دامنه design چه دامنه ای است؟

دامنه design چه دامنه ای است؟
دامنه design چه دامنه ای است؟
9 ماه پیش

دامنه design، دامنه ویژه ای است که در سال 2015 معرفی شد تا طراحان فعال در زمینه طراحی و در محل بتوانند از آن استفاده کنند. این دامنه اکنون توسط Top Level Design مدیریت و کنترل می شود. جالب این جاست که در مدت زمان کوتاهی بیش از 6000 ثبت دامنه انجام شده است. در این مطلب درباره دامنه design چه دامنه ای  است و ویژگی های آن، مطالبی عنوان شده است.

دامنه چیست؟

همان گونه که اطلاع دارید، دامنه همان آدرسی است که در مرورگر خود تایپ می کنید تا وارد وب سایتی مانند www.google.com شوید. بیایید دامنه را ساده تر توضیح دهیم. تصور کنید در شرف راه اندازی یک کسب و کار هستید. بنابراین، برای اینکه کسب و کار شما درآمد مناسبی داشته باشد، باید آن را در یک مکان مناسب و یک آدرس مستقیم راه اندازی کنید که مشتریان شما را به خاطر بسپارند. این آدرس همان دامنه است.

ثبت دامنه design برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که اشاره کردیم این پسوند دامنه برای کارهای هنری، دکوراسیون، طراحی داخلی و تمامی مشاغل مرتبط با طراحی مناسب است. کاربران عمومی می توانند بلافاصله فعالیت سایت شما را ارزیابی کنند. اگر طراح هستید و در هر زمینه ای از طراحی وب کار می کنید، دامنه design را ثبت کنید، زیرا این دامنه انتخاب خوبی برای شماست. گروه های کاری زیر نیز می توانند از دامنه design استفاده کنند:

  • برای کسانی که طراحی گرافیک انجام می دهند.
  • برای کسانی که طراحی داخلی انجام می دهند.
  • برای کسانی که کارگردان هنری انجام می دهند.
  • برای کسانی که طراحی تولید انجام می دهند.
  • برای کسانی که طراحی انیماتور دیجیتال انجام می دهند.
  • برای کسانی که طراحی سایت انجام می دهند.
  • برای کسانی که طراحی صنعتی انجام می دهند.
  • برای کسانی که طراحی مد و غیره انجام می دهند.

پیشنهاد مطالعه: پس از ثبت دامنه چه باید کرد؟ [مراحل ایجاد وب سایت]

ثبت دامنه design برای چه کسانی مناسب است؟

انواع مدل های قابل تشخیص طراحی دامنه design

طراحی دامنه محور الگوهای مختلف را شناسایی می کند. به عنوان مثال، یک شیء به جای ویژگی هایش، با هویتش تعریف می شود. به عنوان مثال، بسیاری از خطوط هوایی یک شماره منحصر به فرد به صندلی های هر پرواز اختصاص می دهند: این شناسه صندلی است. در مقابل، یک شیء با ارزش، یک شیء تغییرناپذیر است که دارای خصوصیات زیادی می باشد، اما هویت مفهومی ندارد.

به عنوان مثال، هنگامی که افراد کارت های ویزیت را مبادله می کنند، به جای تلاش برای تشخیص هر کارت منحصر به فرد، تنها بر روی اطلاعات روی کارت (ویژگی های آن) تمرکز می کنند. مدل ها همچنین می توانند رویدادها را توصیف کنند (چیزی که اتفاق می افتد). رویداد دامنه رویدادی است که مورد علاقه کارشناسان دامنه است.

مدل ها را می توان با هم گروه بندی کرد و یک گروه را تشکیل داد. اشیاء خارج از مجموعه مجاز به ارجاع به ریشه هستند اما نمی توانند به شیء دیگری ارجاع دهند. ریشه همه چیز ارتباط بین همه متغیرها را بررسی می کند. برای مثال، رانندگان مجبور نیستند هر چرخ را جداگانه کنترل کنند: آنها فقط ماشین را کنترل می کنند. از این نظر، خودرو مجموعه ای از بسیاری از شیء های دیگر (موتور، ترمز، چراغ و ...) است.

کار با مدل ها در طراحی دامنه design

در طراحی دامنه design، ایجاد شی اغلب از خود شی جدا می شود. به عنوان مثال، یک شی که دارای روش هایی برای بازیابی اشیاء دامنه از یک فروشگاه پایگاه داده (مانند پایگاه داده) است. به طور مشابه، یک کارخانه یا یک شی با روش هایی برای ایجاد مستقیم یک شی دامنه است. زمانی که بخشی از یک برنامه از نظر مفهومی به هیچ شیئی تعلق ندارد، معمولاً به عنوان یک سرویس نمایش داده می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی گردید اطلاعات مفیدی درباره دامنه دیزاین جمع آوری و ارائه گردد. با دانستن این اطلاعات می توان از ویژگی ها و کاربرد های این نوع دامنه آشنا گردید. تا بتوان در صورت نیاز و برخورداری از شرایط لازم، از آن استفاده کرد.

پسوند دامنه design برای طراحان مستقل و شرکت های طراحی، ایده آل است. پسوندهای دامنه design عموماً برای نویسندگان طراحی، وبلاگ نویسان یا گروه هایی که می خواهند جامعه ای از طراحان را برای شبکه سازی و پشتیبانی ایجاد کنند، هدف قرار می گیرد. اما به طور کلی برای ثبت این دامنه محدودیت خاصی وجود ندارد و همه می توانند آن را ثبت کنند.

Web Admin- مدیر صفحات

1090
A
A