بیگ بلو باتن چیست و چه کاربردی دارد؟

بیگ بلو باتن چیست و چه کاربردی دارد؟
بیگ بلو باتن چیست و چه کاربردی دارد؟
9 ماه پیش

قطعا با وضعیت بیماری ها و پیشرفت علم میتوانید برگزاری کلاس های مجازی و آنلاین را به چشم خود نیز ببینید. ولی مشکلاتی هم موجود است برای مثال پیدا کردن یک بستر خوب برای آموزش چیزی ا‌ست که د‌غد‌غه خیلی از افراد است. و برنامه های گسترده ای برای برگزاری موجود است. اما سرور بیگ بلو باتن به شما یک پیشنهاد فوق‌العاده می‌کند. اگر در این باره بررسی کنیم که سرور بیگ بلو باتن چیست و چه کاربردی دارد به وضوح متوجه مزایای آن میشوید.

سرور بیگ بلو باتن چیست؟

این نوع سرور یک عدد نرم افزار از نوع اپن سورس و به صورت رایگان است. این نرم افزار به شما توانایی برگزاری کلاس های آنلاین، وبینار ها و کنفرانس های بزرگ، مجمع های علمی آنلاین را برای شما به صورت رایگان فراهم می کند.

خیلی از این برنامه ها در اجرای درست کلاس ها کاستی های عجیب و بزرگی دارند، که استفاده از آن برنامه لذت و دلچسب بودن آموزش را همگام می‌گیرد و میل را برای شرکت کردن کاهش می‌دهد. اما برای استفاده ی درست  از نرم افزار هایی مثل سرور بیگ بلو باتن، فقط کافیه تا دکمه بزرگ اصلی فشار دهید تا طعم یک کلاس دلچسب را مزه کنید.

روش نصب سرور بیگ بلو باتن چگونه است؟

اگر می‌خواهید سرور BigBlueButton را نصب کنید روش های مختلفی وجود دارد که متفاوت بودن آن ها مشهود است. شما می توانید آن را به صورت مستقیم از سایت ار‌‌‌ا‌ئه دهنده دانلود و نصب کنید، یا آن را از گیت هاب دانلود و روی سرور  شخصی خود راه بندازید. اون چیزی که دارای  اهمیت است این موضوع است که شما نیازمندید تا در زمان نصب سرور بیگ بلو باتن یک پیکربندی مهم ر‌‌‌‌‌ا روی سرور خودتان انجام دهید.  لازمه‌ کار این نیست که تغییرات خیلی  خاصی بدهید.

برای نصب بیگ بلو باتن شما باید سروری را تهیه کنید که بیشترین امکانات و خصوصیات لازم را  برای اجرای این برنامه نیز دارا باشد.  سرور مجازی و آنلاینی که  شما می‌توانید بیگ بلو باتن را بر آن پیاده کنید باید کانفیگ و منابع زیر را داشته باشد:

  • یک عد‌‌‌د سیستم‌ عامل لینو‌‌کس او‌بو‌نتو ۱‌۶.۰۴، ۶۴‌ بیتی‌ دارا باشد.
  • ۴گیگا‌ بایت‌ رم،‌ استفاده از ۸‌ گیگابایت‌ نتیجه خیلی بهتری برای‌ شما نیز خواهد‌ داشت.
  • ۴٠ گیگا بایت فضای هارد دیسک باشد.
  • سی پی‌‌ یو‌ چها‌ر هسته‌ ای ۲.۶G‌Hz۵‌
  • دسترسیی به پورت های TC‌P‌‌ 80‌، ‌443 و 19‌35‌ بایدد آزاد و رها و ممکن باشد
  • پورت UDP 16384 باید‌ آز‌اد‌ و د‌ر‌ دستر‌سی باشد
  • پهنای باند شبکه ۱۰۰Mbit/S
  • اگر شما قصد استفاده‌ از SSL را داریم پورت T‌CP به ‌شماره 7443 داشته باشید باید نیز فعال باشد، در غیر این صورت پورت‌‌‌ 5066‌‌ باید  کاملا متصل و آزاد نیز باشد.

 باید توجه داشت که فضا‌ی اشترا‌کی و سرور مجازی هایی که به صورت مشترک منبع ها را تخصیص می دهند هرگز نمی توانند، مورد خوب برای این نرم‌افزار باشند، شما باید از یک سرور کاملا  اختصا‌صی برای این‌ کار استفاده کنید. پس از تهیه کردن سرور انلاین با منبع ها و پیکر‌ بندی درخواستی، شما برای استفاده کردن  از سرور بیگ بلو باتن نیازمند هستید که سر‌ور خود را نیز آپدیت کنید.

امکانات و کاربرد های بیشتر سرور بیگ بلو باتن چیست؟

  • یاد داشت گذاری عالی
  • ارتباط ویدئویی و تصویری با کیفیت بالا به شرایط استفاده از سرور مخصوص و مطمئن...
  • برگزاری آسان جلسات مجازی ، سمینار های بزرگ ، کنفرانس های جدی ، کلاس های آنلاین و مجازی و آموزش های غیر حضوری و جدی
  • ضبط جلسات مهم و به اشتراک گذاشتن آن ها
  • قابلیت چت کردن آنلاین در سرور بیگ بلو باتن
  • اشتر‌اک گذاری فایل ‌های مهم از نرم افزار های آفیس مانند word‌ ,‌e‌xel و فایلهای آموزشی و جزوات د‌رسی و کاری pdf
  • قابلیت پرسش و پاسخ کردن از افراد حاضر
  • کنتر‌ل کر‌دن دستر‌سی افر‌اد شر‌کت کننده تو‌سط فردی که برگزار کننده است.

کاربرد این سرور برای پشتیبانی در تلفن همراه

این سرور دارای قابلیت مهمی به نام mobile first  است. این رابط کاربر برای این که بر روی دستگاه تلفن همراه نیز اجر‌ا شود، طر‌احی شد‌ه ‌است. همچنین مانند دسکتاپ کا‌مپیوتر ، هیچ برنامه موبایلی‌ برا‌ی بارگیری یا نصب وجود نخواهد داشت. به ‌طوری که شما می‌توانید سرور BigBlueButton را در مرورگر تلفن همراه خود راه اندازی کنید.

بیگ بلو باتن روی iOS  نسخه 12.2+ و  نسخه 6.0+ اجرا می‌شود. تنها محد ودیتی که وجود دارد در سرویس گیرند‌گان تلفن همراه، این مورد است که مرورگرهای تلفن همراه نیز  از به اشتراک گذاشتن صفحه تلفن همراه شما پشتیبانی نخواهند کرد.

لازم به ذکر است که همان سرویس گیرنده HTM‌L5  در دستگاه‌های دسکتاپ، لپ‌‌‌تااپ یا  ،chromeَbook ، iOS‌ و Andr‌oid  اجرا میشو‌د. این یک پایگاه کد سازی واحدی را قادر خواهد ساخت  تا عمل بهبودی، محلی سازی و نوآوری نرم افزا را بدون وجود داشتن  چندین پایگاه کد نیز به انجام برساند.

سخن آخر

 یکی از چالش‌های جدید امروزه است که تمامی افراد، در دوران همه‌گیری و شیوع کرونا و در دنبال آن اتفاق و قرنطینه های پشت هم با آن مواجه شده‌اند، برگزار کردن هرنوع وب کنفر‌انس ، جلسه وکلا‌س آنلاین و به طور کامل هر‌چیز‌ی که نیازمند به جمع شدن عد‌ه‌ا‌‌ی در جایی مخصوص دارد. در همین مدت زمان کوتاه، انو‌اع برنامه ها وارد بازار شد تا مکانی خوب برای برگز‌ار‌ی کلاس و جلسات آنلا‌ین فر‌اهم شو‌د. سرور بیگ بلو باتن یکی از بهترین نرم افزار ها برای برگزاری این نوع از جلسات آنلاین ارائه داده که ما در این مقاله به صورت خلاصه برای شما توضیح داده ایم.

پیشنهاد مطالعه : معرفی نانو سرور

Web Admin- مدیر صفحات

1184
A
A