مواردی که شما را به بکارگیری از ماشین مجازی ترغیب خواهد نمود

مواردی که شما را به بکارگیری از ماشین مجازی ترغیب خواهد نمود
مواردی که شما را به بکارگیری از ماشین مجازی ترغیب خواهد نمود
1 سال پیش

 Virtual Machine یا یک سیستم مجازی و می توان بیان کرد که یک برنامه همانند یک کامپیوتر واقعی می باشد. این نرم افزار شرایط اجرای برنامه های متعدد و سیستم عامل ها بر روی یک دستگاه فیزیکی نظیر کامپیوتر دسکتاپ و یا سرور فیزیکی را مهیا می سازد. در واقع ماشین مجازی این شرایط را برای افراد فراهم می سازد. تا در زمان بکارگیری آن فکر کنند که از یک دستگاه واقعی با سیستم عامل انتخابی استفاده می کنند. برای نمونه هنگامی که به کمک ماشین مجازی اندروید را بر روی ویندوز نصب می نمایید و اجرا می کنید. در زمان بکارگیری شما تصور می نمایید که دارید از یک دستگاه اندروید واقعی استفاده می نمایید. آذرآنلاین بر آن شده تا امروز در این مقاله در رابطه با مواردی که شما را به بکارگیری از ماشین مجازی ترغیب خواهد نمود برای شما همراهان عزیز مطالبی را بیان نماید. در صورت خرید سرور می توانید به لینک آن مراجعه نموده و انواع آنرا خریداری نمایید.

کاربرد های ماشین مجازی

افزایش امنیت سرور ها برای حفاظت از آن ها در برابر تهدیدات سایبری

اگر هکر ها و یا مهاجمان موفق شوند به یک ماشین مجازی وارد شوند و به آن دسترسی یابند. در این صورت به سهولت امکان حذف آن وجود دارد و یا می توان اطلاعات آن را حذف نمود‌. همچنین این امکان فراهم می باشد تا آخرین بکاپ گرفته شده را بازیابی نمود‌. علاوه بر این مورد به دلیل آنکه ماشین مجازی از یک فضای ایزوله برخوردار می باشد و مجزا از سیستم فیزیکی میزبان و دیگر ماشین های مجازی فعال در یک سیستم کار می نماید. در حقیقت اگر مورد حمله قرار گرفت تنها ماشین مورد حمله تحت خطر واقع می شود و دیگر ماشین ها تحت خطر قرار نخواهد گرفت.

کاربرد های ماشین مجازی

به وجود آوردن فضا های ایزوله

از مهم ترین کاربرد های ماشین مجازی که می توان شرح نمود این است که سیستم عامل های متعدد را بر روی یک سرور پیاده می سازد. مجموعه ها این امکان را دارند با توجه به نیاز و اهداف خود سیستم عامل های خود را در یک فضا های ایزوله به وسیله ماشین مجازی پیاده نمایند. در نتیجه دیگر برای انجام این عمل نیازی نیست تعدادی سرور به منظور به وجود آوردن تعدادی فضا خریداری نمود.  

تسهیل مدیریت فضا های متعدد اختصاص داده شده به اجرای سیستم عامل های گوناگون

از آنجایی که در سیستم های که از تعدادی سرور برخوردار می باشد بار کاری میان سرور های متعدد پخش می گردد. به منظور انجام عملیات  سیستم های فیزیکی کمتر به کار گرفته می شود. بیشتر بستر های مجازی سازی کنترل ماشین های مجازی به وسیله یک رابط کاربری صورت می گیرد. مهم ترین مورد که بایست که با وجود آنکه این ماشین ها و هایپروایزرها سخت افزار به خصوص را برای کار نیاز ندارند. ولیکن بهتر است بدانید که اگر یک کامپیوتر برای میزبانی تعدادی ماشین مجازی کاربرد داشته باشد. در این صورت این رایانه به نسبت کامپیوتر های معمولی به اینترنت و پهنای باند بالای و در کنار آن حافظه و قدرت پردازشی بالا احتیاج دارد. همچنین هر کدام از ماشین های مجازی که بر  روی دستگاه فیزیکی فعال می باشد. مقدار منابع که مورد استفاده می کنند فرق خواهد داشت . برای نمونه یک ماشین مجازی فضای بیشتری را در بر می گیرد ولیکن ماشین مجازی دیگر فضای کمتری را در برگرفته است. در نتیجه اگر متخصص IT هستید در کامپیوتر های که از تعدادی ماشین مجازی پشتیبانی می نماید بایست میزان مصرف را با منابع موجود متناسب و برابر نماید. پلتفرم مجازی سازی سبب شده این پروسه به سهولت انجام گیرد.  

مزیت های ماشین مجازی

ماشین های مجازی به علت داشتن تعدادی مزیت مهم به صورت وسیعی به وسیله سازمان و مجموعه کاربرد دارد. برخی از مهم ترین مزیت های آن عبارت است از:

o      اجرا و پیاده سازی انواع متعددی اپلیکیشن ها و سیستم عامل ها بر روی یک سرور.

o      حذف نمودن نیاز به بکارگیری تعداد سرور متعدد.

o      رفع نمودن نگرانی های حاصل از امنیت سیستم های سخت افزاری در برابر  حملات سایبری و نفوذ مهاجمان.

o      آسان نمودن پروسه مدیریت روش های متعدد و همچنین سهولت استفاده ماشین مجازی به وسیله مدیران

o      سهولت بخشیدن به پروسه بکاپ گیری به وسیله مدیران و ... 

مزیت های ماشین مجازی

کلام پایانی

همانگونه که مشاهده کردید از رایج ترین کاربرد های ماشین مجازی پیاده سازی همزمان تعدادی سیستم عامل بر روی یک سیستم سخت افزاری می باشد. امیدواریم این مطلب مواردی که شما را به بکارگیری از ماشین مجازی ترغیب خواهد نمود برای شما مفید بوده باشد.

پیشنهاد مطالعه : بررسی کامل جزئیات نسخه لینوکس سرور

 

Web Admin- مدیر صفحات

1173
A
A