جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT را بشناسیم

جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT را بشناسیم
جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT را بشناسیم
8 ماه پیش

هوش مصنوعی ChatGPT در مدت کوتاهی پس از رونمایی و ورود به بازارهای جهانی توانست تحول عظیمی ایجاد کند و مرزهای دنیای هوش مصنوعی را فراتر از انتظارها جا به جا نماید. هوش مصنوعی ChatGPT انقلابی عظیم در عرصه فناوری ایجاد کرده و مرز خلاقیت‌ را در تولید محتوا، کد نویسی و ایده پردازی فراتر از انتظارها بالا برده است. هوش مصنوعی ChatGPT در واقع یک برنامه است که برای پاسخگویی به سوال‌های مخاطبان طراحی شده و از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و به پرسش‌های مخاطبان خود به زبان‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

چت جی پی تی هم همچون بسیاری از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کم و کاستی‌هایی دارد و بسیاری از رقبا با بهره گیری از این کاستی‌ها جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT را به بازار عرضه کرده‌اند و در این عرصه رقابت بین هوش مصنوعی ChatGPT و جایگزین‌های آن بسیار داغ است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه برخی از جایگزین ‌های هوش مصنوعی ChatGPT را با جزئیات کامل به شما معرفی کنیم. اگر هنوز هم اطلاعات کافی در مورد هوش مصنوعی و انواع مختلف آن ندارید توصیه می‌کنیم محتوای کاربردی "هوش مصنوعی چیست؟" را حتما مطالعه کنید.

 

چرا باید به سراغ جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT برویم؟

همانطور که می‌دانید ChatGP بات مکالمه هوش مصنوعی، توسعه یافته توسط اوپن ای‌آی است که توانست محبوبیت زیادی بین مردم دنیا بدست آورد. امکانات هوش مصنوعی ChatGPT در زمان رونمایی و تا همین چند ماه قبل برای کاربران جذاب و کاربردی بود، اما رقبای چت‌جی‌پی‌تی (artificial intelligence chatbot developed by OpenAI) توانستند با شناسایی نقاط ضعف و کمبودهای هوش مصنوعی ChatGPT عرصه رقابت را برای این ابزار تنگ تر از قبل کنند و  کاربران چت جی پی تی را قانع کنند تا به سراغ جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT بروند. اما چرا باید به سراغ جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT برویم؟ یکی از مهمترین دلایل این موضوع دسترسی محدود ChatGPT به نسخه GPT4 و همچنین دسترسی محدود به نسخه GPT-4 32k است، همچنین از دیگر دلایل استفاده از جایگزین‌های هوش مصنوعی ChatGPT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هوش مصنوعی ChatGPT توانایی تولید محتوا به صورت بصری و یا هنری را ندارد و به همین دلیل بسیاری از کاربران به سراغ جایگزین های هوش مصنوعی چت جی پی تی می‌روند تا نیاز خود در زمینه تولید محتوا غیر متنی را به این صورت بر طرف کنند.

  • استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT Plus به عنوان نسخه پیشرفته این ابزار برای کاربران ماهانه 20 دلار هزینه دارد، در حالی که بسیاری از ابزارهای جایگزین نسخه پیشرفته رایگان و یا با هزینه اشتراک کمتر را به بازار عرضه کرده‌اند.

  • هوش مصنوعی ChatGPT بر روی داده‌های قبل از سال 2021 آموزش دیده و نمی‌تواند به صورت آنلاین و با داده‌های جدید خروجی مطلوبی به کاربر خود بدهد، این مشکل در جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT تا حد زیادی وجود ندارد.

  • هوش مصنوعی ChatGPT نمی‌تواند فرمان صوتی دریافت کند و کاربران فقط باید دستورات خود را به صورت متنی به این ابزار بگویند. هوش مصنوعی ChatGPT توانایی تولید محتوا به صورت تخصصی را ندارد و کاربران فقط می‌توانند پاسخ کوتاه و ساده را از آن به عنوان خروجی دریافت کنند.

 

بهترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT

هوش مصنوعی ChatGPT در حال حاضر رقبای زیادی دارد و بسیاری از شرکت‌ها با اضافه کردن امکانات جدید به ربات‌های هوش مصنوعی خود توانسته‌اند در بازار به عنوان جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT مخاطبان زیادی به دست آورند. هر کدام از این جایگزین‌های چت جی پی تی، مزیت‌ها و امکانات منحصر به فرد خود را دارند، اما کار اغلب آنها یکسان است و از آنها به عنوان یک ابزار تولید محتوا برای پاسخگویی به سوال‌ها و نیازهای کاربران استفاده می‌شود. اغلب جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT در اواخر سال 2022 و یا در سال 2023 به بازار معرفی شده‌اند و بسیاری از آنها هنوز هم برای کاربران و تولیدکنندگان محتوا ناشناخته هستند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه 30 مورد از بهترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT را به شما معرفی کنیم.

 

1. هوش مصنوعی چت سونیک Chatsonic

چت سونیک یکی از معروف‌ترین جایگزین‌های هوش مصنوعی ChatGPT است که توسط جستجوی گوگل پشتیبانی می‌شود، این ابزار هوش مصنوعی از نسخه مدل GPT4 پشتیبانی می‌کند و این نکته را می‌توان مهمترین برتری چت سونیک در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT بیان کرد. هوش مصنوعی چت سونیک (ChatSonic) بر روی داده‌های بلادرنگ و کاملا آنلاین آموزش دیده و به همین دلیل محتوای تولید شده توسط این ابزار به روزتر از محتوا و مقاله‌های چت جی پی تی است. این چت‌ بات هوش مصنوعی از طریق یک تولید ‌کننده متن مبتنی بر هوش مصنوعی به نام رایت سونیک به سوالات مخاطبان در قالب متن پاسخ می‌دهد.

هوش مصنوعی چت سونیک

استفاده از نسخه اولیه این برنامه به صورت آزمایشی رایگان است ولی برای استفاده از نسخه پیشرفته آن باید ماهانه 16 دلار هزینه اشتراک بپردازید که در مقایسه با هزینه اشتراک چت جی پی تی پلاس حدود 20 درصد مقرون به صرفه تر است. کاربران در زمان صحبت کردن با هوش مصنوعی چت سونیک می‌توانند با بیش از 13 شخصیت مختلف همچون مترجم، مصاحبه کننده، راهنمای سفر، مربی انگیزشی، استندآپ کمدین و بسیاری موارد دیگر با این ابزار کاربردی هم کلام شوند و سوالات خود را با زبان‌های مختلف از چت سونیک بپرسند.

از دیگر ویژگی‌های جذاب چت سونیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چت سونیک در زمینه تولید محتوای بصری و تصاویر زیبا قابلیت‌های بسیار جذابی دارد و به راحتی می‌تواند متن را به تصاویر منحصر به فرد تبدیل کند.

  • هوش مصنوعی چت سونیک (Chatsonic) قابلیت مکالمه صوتی هم دارد و کاربر می‌تواند همچون یک دستیار صوتی از این ابزار استفاده کند، چت سونیک توانایی تشخیص لحن صدا و زبان‌های مختلف را هم در مکالمه صوتی دارد.

  • پاسخ دادن به پست‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی همچون لینکدین و توییتر و خلاصه کردن متن برای جی میل از دیگر امکانات جذاب چت سونیک است که هوش مصنوعی ChatGPT ندارد.

  • استفاده سریع و آسان یکی از برتری‌های اصلی هوش مصنوعی چت سونیک در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT است و کاربران بدون هیچ معطلی همیشه و همه جا به این ابزار دسترسی دارند.

 

2. زمین بازی هوش مصنوعی Open AI 

زمین بازی هوش مصنوعی (Open AI playground) یکی از پرطرفدارترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT است این برنامه شباهت زیادی به چت جی بی تی دارد، زیرا هر دو ابزار توسط شرکت Open AI طراحی شده است. اوپن ای آی سازمانی تحقیقاتی در زمینه‌ی هوش مصنوعی است که توانسته جایگزین و رقیب قدرتمندی در مقابل ChatGPT طراحی و اجرا کند. این ابزار انعطاف پذیری بیشتری در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT دارد و به همین دلیل اغلب کاربران ترجیح می‌دهند از این هوش مصنوعی به عنوان جایگزین چت جی پی تی استفاده کنند.

 زمین بازی هوش مصنوعی

 سرعت و عملکرد بهتر در مقایسه با چت جی پی تی باعث شده این ابزار به سرعت در بازار رشد کند، Open AI playground از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و استفاده از نسخه معمولی آن رایگان است. در این چت بات هوش مصنوعی می‌توانید آپشن‌های مختلفی همچون نوع متن، لحن متن و مواردی از این دست را به دلخواه تنظیم کنید. استفاده از نسخه دمو این هوش مصنوعی رایگان است ولی برای استفاده از نسخه پیشرفته باید هزینه بپردازید. 

 

3. جاسپر چت Jasper Chat

جاسپر چت (Jasper Chat) یکی از مشهورترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT است که در حال حاضر کاربران زیادی دارد. کاربران جاسپر چت می‌توانند با 29 زبان زنده دنیا با این ابزار هوش مصنوعی صحبت کنند و پاسخ سوالات خود را به صورت متن‌های کاربردی دریافت نمایند. این چت بات گزینه بسیار جذاب و کاربردی برای مشاغلی است که نیاز به تولید سریع و کارآمد محتوای یونیک دارند. جاسپر چت توسط شرکت جاسپر (Jasper) طراحی و برنامه ریزی شده است و در ابتدا با نام جارویس (Jarvis) در بازار شناخته می‌شد. 

جاسپر چت

این ابزار هوش مصنوعی شاید به اندازه چت سونیک آپشن‌های متنوع نداشته باشد، اما سرعت عمل بالایی در پاسخگویی به سوالات کاربران خود دارد و به همین دلیل در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کرده است. امکان مکالمه مداوم را می‌توان یکی از بهترین ویژگی‌های جاسپر چت (Jasper Chat) دانست. این برنامه که از آن عنوان جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT یاد می‌شود، به لحاظ رابط کاربری و نسخه پشتیبان شباهت زیادی به چت جی پی تی دارد. برای استفاده از امکانات جاسپر چت (Jasper Chat) باید ماهانه هزینه اشتراک 49 دلاری بپردازید و استفاده از رایگان از آن امکان پذیر نیست. 

 

4. هوش مصنوعی کلود Claude

هوش مصنوعی کلود (Claude) یکی از پیشرفته ترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT است که به صورت کاملا حرفه‌ای می‌توان با آن مکالمه کرد و جواب‌های بسیار دقیق تری در مقایسه با چت جی پی تی از آن گرفت. این ابزار هوش مصنوعی در کوتاه ترین زمان ممکن به کاربران خود پاسخ می‌دهد و متن‌های طولانی را در یک چشم بر هم زدن خلاصه می‌کند.

هوش مصنوعی کلود

 خلاقیت بیشتری که این ابزار در مقایسه با چت جی پی تی دارد باعث شده بسیاری از کاربران برای مکالمه‌های تخصصی به سراغ هوش مصنوعی کلود بروند. هزینه اشتراک این ابزار هوش مصنوعی به دو صورت رمز ارز و دلاری دریافت می‌شود و کاربران برای نسخه پیشرفته این ابزار باید ماهانه 11 دلار پرداخت کنند که در مقایسه با نسخه پلاس چت جی پی تی بسیار مقرون به صرفه تر است.

 

5. هوش مصنوعی بارد Bard AI

Google Bard که چت هوش مصنوعی گوگل بارد نام دارد یکی از اصلی ترین رقبای هوش مصنوعی ChatGPT است که توسط شرکت بزرگ گوگل در زمستان 2023 رونمایی شده و بر اساس مدل زبان برای مکالمه (LaMDA) است. هدف از ساخت بارد (artificial intelligence chatbot)، پشتیبانی از مکالمه به زبان‌های مختلف و به صورت پیوسته (Multi-Turn Dialogue) است. هوش مصنوعی بارد (Bard AI) در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT توانایی پاسخگویی دقیق تر به سوالات کاربران را دارد و با جزئیات بیشتری می‌تواند به سوالات پاسخ دهد. برای مکالمه با بارد نیازی نیست به زبان رسمی صحبت کنید، این ابزار قابلیت مکالمه به زبان محاوره را هم دارد. هوش مصنوعی بارد (Bard AI) بر روی داده‌های بلادرنگ و کاملا آنلاین آموزش دیده و به همین دلیل محتوای تولید شده توسط این ابزار به روزتر از محتوا و مقاله‌های چت جی پی تی است.

شما می‌توانید به عنوان یک کاربر ساعت‌ها با هوش مصنوعی بارد محصول جذاب شرکت گوگل چت کنید و برای سوالات مختلف خود پاسخ‌های کاربردی دریافت نمایید. استفاده از هوش مصنوعی بارد شرکت گوگل در حال حاضر هیچ هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است. به دلیل متصل بودن هوش مصنوعی بارد به پایگاه داده‌های گسترده شرکت گوگل پاسخ‌های این ابزار در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT بسیار جامع تر است.

هوش مصنوعی بارد

6. هوش مصنوعی سقراط Socratic

هوش مصنوعی سقراط (Socratic) رابط کاربری بسیار جذابی دارد و هدف اصلی از راه اندازی و طراحی این ابزار هوش مصنوعی کمک به کودکان و دانش آموزان بوده تا آنها به سادگی بتوانند سوالات درسی خود را در فضای جذاب و کاربردی سقراط تایپ کنند و از آن به عنوان جایگزین هوش مصنوعی ChatGPT استفاده نمایند. هوش مصنوعی سقراط پاسخ سوالات را در قالب تصاویر و نمودارهای جذاب به کاربران خود می‌دهد و فضای جذابی برای پرسش و پاسخ دارد. 

 هوش مصنوعی سقراط

همچنین یکی از امکانات جذاب هوش مصنوعی سقراط (Socratic) این است که کاربران آن می‌توانند برگه سوالات خود را با دوربین موبایل اسکن کنند و در بخش سوالات این ابزار هوش مصنوعی بارگذاری نمایند تا سقراط در اسرع وقت جواب سوال آنها را بدهد. این برنامه در دو نسخه اندروید و آی او اس به بازار عرضه شده و در مقایسه با چت جی پی تی فضای کاربرپسند تری دارد. هزینه اشتراک استفاده از هوش مصنوعی سقراط ماهانه فقط 5 دلار است که در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. 

 

7. هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ Microsoft Bing AI

شرکت مایکروسافت هم به تازگی وارد بازار رقابت برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شده و به تازگی از مایکروسافت بینگ Bing Chat رونمایی کرده است. مایکروسافت بینگ (AI chatbot in Bing) این برنامه هوش مصنوعی را در همکاری با شرکت OPEN AI روی موتور جستجوی خود پیاده سازی کرده است. مایکروسافت بینگ شباهت‌های زیادی به هوش مصنوعی ChatGPT دارد ولی یکی از مهمترین مزیت‌های آن امکان استفاده از این ابزار در حین جستجو در مرورگر است که باعث شده کاربران خیلی راحت تر بتوانند از این ابزار هوش مصنوعی استفاده کنند. 

 هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ

کاربران اندروید و ios هم می‌توانند به راحتی از این ابزار استفاده کنند. بینگ به کاربران این امکان را می‌دهد تا با حداکثر 1000 کلمه سؤال بپرسند و پاسخ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت کنند. بینگ در مقایسه با چت جی پی تی توانایی پاسخ دادن به سوالات بیشتری را دارد و سریع تر از هوش مصنوعی ChatGPT عمل می‌کند. استفاده از این ابزار ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت در حال حاضر محدودیتی ندارد و برای همه رایگان است.

 

8. دیالو جی پی تی DialoGPT

دیالو جی پی تی (DialoGPT) هم یکی از ابزارهای هوش مصنوعی است که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و به بازار ارائه شده است. دیالو جی پی تی همان طور که از نام می‌توان حدس زد یک مدل کاربردی هوش مصنوعی برای مکالمه‌های طولانی است و با این هدف طراحی شده تا کاربر بتواند سوالات طولانی و پیوسته خود را به صورت پرسش و پاسخی از این ابزار بپرسد و به جواب مورد نظر برسد. 

 دیالو جی پی تی

به همین دلیل دیالو جی پی تی جایگزین بسیار مناسبی برای هوش مصنوعی ChatGPT در مکالمه‌های پیوسته و طولانی محسوب می‌شود. پاسخ‌های دیالو جی پی تی (DialoGPT) بسیار کاربردی و متنوع است و شامل جزئیاتی می‌شود که به دستور اصلی ارتباط دارد. هوش مصنوعی دیالو جی پی تی (DialoGPT) بر روی بیش از 147 میلیون مکالمه در بازه زمانی سال 2005 تا 2017 آموزش دیده و به همین دلیل پاسخ‌های متنوعی به کاربران خود می‌دهد. 

 

9. چت سونیک در اپرا Chatsonic on Opera

چت سونیک توانسته با اضافه شدن به مرورگر اپرا به یک ابزار بسیار کاربردی و قدرتمند تبدیل شود، احتمالا برای شما هم جذاب است که بتوانید با مرورگر خود صحبت کنید و سوالات خود را به جای جستجو در موتورهای جستجوی مختلف از مرورگرتان بپرسید. چت سونیک در اپرا (Chatsonic on Opera) این امکان را به کاربران خود داده تا بتوانند در اسرع وقت و به جواب سوالات خود برسند و دیگر نیاز به جستجوهای طولانی برای رسیدن به پاسخ سوالات مختلف نیست. با استفاده از چت سونیک در اپرا می‌توانید سوالات خود را به صورت پیوسته بپرسید و یا متن مورد نظرتان را به راحتی خلاصه کنید. 

 چت سونیک در اپرا

استفاده از چت سونیک در اپرا بسیار راحت و سریع است و به همین دلیل جایگزین مناسبی برای هوش مصنوعی ChatGPT محسوب می‌شود. این ابزار هوش مصنوعی برای جستجوهای تخصصی و سوالاتی که پیدا کردن جواب آنها در موتورهای جستجو سخت و طولانی است، کاربرد زیادی دارد. هزینه استفاده از نسخه اولیه این ابزار رایگان است ولی برای استفاده از نسخه پیشرفته چت سونیک باید ماهانه 19 دلار بپردازید که در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT کاملا کاربردی است.

 

10. هوش مصنوعی نیوا NeevaAI

هوش مصنوعی نیوا (NeevaAI) یک جایگزین بسیار قدرتمند و کاربردی برای هوش مصنوعی ChatGPT است و کاربران این ابزار به راحتی می‌توانند برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف از آن استفاده کنند. هوش مصنوعی نیوا این قابلیت را دارد که جواب مورد نظر کاربر را با جستجو در بیش از صد میلیون صفحه وب پیدا کند و از بین جواب‌ها بهترین مورد را به صورت کامل و جامع به کاربر ارائه دهد.

 هوش مصنوعی نیوا

 هوش مصنوعی نیوا پاسخ‌های خود را از بین منابع معتبر جمع آوری می‌کند ولی هنوز هم نسخه اولیه این ابزار قابلیت تکمیل شدن را دارد تا بتواند بدون ارجاع به منابع پاسخ را به صورت یک هوش مصنوعی واقعی به مخاطب بدهد. استفاده از نسخه عادی این چت بات رایگان است ولی برای استفاده از نسخه پیشرفته آن کاربران باید ماهانه 5 دلار پرداخت کنند. هزینه مقرون به صرفه اشتراک هوش مصنوعی نیوا را می‌توان یکی از دلایل جایگزین کردن آن با هوش مصنوعی ChatGPT بیان کرد.

 

11. هوش مصنوعی کوپایلت CoPilot

هوش مصنوعی کوپایلت (CoPilot) یکی از بهترین جایگزین ‌های هوش مصنوعی ChatGPT برای کسانی است که در حوزه برنامه نویسی فعالیت دارند. این ابزار بسیار قدرتمند توانسته در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کند و باعث شده کار بسیاری از برنامه نویسان با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی راحت شود. این ابزار هوش مصنوعی توسط پلتفرم گیت‌هاب منتشر شده و به برنامه نویسان کمک می‌کند تا خط بعدی برنامه را به سرعت کدنویسی کنند.

 این ابزار زمانی که برنامه نویس در حال نوشتن کد در یک محیط برنامه نویسی همچون ویژوال استودیو کد است به وی خط بعدی برنامه پیشنهاد می‌دهد. استفاده از این ابزار تا 60 روز اول رایگان است و پس از آن کاربر باید ماهانه 10 دلار بپردازد که به دلیل هزینه ارزان و سرعت عملی که دارد، یکی از بهترین جایگزین ‌های هوش مصنوعی ChatGPT است.

 

12. هوش مصنوعی تابنین Tabnine

تابنین (Tabnine) یکی از مشهورترین جایگزین ‌های هوش مصنوعی ChatGPT است که به سرعت توانسته در بین کاربران ابزارهای هوش مصنوعی طرفداران خاص خود را پیدا کند. کاربرد اصلی این ابزار برای کدنویسی است و به صورت تخصصی برای کمک به توسعه دهندگان نرم افزارهای مختلف طراحی شده تا خط بعدی کدهای پیچیده و طولانی را در یک محیط برنامه نویسی همچون ویژوال استودیو کد به کاربر پیشنهاد دهد. 

هوش مصنوعی تابنین

تابنین (Tabnine) یک ابزار بسیار کاربردی است و دو نسخه مختلف دارد. استفاده از نسخه عادی این ابزار رایگان است ولی کاربران برای استفاده از نسخه پیشرفته باید ماهانه 15 دلار بپردازند که در مقایسه هوش مصنوعی ChatGPT مقرون به صرفه است. 

 

13. هوش مصنوعی آمازون Amazon Codewhisperer

هوش مصنوعی آمازون (Amazon Codewhisperer) یک جایگزین عالی برای هوش مصنوعی ChatGPT است. این ابزار به صورت انحصاری توسط شرکت آمازون طراحی شده و با الگوریتم‌های بسیار پیشرفته‌ای سعی می‌کند سوال مخاطب را تجزیه و تحلیل کند و بهترین پاسخ را به برنامه نویس‌ها برای کد نویسی بدهد. استفاده از نسخه اولیه این ابزار در حال حاضر رایگان است، رابط کاربری جذاب و ساده این ابزار برای برنامه نویس‌های تازه کار بسیار مناسب است و آنها به راحتی می‌توانند از این فضا استفاده کنند. 

هوش مصنوعی آمازون

قابلیت پشتیبانی از کدهای گیت هاب در این ابزار باعث شده کاربر خیلی راحت بتواند کدهای مناسب را برای ادامه برنامه خود با استفاده از هوش مصنوعی آمازون (Amazon Codewhisperer) بنویسد.

 

14. هوش مصنوعی السا اسپیک Elsa Speaks

السا اسپیک (Elsa Speaks) یا با السا صحبت کن یک ابزار کاربردی هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی است که با هدف کمک به تقویت زبان انگلیسی کاربران طراحی شده و به عنوان یکی از بهترین جایگزین ‌های هوش مصنوعی ChatGPT به بازار عرضه شده است. این برنامه هوش مصنوعی می‌تواند در کوتاه ترین زمان ممکن با کاربران به زبان انگلیسی صحبت کند و پاسخ سوالات کاربر را با لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی بدهد. این ابزار هوش مصنوعی همچون یک معلم زبان همیشه همراه کاربر است و پیشرفت کاربر در زبان انگلیسی را هم می‌توان با استفاده این ابزار هوش مصنوعی متوجه شد. 

هوش مصنوعی السا اسپیک

السا اسپیک (Elsa Speaks) در واقع یک ابزار کمک آموزشی برای کسانی است که می‌خواهند در اسرع وقت و با کمترین هزینه زبان انگلیسی یاد بگیرند. کاربرانی که از این ابزار استفاده کرده‌اند از عملکرد سریع آن در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT بسیار راضی هستند. هزینه اشتراک ماهانه السا حدود 12 دلار است که در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT کاملا مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

 

15. هوش مصنوعی بلوم Bloom

بلوم (Bloom) یکی از بهترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT است و یک برنامه منبع باز می‌باشد، این برنامه امکانات متنوعی دارد. هوش مصنوعی بلوم از 46 زبان زنده دنیا و 13 زبان برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند و کاربران با زبان‌های مختلف می‌توانند با این ابزار کاربردی صحبت کنند و دقیقا جواب‌هایی شبیه به یک انسان از آن بگیرند. بلوم می‌تواند متن‌های مختلف را خلاصه کند و جواب مسائل مختلفی را به صورت طبقه بندی شده به کاربران خود بدهد. بلوم یکی از جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی است که در سال 2023 از آن رونمایی شده و استفاده از نسخه اولیه آن برای مخاطبان رایگان است ولی برای استفاده مداوم باید نسخه پریمیوم این ابزار را با پرداخت ماهانه 33 دلار تهیه کنید.

 

16. هوش مصنوعی دیپل رایت DeepL Write

هوش مصنوعی دیپل رایت (DeepL Write) یک جایگزین قدرتمند برای هوش مصنوعی ChatGPT محسوب می‌شود. کاربران اصلی این ابزار همه کسانی هستند که به دنبال تولید محتوای یونیک و با کیفیت می‌باشند، بدون اینکه سرقت ادبی صورت بگیرد و متنی بدون اجازه مولف کپی شود. شرکت دیپل را در سال 2017 با هدف توسعه ابزارهای ترجمه با استفاده از هوش مصنوعی افتتاح شده و با ارائه این ابزار موفق شده به بخش کوچکی از اهداف خود برسد و به عنوان یک جایگزین مناسب برای هوش مصنوعی ChatGPT در بازار مطرح شود. این ابزار در مقایسه با چت جی بی تی بسیار انعطاف پذیرتر عمل می‌کند و جواب‌های کاربردی و منحصر به فردی را به مخاطب می‌دهد.

 دیپل رایت در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT بیشتر به نکات گرامری و لحن مورد نظر کاربر توجه دارد و متن تولیدی این ابزار جذاب تر از محتواهای چت جی بی تی است. دانش آموزان و همه کسانی که به تولید محتوای کاربردی و یونیک نیاز دارند، کاربران اصلی این ابزار هوش مصنوعی محسوب می‌شوند. برای استفاده از نسخه پیشرفته این ابزار باید ماهانه حدود 9 دلار پرداخت کنید که در مقایسه با هزینه چت جی پی تی مقرون به صرفه است و جایگزین مناسب و ارزانی محسوب می‌شود.

 

17. یوچت YouChat

یوچت (YouChat) یکی از بهترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT برای پاسخگویی به مکالمات روزانه است، این ابزار کاربردی برای پاسخ دادن به سوالات ساده ولی پی در پی گزینه مناسبی محسوب می‌شود و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای خلاصه کردن متن‌های طولانی نامه‌های الکترونیکی خود از این ابزار هوش مصنوعی برای مکالمات روزمره خود استفاده کنند. سرعت عمل یوچت در مقایسه با چت جی بی تی بسیار بهتر است و شما خیلی سریع می‎توانید جواب سوالات ساده و روزمره خود را از این ابزار بگیرید و از آن به عنوان یک دستیار برای کارهای ساده خود استفاده کنید. استفاده از یوچت رایگان است و این موضوع یکی از مزیت‌های این ابزار در مقایسه با نسخه پیشرفته هوش مصنوعی ChatGPT محسوب می‌شود.

 

18. پرپلکسیتی Perplexity

پرپلکسیتی (Perplexity) یک جایگزین جذاب و رایگان برای هوش مصنوعی ChatGPT است که به تازگی رونمایی شده است. این ابزار هوش مصنوعی از نسخه GPT4 پشتیبانی می‌کند و همچون چت جی پی تی پاسخ‌های کاربردی به سوالات مختلف کاربر می‌دهد. درست کردن اکانت در این ابزار هوش مصنوعی برای کسانی که شماره خارجی ندارند هم بسیار راحت است و به دلیل تحریم نبودن سرعت عمل آن در مقایسه با چت جی پی تی بیشتر است. رابط کاربری این ابزار در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT بسیار کاربردی و آسان است و کاربران با هر سطح دانشی می‌توانند از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنند.

 

19. هوش مصنوعی الیسیت Elicit

این ابزار هوش مصنوعی از نسخه GPT3 پشتیبانی می‌کند و برای تایپ متن‌های طولانی و تبدیل صدا به متن گزینه بسیار مناسبی است. الیسیت (Elicit) برای پیدا کردن مقالات مناسب برای نوشتن تحقیقات علمی هم بسیار مناسب است. ابزار رایگان Elicit برای استفاده دانش آموزان و پاسخ به سوالات روزمره درسی آنها گزینه مناسبی است و دانش آموزان خیلی راحت می‌توانند تمامی سوالات خود از این ابزار هوش مصنوعی بپرسند. این ابزار پاسخ‌های خود را از بین منابع مختلف جمع آوری می‌کند و بهترین جواب را به کاربر می‌دهد به همین دلیل اعتبار جواب‌های این ابزار بیشتر از پاسخ‌های کوتاه هوش مصنوعی ChatGPT است.

 

20. هوش مصنوعی رپلیکا Replika

رپلیکا (Replika) یکی از محبوب ترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT است که بیش از 10 میلیون کاربر دارد و به صورت بسیار صمیمی و با زبان محاوره به سوالات کاربران خود در زمینه‌های مختلف پاسخ می‌دهد. این ابزار هوش مصنوعی برای مکالمه روزمره و برای پاسخ به سوالات کسانی که تنها زندگی می‌کنند، گزینه بسیار جذابی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با رپلیکا (Replika) در مورد مسائل زندگی، عاشقانه و سایر موضوعات صحبت کنید، این ابزار همچون یک انسان پاسخ‌هایی صمیمی به شما می‌دهد.

یکی از برتری‌های این ابزار در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT این است که توانایی صحبت با شما را در مورد موضوعات احساسی و عاشقانه دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن یک تماس تصویری هم با ربات رپلیکا بگیرید و به صورت تصویری با آن هم کلام شوید. تغییر چهره ربات رپلیکا و شبیه کردن آن به یکی از اعضای خانواده هم امکان پذیر است. هزینه استفاده از این ابزار ماهانه کمتر از 20 دلار است و شما با پرداخت 300 دلار می‌توانید مادام العمر با این ابزار صحبت کنید.

 

21. کاراکتر Character AI

هوش مصنوعی کاراکتر(Character AI) یکی از بهترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT است و شما می‌توانید از قابلیت‌های بصری این ابزار برای مکالمه و پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده کنید. بیشتر کاراکترهای این ابزار شبیه به شخصیت‌های کارتونی طراحی شده تا مخاطب بهتر بتواند به لحاظ احساسی با این ابزار هوش مصنوعی ارتباط بگیرد. این ابزار در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT محیط سرگرم کننده‌ و جذابی دارد و شما می‌توانید با شخصیت‌های محبوب کارتونی هم کلام شوید. برای استفاده از این ابزار نیازی به پرداخت هزینه نیست و به همین دلیل یک جایگزین رایگان برای هوش مصنوعی ChatGPT محسوب می‌شود.

 

22. هوش مصنوعی پو Poe by Quora

هوش مصنوعی پو (Poe by Quora) یک ابزار مناسب برای کسانی است که از گوشی‌های iOS استفاده می‌کنند. این ابزار جایگزین مناسب هوش مصنوعی ChatGPT برای پاسخگویی به سوالات روزمره مخاطبان است و کاربران می‌توانند در نوشتن متن نامه‌ها و پیدا کردن دستورهای غذایی مورد علاقه خود از این ابزار استفاده کنند. 

 هوش مصنوعی پو

 پو که مخفف عبارت "Platform for Open Exploration" است، یک تجربه انحصاری مبتنی بر iOS را برای مخاطبان خود ایجاد می‌کند و فضای این ابزار شباهت زیادی به پیام رسان‌ها دارد و به سوالات کوتاه مخاطب پاسخ‌های کامل و مفیدی می‌دهد.

 

23. چت سونیک اسلک Chatsonic Slack Bot

چت سونیک اسلک (Chatsonic Slack Bot) یک ابزار قدرتمند برای کمک به کسانی است که به بازی‌های موبایلی و یا رایانه‌ای علاقه دارند. این ابزار داده‌های خود را بر خلاف هوش مصنوعی ChatGPT به صورت بلادرنگ دریافت می‌کند و به همین دلیل یکی از کاربردی ترین دستیارهای هوش مصنوعی در زمینه بازی‌های دیجیتال محسوب می‌شود.

چت سونیک اسلک

 بسیاری از افراد از این ربات به عنوان مربی خود در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند، رابط کاربری چت سونیک اسلک بسیار جذاب و کاربردی است و شما به راحتی می‌توانید تمامی سوالات و نکات مختلف را از این ابزار بپرسید. استفاده از نسخه اولیه چت سونیک اسلک در حال حاضر رایگان است ولی بسیاری از مخاطبان تصور می‌کنند که در آینده نزدیک نسخه پرو آن نیاز به پرداخت هزینه داشته باشد.

 

24. هوش مصنوعی گو گرام CoGram

گو گرام (CoGram) یکی از بهترین جایگزین های هوش مصنوعی  ChatGPT برای برگزاری کنفرانس‌های طولانی مجازی است. این ابزار می‌تواند در بسیاری از جلسات مجازی به کمک مدیران بیاید و در حین سخنرانی با استفاده از یادداشت‌هایی که از قبل در اختیار آن قرار می‌گیرد به بهبود متن سخنرانی در حین صحبت در جلسات مجازی کمک کند. 

 گو گرام

 بسیاری از افراد هم برای نوشتن صورت جلسه و جمع بندی مختصر از جلسات طولانی و مهم از این ابزار کاربردی استفاده می‌کنند. امکانات گو گرام (CoGram) بسیار فراتر از هوش مصنوعی ChatGPT است و استفاده از آن برای اولین و به مدت 15 دقیقه به صورت آزمایشی رایگان است، اما کسانی که تمایل دارند به صورت تخصصی از این ابزار استفاده کنند باید اشتراک آن را تهیه نمایند.

 

25. هوش مصنوعی اتر Otter

اتر (Otter) یک جایگزین مفید برای هوش مصنوعی ChatGPT است، این ابزار مناسب همه کسانی است که به دنبال افزایش بهره وری کار روزانه خود هستند. اتر همچون یک دستیار شخصی عمل می‌کند و تمامی برنامه‌های روزانه کاربر را یادداشت کرده و با توجه به جلسات و صحبت‌های قبلی پیشنهادات کاربردی را به مخاطب می‌دهد.

 اتر

 از این ابزار برای آموزش هم می‌توان استفاده کرد، همچنین اتر (Otter) یک دستیار عالی در حین سخنرانی است و نکات مهم را به مخاطب متذکر می‌شود. این ابزار با تبدیل صدای کاربر به متن در یک چشم به هم زدن، تمام منابع لازم را در اختیار وی قرار می‌دهد تا از طریق مکالمات، کارایی خود را به حداکثر برساند. هزینه استفاده از این ابزار برای یک دوره کوتاه یک هفته‌ای رایگان است ولی کاربر باید برای استفاده مداوم از آن ماهانه 30 دلار پرداخت کند.

 

26. هوش مصنوعی بوت سونیک Botsonic

بوت سونیک (Botsonic) یک ابزار کاربردی و یک جایگزین مناسب برای هوش مصنوعی ChatGPT است و کاربر می‌تواند برای بهبود برنامه روزانه خود و پاسخگویی به مخاطبان در فضاهای مختلف در فضای بوت سونیک، چت بات سفارشی خود را با امکانات مورد نیاز طراحی کند.

بوت سونیک

 این ابزار هوش مصنوعی از نسخه GPT4 پشتیبانی می‌کند و در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT سرعت و کارایی بیشتری دارد. هزینه استفاده از این ابزار در ابتدا رایگان است ولی برای استفاده‌های بیشتر باید هزینه اشتراک آن را پرداخت کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم معروفترین و بهترین جایگزین های هوش مصنوعی ChatGPT را به صورت کامل به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله بهترین گزینه را به عنوان ابزار هوش مصنوعی متناسب با کار و نیاز خود تهیه نمایید و از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول

هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟

هوش مصنوعی ChatGPT یک ابزار کاربردی است که توسط شرکت OPEN AI تولید شده و به مخاطبان خود کمک می‌کند تا جواب سوالات مختلف خود را با استفاده از امکانات هوش مصنوعی پیدا کنند. هوش مصنوعی ChatGPT بر روی داده‌های قبل از سال 2021 آموزش دیده و از نسخه GPT3 پشتیبانی می‌کند.

آیا هیچ ابزار دیگری شبیه به هوش مصنوعی ChatGPT وجود دارد؟

بله، در حال حاضر جایگزین‌های زیادی برای هوش مصنوعی چت جی پی تی وجود دارد که از جمله معروفترین آنها می‌توان به چت سونیک، چت جاسپر، زمین بازی هوش مصنوعی، هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ و هوش مصنوعی بارد اشاره کرد. هوش مصنوعی ChatGPT شاید برای برخی حوزه‌ها کاربردی باشد، اما در مقایسه با ابزارهایی همچون چت سونیک بسیار ساده است و قابلیت‌های محدودی دارد به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب ابزارهای هوش مصنوعی بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

آیا کاربران می‌توان از چت سونیک به صورت رایگان استفاده کنند؟

بله، شما می‌توانید از چت سونیک به صورت رایگان استفاده کنید و تا 10000 کلمه به صورت رایگان از این ابزار هوش مصنوعی مقاله بگیرید ولی بعد از آن باید برای نسخه پیشرفته این ابزار هزینه ماهانه پرداخت نمایید.

هوش مصنوعی چت سونیک (Chatsonic) چه امکاناتی دارد؟

چت سونیک برای نوشتن محتوای خلاقانه بهترین گزینه است و شما می‌توانید از این ابزار محتوای تصویری هم برای متن خود دریافت کنید. چت سونیک در زمینه تولید محتوای بصری و تصاویر زیبا قابلیت‌های بسیار جذابی دارد و به راحتی می‌تواند متن را به تصاویر منحصر به فرد تبدیل کند. سرعت و کیفیت محتوای تولید شده در چت سونیک خیلی بیشتر از چت جی پی تی است.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

2603
A
A