقش اساسی دارد. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین سرور ماینکرافت ایرانی و ویژگی‌های آن بپردازیم. ابتدا توضیحاتی در مورد سرورهای مجازی خواهیم داد و ویژگی‌های سرورهای برتر ماینکرافت را ذکر می‌کنیم، سپس چند مورد از بهترین سرورها را معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم یک گیمر حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این متن با ما همراه باشید.

 

منظور از سرور ماینکرافت چیست؟

سرور Minecraft یک سرور بازی چندنفره متعلق به بازی ویدیویی Minecraft است. در این زمینه، اصطلاح «سرور» اغلب به صورت محاوره به شبکه‌ای از سرورهای متصل اشاره می‌کند، نه یک ماشین واحد. بازیکنان می‌توانند سرور خود را روی کامپیوتر با استفاده از نرم‌افزار یا با استفاده از یک ارائه‌دهنده هاست راه‌اندازی کرده تا بتوانند سرور خود را روی دستگاه‌های اختصاصی اجرا کنند. به این‌گونه سرورها، گیم سرور نیز می‌گویند که منظور از آن، یک شبکه سروری برای اجرای بازی‌های آنلاین است.

 کاربرد سرور ماینکرافت

 

 

سرورهای چندنفره Minecraft توسط اپراتورهای سرور کنترل می‌شوند و به دستورات سرور مانند تنظیم زمان روز، کنترل بازیکنان و تنظیمات اضافی دسترسی دارند. مالک سرور همچنین می‌تواند پلاگین‌هایی را برای تغییر سرور تنظیم و نصب کرده و محدودیت‌هایی را در مورد نام کاربری یا آدرس IP ایجاد کنند. در ادامه نکاتی را در مورد سرورهای ماینکرافت توضیح خواهیم داد.

 

سرورهای کرکی ماینکرافت pc

بازیکنانی که از نسخه‌های Cracked Minecraft یا سرورهای کرکی استفاده می‌کنند، باید صرفاً روی سرورهای Minecraft کرک شده بازی کنند. این سرورها به طور خاص برای دور زدن برخی محدودیت‌های امنیتی حساب Minecraft طراحی شده‌اند و به بازیکنان اجازه می‌دهند حتی بدون داشتن یک حساب قانونی Minecraft به آن بپیوندند. سرورهایی که کلاینت‌های کرک شده را می‌پذیرند، به طور کلی کیفیت پایین‌تری نسبت به سرورهای معمولی دارند. نمونه‌ای از آن Hypixel است که با اختلاف محبوب‌ترین سرور Minecraft موجود است و از نظر بسیاری از بالاترین کیفیت برخوردار است. Hypixel هرگز بازیکنان کرک شده را برای پیوستن نمی‌پذیرد.

 

اموزش رفتن به سرور ماینکرافت pc

برای رفتن به سرور ماینکرافت و آپلود بازی روی آن، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به نسخه Minecraft Bedrock وارد شوید و محیطی را که مدنظرتان است، پیدا کرده و روی دکمه ویرایش کلیک کنید.
  2. به پایین صفحه بروید و روی export world کلیک کنید و سپس یک فضا از کامپیوتر خود را برای اکسپورت کردن انتخاب نمایید.
  3. روی فایل mcworld. کلیک راست کنید، از برنامه 7-zip (یا نرم‌افزار استخراج خود) استفاده کرده و روی Open Archive کلیک نمایید.
  4. حالا این فایل‌ها را هایلایت کرده و در یک پوشه خالی روی کامپیوتر خود بکشید تا همه در یک مکان باشند.
  5. اکنون سرور Bedrock خود را متوقف کرده و با FileZilla به سرور خود وارد شوید.
  6. در سمت راست (فایل‌های سرور) روی گزینه worlds دوبار کلیک کنید، همین مرحله را تکرار کنید تا به فایل‌های سرور خود برسید.
  7. اکنون فایل‌هایی را که از دنیای Minecraft خود دانلود کرده‌اید در سمت چپ (کامپیوتر) به سمت راست (سرور) منتقل کنید.
  8. در این مرحله فایل‌های سرور قدیمی‌تر با فایل‌های جدیدتر جایگزین نمایید.
  9. در نهایت کافی است سرور خود را راه‌اندازی کرده به این ترتیب، محیط بازی در سرور Bedrock Minecraft شما آپلود خواهد شد.

 سرور ماینکرافت

آموزش رفتن به سرور ماینکرافت pc بدون اکانت

برخی سرورهای خاص ماینکرافت هستند که بدون خرید اکانت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای این منظور ابتدا در محیط بازی گزینه Multiplayer را انتخاب کرده و add server را انتخاب می‌کنید. سپس در قسمت server address، آدرس سرور رایگان مورد نظر را تایپ می‌کنید. برخی سرورهای ایرانی ماینکرافت که نیازی به تهیه اکانت ندارد نیز وجود دارد که می‌توانید با جستجو در اینترنت، آدرس این سرورها را بیابید. در انتها با کلیک روی گزینه Done، سرور مورد نظر به لیست سرورهای ماینکرافت اضافه می‌شود. اگر سرور به لیست اضافه نشد، گزینه refresh را بزنید تا لیست سرورها به‌روزرسانی شود. حالا کافی است به سرور متصل شوید و پس از لاگین شدن، دنیای خود را انتخاب کرده و از این 2011 video game لذت ببرید!

 

 خرید سرور ماینکرافت

برای خرید سرور minecraft مانند سرورهای مجازی دیگر کافی است به وب‌سایت سرور مورد نظر خود مراجعه کرده و یک اکانت ایجاد کنید. معمولاً برای این کار وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور دلخواه ضروری است. پس از لاگین شدن به وب‌سایت خدمات سرور، منطقه جغرافیایی مورد نظر خود و پلن مدنظرتان را بر اساس امکانات، ویژگی‌ها و قیمت انتخاب نموده و روی گزینه پرداخت کلیک کنید. در مورد سرورهای ایرانی، منطقه ایران را انتخاب کنید. پس از پرداخت از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی، پلن مورد نظر روی سرور خریداری شده فعال می‌شود.

 

ساخت سرور ماینکرافت

برای ساخت یک سرور ماینکرفت اختصاصی در محیط pc، به یک نسخه از محیط جاوا نیاز دارد. پس از دانلود نسخه جاوا، لازم است که نرم‌افزار سرور ماینکرافت را نیز دانلود و اجرا نمایید. پس از اجرای نرم‌افزار، انتقال پورت را روی روتر فعال‌سازی کرده و سرور minecraft را مجدداً راه‌اندازی نمایید. در پایان به گیم سرور خود متصل شوید. به این ترتیب یک سرور ماینکرافت اختصاصی برای خود دارید که البته می‌توانید آن را با سایر دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.

 

ماینکرافت آنلاین

MinecraftOnline یک سرور چندنفره ماینکرافت محبوب و قدیمی است. ویژگی‌های مهم این سرور عبارت‌اند از:

 

دنیای عظیم با قدمت طولانی

MinecraftOnline دارای قدیمی‌ترین نقشه عمومی از هر سرور SMP است. دنیای Freedonia اولین بار از روزی که SMP منتشر شد، فعال شده و از آن زمان تاکنون بازیابی یا بازسازی نشده است، علیرغم اینکه همیشه در این سرور عمومی فعال بوده است.

 

تیم مجری قوی

مدیران سرور ماینکرافت آنلاین، فعال و باتجربه هستند.

 

سخت‌افزار قوی

این سرور دارای یک پردازنده پیشرفته Xeon، یک رم 64 گیگابایتی، درایوهای SSD بوده و در یک مرکز داده متصل است که برای گیمرهای در همه جای دنیا مناسب است.

 

جامعه کاربری گسترده

MinecraftOnline اولین سرور SMP بود که یک کانال IRC مرتبط با بازی داشت. این کانال یک جامعه اجتماعی ایجاد کرده که 24 ساعت شبانه‌روز فعال است. بسیاری از افراد عادی فقط برای چت کردن با آن‌هایی که در بازی هستند به IRC متصل می‌شوند و گاهی اوقات بازیکنان فقط برای چت در IRC به بازی می‌پیوندند!

 

ویژگی‌های بهترین سرور Minecraft

بهترین سرور ماینکرافت دارای یک سری ویژگی‌های بارز است. امکانات و ویژگی‌های سرور ماینکرافت در اجرای بازی و موفقیت بازیکن نقش اساسی دارد. سرورهای مختلف ماینکرافت دارای امکانات سفارشی هستند و حتی برخی از کاربران حرفه‌ای، سرورهای شخصی خود را در محیط ماینکرافت ایجاد می‌کنند. یک سرور خوب برای بازی آنلاین ماینکرافت اولاً، باید یک نقشه سفارشی با تعداد زیادی ساختمان داشته باشد. همچنین می‌بایست دارای یک سیستم مدیریت سرور عالی باشد تا از بروز خطاهای احتمالی در حین اجرای بازی جلوگیری کند. یک سرور ماینکرافت پیشرفته باید به بازیکنان اجازه دهد تا شخصیت‌های خود را به دلخواه ساخته و همچنین استفاده و پیمایش محیط بازی را برای بازیکن‌ها آسان کند. علاوه بر این امنیت سرور هم بسیار مهم است و در نهایت امکان کنترل تعداد زیاد بازیکن‌ها در محیط بازی، یک سرور خوب را از یک سرور ضعیف متمایز می‌کند.

 

معرفی بهترین سرورهای ماینکرافت

در این بخش، بهترین سرورهای ماینکرافت را معرفی خواهیم کرد که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

 نمونه‌هایی از سرور ماینکرافت

Hypixel

هایپیکسل (Minecraft server) محبوب‌ترین سرور Minecraft در سال 2023 است، بدون شک به لطف حالت‌های بازی بسیار، از جمله Cops and Crims، Duels و Murder Mystery این سرور، از محبوب‌ترین سرورهای ماینکرافت است. این سرور به خاطر امکانات و ویژگی‌های زیادی که دارد، به گیمر این امکان را می‌دهد که بلوک‌های مختلف را برای کاربردهای گوناگون به صورت سفارشی ایجاد کند.

 

Mineplex

 مینی پلکس (defunct American Minecraft minigame server) یک پلت فرم سرور Minecraft است که شامل چندین منطقه برای انواع بازی‌ها است. این سرور، محیط‌های بازی مختلف از جمله محیط جنگی، استراتژیک، منطقه شهری و غیره را برای بازیکنان ارائه می‌دهد و کاربر می‌تواند به راحتی با ایجاد بلوک‌های اختصاصی، در هر محیط به ماجراجویی بپردازد.

 

Manacube

Manacube یکی از سرورهای بزرگ Minecraft با حداقل عناصر است. Manacube به ویژه به دلیل گیم پلی پارکور خود شناخته شده است. اگر به دنبال چیزی متفاوت هستید، حالت بازی Islands در این سرور فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در جزیره‌ای که عمدتاً در زیر آب است، برای زنده ماندن تلاش کنید.

 

Madcraft

سرور Madcraft یکی از سرورهای ایرانی بازی ماینکرافت است که علاقمندان زیادی دارد. بسیاری از گیمرهای ماینکرافت، این سرور را بهترین سرور ایرانی در این بازی می‌دانند. اگر تمایل دارید در یک سرور ایرانی، بازی کنید توصیه می‌کنیم سرور Madcraft از دست ندهید.

 

PixelmonCraft

سرور Pixelmon یکی از سرورهای موردعلاقه بسیاری از کاربران در ماینکرافت است. حیوانات در محیط Minecraft با Pokémon جایگزین می‌شوند همچنین می‌توان آن‌ها را در سرور Pixelmon ایجاد کرده و از این حیوانات در محیط‌های نبرد استفاده نمود.

 

Complex Gaming

کمپلکس نتورکز (American media and entertainment company) یکی دیگر از سرورهای بسیار محبوب Minecraft است که دارای انواع مختلفی از حالت‌های بازی از جمله Survival، PvP و PvE است. برای فعال کردن برخی از این حالت‌های بازی، از جمله Pixelmon، ابتدا باید یک modpack نصب کنید.

 

HiveMC

به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سرورهای پایه Minecraft server، تجربه کار در سرور HiveMC برای گیمرها بسیار لذت‌بخش است. این سرور، انواع ژانرهای بازی را نظیر بازی‌های بقا شامل می‌شود.

 

 The Archon

سرور Archon دارای جمعیت عظیمی از بازیکنان است که به طور منظم به‌روز می‌شوند. این سرور یکی از محبوب‌ترین سرورهای Minecraft و سرورهای Minecraft Skyblock است که محیط‌های بازی سرقت، زندان و خارج از کشور را ارائه می‌دهد.

 

Minr

Minr یکی از قدیمی‌ترین سرورهای Minecraft است، به این معنی که امکانات و ویژگی‌های مختلفی طی سال‌های اخیر توسط کاربران در این سرور ارائه شده است. امکاناتی از قبیل پارکور و ماجراجویی، در این سرور وجود دارد.

 

Minewind

یکی از سرورهای ماینکرافت با محیط ساده که امکانات نه چندان زیاد اما محیط‌های ساده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد، Minewind است. محیط‌های نبرد ساده با امکانات سفارشی‌سازی بلوک‌ها در این سرور ارائه شده است.

 

PirateCraft

این سرور، محیط بازی دزدان دریایی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. اگر بازی‌های نقش دزدان دریایی را دوست دارید، این سرور برای ایجاد محیط‌های نبرد و محاصره بسیار پیشنهاد می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله توضیحاتی در مورد سرور ماینکرافت و بهترین سرورهای شناخته شده که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است، ارائه کردیم. همچنین ویژگی‌های یک سرور خوب را ذکر کردیم. امید است که این مطلب از آذر آنلاین برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

منظور از سرورهای بازی ماینکرافت چیست؟

همان‌طور که گفتیم، سرورهای ماینکرافت در اصل شبکه‌ای از سرورها است که محیط‌های مختلف را با امکانات اختصاصی در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. محیط‌های بازی مختلف با امکانات ویژه در این سرورها تعبیه شده است.

چگونه به بهترین سرورهای ماینکرافت بپیوندیم؟

برای پیوستن به سرور ماینکرافت، Minecraft را اجرا کرده و Multiplayer را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Add Server کلیک نموده و در باکس Server Address، آدرس سرور هاست را وارد کنید. در ادامه روی گزینه Done کلیک نمایید. منتظر بمانید که سرور متصل شود، سپس نام سرور در لیست ظاهر می‌شود. روی نام سرور مورد نظر کلیک کرده و گزینه Join Server را انتخاب کنید. به این ترتیب به سرور ماینکرافت متصل شده‌اید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

14397
A
A