بهترین وبسایت های خارجی ارائه دهنده VPS

بهترین وبسایت های خارجی ارائه دهنده VPS
بهترین وبسایت های خارجی ارائه دهنده VPS
1 هفته پیش

یکی از نیازهایی که پس از خلق اینترنت پدید آمد، نیاز به اتصال از راه دور به یک کامپیوتر دیگر است. ریموت کردن کامپیوتر از راه دور کاربردهای مهمی دارد که در ادامه این کاربردها را نیز بررسی خواهیم کرد. در ابتدا فقط اتصال به کامپیوترهای فیزیکی و واقعی میسر بود و فقط شرکت‌های بزرگ می‌توانستند از این ویژگی برای کاربردهای حرفه‌ای مانند نظارت از راه دور استفاده کنند. اما پس از این که برنامه‌نویسان موفق به ساخت شبیه سازها شدند و کامپیوترها توانایی اجرای همزمان چندین سیستم‌عامل را پیدا کردند، ایده‌ی ریموت کردن کامپیوترهای مجازی با سیستم‌عامل سرور ویندوز و لینوکس جهت تقسیم منابع کامپیوترهای سرورها نیز مطرح شد و امکانی به نام سرور شخصی مجازی یا VPS (Virtual Personal Server) معرفی شد تا کاربران با حداقل قیمت بتوانند از سرورهای شخصی جهت امور مختلف استفاده کنند.

شرکت‌های بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات سرور مجازی فعالیت می‌کنند. بعضی از آنها خدمات ویژه ای را جهت استفاده راحت‌تر کاربران عرضه می‌کنند. بعضی از آنها برای تست، به مدت یک ماه به صورت آزمایشی VPS را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر قصد خرید سرور از سرویس دهنده‌های ایرانی داشته باشید می‌توانید محتوای 10 سرورو مجازی برتر ایران را بخوانید که در آن بهترین شرکت‌های ارائه دهنده سرور مجازی را با هم مقایسه کرده‌ایم. در این مقاله قصد داریم تا ضمن بررسی کاربردهای مهم VPS ، بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات VPS خارجی را معرفی کنیم.

 

کاربردهای VPS چه مواردی هستند؟

بعضی از کارها را نمی‌توان با کامپیوترهای عادی انجام داد و یا در بعضی موارد لازم است برای تست نرم‌افزارهای خاص، از سرورهای VPS استفاده کرد. در ادامه مهم‌ترین موارد استفاده از VPS را برسی خواهیم کرد:

  1. ایجاد سرور VPS - Virtual Personal Server

  2. معاملات اینترنتی Trade فارکس و رمزارز

  3. فریلنسر در سایت‌های خارجی

  4. سرور مجازی VPS کاهش پینگ

  5. رایانش ابری

  6. ذخیره اطلاعات در فضای ابری - Cloud Storage

  7. نظارت بر روند کارهای اداری

 

1. ایجاد سرور VPN - Virtual Personal Network

VPN ها شبکه‌های خصوصی هستند که تبادل اطلاعات را کدگذاری می‌کنند و یک تونل شخصی مخفی جدید برای بالا رفتن امنیت اطلاعات، ایجاد می‌کنند. متأسفانه در کشور ما که به دلایل مختلف، کاربران، از داخل و خارج تحریم هستند و بیشتر وب‌سایت‌های مهم علمی و تحقیقاتی، از دسترس خارج است، استفاده از VPN خیلی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته کاربران خارج از ایران نیز جهت بالا بردن امنیت اتصال خود، از VPN استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از کاربردهای VPS را می‌توان ایجاد VPN برای استفاده‌ی شخصی و بالابردن امنیت اطلاعات در نظر گرفت.

ایجاد سرور VPN - Virtual Personal Network

 

2. معاملات اینترنتی Trade فارکس و رمزارز

متأسفانه بیشتر صرافی‌ها و بروکرهای معاملاتی، کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و کاربران نمی‌توانند با آدرس IP های داخل ایران، معامله و خرید و فروش سهام‌های خارجی و رمزارز انجام دهند. بنابراین یکی از راهکارهایی که می‌توان با اجاره‌ی یک VPS ، با استفاده از ریموت دسکتاپ، به انجام معاملات خارجی بپردازند. برای آشنایی با ترید محتوای ترید چیست؟ را بخوانید.

 

3. فریلنسر در سایت‌های خارجی

در این مورد هم دقیقاً همانند معاملات خارجی، وب‌سایت‌های دورکاری و فریلنسری خارجی مهم مانند upwork، کاربران ایرانی تحریم هستند و باید از یک آدرس IP خارجی حساب upwork خود را فعال کنند.

 

4. سرور مجازی VPS کاهش پینگ

در مواردی، اتصال غیر مستقیم به اینترنت از طریق VPS بسیار سریع‌تر است. پینگ (Ping) مخفف Packet Inter-Network Groper و به معنای داده‌های بسته‌بندی شده است. (اگر می‌خواهید با مفهوم پینگ آشنا شوید محتوای پینگ چیست؟ را بخوانید.) این بسته‌بندی اطلاعات باعث می‌شود که تبادل داده‌ها بین دو کامپیوتر با سرعت خیلی بیشتری انجام شود. سیگنال Ping برای ارزیابی فاصله زمانی ارسال و دریافت یک بسته اطلاعات کاربرد دارد. زمانی که در خط فرمان، از یک آدرس IP پینگ می‌گیرید، یک بسته Package سیگنال از کامپیوتر شما ارسال می‌شود و در مقابل یک سیگنال هم از کامپیوتر مقابل ارسال می‌شود تا فاصله زمانی ارسال و دریافت بسته تستی محاسبه شود که به این عمل گرفتن Ping می‌گویند. در صورتی که سرعت پایین باشد و فاصله زمانی Ping بالا باشد، می‌توان با استفاده از سرورهای کاهش Ping این فاصله زمانی را کاهش داد و سرعت اتصال به دیگر وب‌سایت‌ها افزایش یابد. این کاهش سرعت Ping می‌تواند به دلیل فاصله سرور مقصد با کامپیوتر کاربر میهمان بین دو کشور و حتی دو قاره باشد.

 

5. رایانش ابری

گاهی نیاز داریم پردازش‌های سنگینی را انجام دهیم که کامپیوترهای شخصی قادر به انجام آن نیستند و یا در صورتی که این پردازش را انجام دهند، مدت زمان زیادی طول بکشد تا کار به پایان برسد. رایانش ابری را در محتوای معرفی ساده رایانش ابری مطالعه کنید. برای حل این مشکل می‌توان از VPS های قدرتمند که برای انجام پردازش‌های سنگین پیکربندی شده‌اند، استفاده کرد. در ادامه انواع پردازش ابری را بررسی خواهیم کرد:

رایانش ابری شامل چه مواردی می‌شود؟

  • 5.1. پردازش محاسبات علمی پیچیده

  • 5.2. طراحی و آموزش و تمرین هوش مصنوعی

  • 5.3. ماین و استخراج رمزارز

  • 5.4. رندرهای سه بعدی

  • 5.5. گیم سرور - سرورهای بازی

 

5.1. پردازش محاسبات علمی پیچیده

بسیاری از دانشمندان برای حل مسائل ریاضی، فیزیک و شیمی که به محاسبات سنگین نیاز دارند، نمی‌توانند از کامپیوترهای شخصی استفاده کنند و به ناچار باید از یک کامپیوتر قدرتمند‌تر کمک بگیرند. برای مثال برای محاسبه فاصله اجرام آسمانی و یا پیش‌بینی و شبیه سازی حرکت آنها نیاز به پردازش‌های بسیار سنگین ریاضی و فیزیک نیاز است. حتی گاهی به دلیل یک اشتباه ساده در یک عدد بسیار جزئی می‌تواند کل محاسبات را از بین ببرد و نیاز به محاسبه مجدد باشد. گاهی دانشمندان یکی از پارامترهای دقیق یک مسئله را نمی‌دانند و نیاز است تا به چندین مدل محاسبه انجام شود تا به نتیجه اصلی برسند.

پردازش محاسبات علمی پیچیده

در بیشتر دانشگاه‌های معتبر جهان، کامپیوترهای فوق پرسرعت موسوم به اَبَر کامپیوتر (Super Computer) وجود دارد که دانشمندان از آنها برای امور علمی خود استفاده می‌کنند. اما در صورتی که به این نوع کامپیوتر دسترسی نداشته باشند، می‌توانند با اجاره‌ی یک VPS و نصب نرم‌افزارهای مورد نیاز خود، مسائل علمی خود را پردازش کنند.

 

5.2. طراحی و آموزش و تمرین هوش مصنوعی

هوش مصنوعی که از سال 2022 وارد زندگی روزمره انسان‌ها شده است و نقش آن هر روز در زندگی ما بیشتر می‌شود. اما طراحی و ساخت هوش مصنوعی را نمی‌توان با کامپیوترهای معمولی و شخصی انجام داد. هوش مصنوعی برای انجام کارهای مختلف، نیاز به یادگیری دارد و برخلاف نرم‌افزارهای کلاسیک، نمی‌توان در هوش مصنوعی از پارامترهای ثابت و الگوریتم‌های استفاده کرد. هوش مصنوعی با استفاده از محاسبه‌ی هزاران پارامتر، الگوریتم جدیدی را خلق می‌کند و مسائلی که به صورت انتزاعی است را حل می‌کند. یادگیری این پارامترها نیاز به پردازنده‌ی سنگین دارد و باید معمولاً به سختی در کامپیوترهای شخصی انجام می‌شود. بنابراین بهترین گزینه برای تمرین دادن هوش مصنوعی، استفاده از پردازش ابری VPS است.

 

5.3. ماین و استخراج رمزارز

رمزارزها بلاک‌های رمزگذاری شده‌ای هستند که نمی‌توان آنها را هک کرد و تنها راه استفاده از آن، استخراج از راه ماینرها است. در حال حاظر این رمزارزها توسط کاربران به رسمیت شناخته شده‌اند و هر روز در حال توسعه هستند. رمزارزها در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر اساس کاربردی بودنشان، ارزش گذاری می‌شوند. برای مثال استفاده از یک هوش مصنوعی که با رمزارز اختصاصی خودش کار می‌کند و یا یک بازی آنلاین که با رمزارزها به گیمرهای خود امتیاز قابل استفاده می‌دهد. اگرچه سود ماینرهای ابری آنچنان زیاد نیست، اما بعضی از افرادی که به صورت حرفه‌ای رمزارز استخراج می‌کنند، با پیکربندی‌های مناسب و انتخاب بهترین کوین‌ها برای استخراج رمزارز، با استفاده از VPS های دارای کارت گرافیک، به استخراج رمزارز می‌پردازند.

 

5.4. رندرهای سه بعدی

پس از این که کار طراحی مدل و نمای سه بعدی و یا طراحی و انیمیت یک سکانس از انیمیشن به پایان میرسد،در نهایت برای ایجاد خروجی نهایی باید از آن رندر گرفت. عمل رندر گرفتن به پردازش نهایی رنگ‌ها و نورها، و محیط سه بعدی گفته می‌شود که در نهایت تصور جان می‌گیرد و قابل عرضه می‌شود. عملیات رندر گرفتن از پروژه‌های سه بعدی و انیمیشن، نیاز به پردازنده‌های پرقدرت گرافیکی دارد. بیشتر طراحان سه بعدی ممکن است کامپیوتر قدرتمندی برای رندر گرفتن از مدل‌های سه بعدی خود نداشته باشند، بنابراین برای آنها، بهترین گزینه می‌تواند استفاده از VPS های مخصوص رندر باشد که همراه با کارت گرافیک قدرتمند عرضه می‌شوند.

 

5.5. گیم سرور - سرورهای بازی

بعضی از شرکت‌ها که در زمینه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنند، با ایجاد VPS های گیم، یک شبکه بازی چند نفره را برای کاربران راه اندازی می‌کنند و با فروش اکانت‌های شبکه‌ آن، کسب درآمد می‌کنند. برای آشنایی با مفهموم گیم سرور محتوای گیم سرور چیست؟ را بخوانید. نوع دیگر VPS های گیمینگ، همراه با کارت گرافیک عرضه می‌شود که گیمرهای می‌توانند برای تست و اجرای بازی‌های سنگین از آنها استفاده کنند و صفحه نمایش VPS را در کامپیوتر خود استریم کنند.

 

6. ذخیره اطلاعات در فضای ابری - Cloud Storage

در این روش شرکت‌های بزرگ از یک سرور VPS به صورت اختصاص برای اشتراک فایل‌های خود در شبکه ابری استفاده می‌کنند. معمولاً این کار توسط پروتکل FTP انجام می‌شود. اما در بعضی موارد از نرم‌افزارهای تحت وب هم استفاده می‌شود. این کار جهت بالا بردن امنیت اطلاعات در فضای ذخیره ابری انجام می‌شود.

 

7. نظارت بر روند کارهای اداری

بعضی از شرکت‌ها برای توسعه سیستم اتوماسیون خود، نرم‌افزار اختصاصی خود را بر روی سرورهای VPS نصب و اجرا می‌کنند و کارمندان به صورت مستقیم می‌توانند از آن نرم‌افزار تحت شبکه استفاده کنند. به شکلی می‌توانند اطلاعات را در آن به اشتراک بگذارند و همزمان می‌توان هم برای نظارت و طبقه بندی اطلاعات از آن استفاده کرد و هم یک فضای ابری برای اشتراک فایل‌ها بین کارمندان باشد. VPS ها مخصوصاً برای شرکت‌های تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار و همچنین شرکت‌های حوزه فناوری بسیار مفید و کاربردی هستند.

 

چه مواردی بالا رفتن باعث کیفیت عرضه خدمات VPS می‌شود؟

روش‌های

  • استفاده آزمایشی: از VPS به مدت یک ماه برای تست کامل، و تصمیم به اجاره آن. این ویژگی کمک می‌کند تا کاربران قبل از خرید اصلی، از VPS مورد نظر خود تست بگیرند و کیفیت آن را بسنجند تا در زمان استفاده اصلی، با اطمینان VPS خود را تهیه کنند.

  • امکان تغییر آدرس IP: در صورت به مشکل خوردن و یا مصدود شدن آدرس IP قبلی، می‌توان درخواست یک آدرس IP جدید داد. البته تغییر این آدرس IP شامل هزینه می‌شود.

  • تغییر لوکیشن VPS در حین استفاده: به کمک این ویژگی در صورت نیاز، اطلاعات سرور فعلی به سرور دیگر در نقطه‌ی دیگری از جهان منتقل می‌شود. این کار با تغییر آدرس IP فرق دارد و موقعیت مکانی کل سرور مجازی تغییر می‌کند.

  • راه اندازی و تحویل سریع: به صورت خودکار و اتوماسیون. با این امکان دیگر نیازی به اپراتور و اتلاف زمان برای تهیه VPS نیست و تنها چند دقیقه پس از پرداخت هزینه، VPS به صورت خودکار ایجاد می‌شود و اطلاعات آن برای مشتری ارسال می‌شود.

  • قیمت مناسب و رقابتی: اگرچه کیفیت خیلی مهم‌تر از قیمت است، اما برخی از شرکت‌ها همراه با کیفیت بالای خدمات خود، قیمت بسیار مناسبی را برای عرضه خدمات خود در نظر می‌گیرند.

  • سرعت بالای Ping: قطعاً یکی از ویژگی‌های سرورهای با کیفیت، سرعت بالای تبادل اطلاعات است.

  • روش‌های پرداخت مختلف: برای مثال پرداخت با رمزارز در کنار پی‌پال و دیگر روش‌ها. برای خیلی از کاربران، از جمله کاربران ایرانی که تحریم شده‌اند و نمی‌توانند هزینه VPS را با دلار پرداخت کنند، پرداخت با رمزارز می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

 

معرفی بهترین وب‌سایت های ارائه دهنده‌ VPS

وب‌سایت‌های زیادی هستند که خدمات VPS عرضه می‌کنند، اما همه‌ی آنها به خوبی عمل نمی‌کنند و یا خدمات آنها آنطور که باید کافی نیست. شاید تصور کنید VPS تنها با پیکربندی قابل عرضه است و بجز یک پکیج آماده، خدمات دیگری ندارد و هر شرکتی می‌تواند به صورت سنتی آن را عرضه کند؛ اما اینطور نیست. VPS هم مانند هر مارکت دیگری همراه با رقابت است و این رقابت می‌تواند در کیفیت عرضه خدمات تأثیر مستقیم بگذارد. بنابراین مواردی هستند که یک شرکت خدمات دهنده‌ی VPS را از دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند و باعث برتری آن نسبت به دیگر رقبا می‌شود. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد و تعدادی از شرکت‌های معتبر در زمینه عرضه VPS را معرفی می‌کنیم.

 

شرکت‌های معتبر خارجی عرضه VPS کدام هستند؟

  1. MonoVM

  2. Digital Ocean

  3. HETZNER

  4. Linode - Akamai

  5. VULTR

  6. Blueservers

  7. HOSTINGER

  8. PERFECT QUALITY HOSTING

  9. HOSTIKO

  10. BUYVM

  11. is*hosting

  12. YottaSrc

 

1.

شرکت MonoVM توسط یک ایرانی به نام بابک نصیری در سال 2012 در کشور لیتوانی تأسیس شد. این شرکت با کاربران ایرانی هیچ مشکلی ندارد و ایرانیان را پشتیبانی می‌کند. MonoVM در چند سال اخیر به شکل چشمگیری توانسته رشد کند و هم اکنون بیش از 200 هزار مشتری فعال دارد و در کشورهای ترکیه و کانادا دارای دفتر رسمی است. این شرکت به صورت تخصصی بر روی ارائه خدمات سرور، هاست، SSL ، VPS و VDS فعالیت می‌کند و در 17 کشور سرور فعال دارد که شامل لوکیشن‌های آمریکا، آلمان، فرانسه، چین، انگلیس، روسیه و... هم می‌شود.

MonoVM

این تنوع در لوکیشن یکی از مزیت‌های مثبت MonoVM است و کاربران می‌توانند از هر کشوری که بخواهند، مناسب سیاست‌های کشور مورد نظر خود، سرور مجازی VPS تهیه کنند. به طور خلاصه MonoVM یک پکیج کامل از همه چیز است. این سایت با همه‌ی درگاه پرداخت‌های بین‌المللی کار می‌کند و کاربران می‌توانند حتی با رمزارز نیز فاکتورهای خود را پرداخت کنند.

 

2. HETZNER

شرکت هتزنر (German Dedicated Server, Cloud, Storage & Hosting Provider) با بیش از صد هزار سرور فعال، یکی از بزرگترین اپراتورهای مرکز داده در اروپا است. شرکت Hetzner Online در سال 1997 در آلمان تأسیس شد و از همان زمان کیفیت را در اولویت خود قرار داد. پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته به همراه قیمت‌های جذاب، برای مدت‌هاست که مشتریان را به خود وفادار کرده است. امروز این شرکت چهار دفتر جدید دیگر در ایالات اشبورن، ویرجینیا، هیلسبورو و اورگان در آمریکا تأسیس کرده است. امکاناتی چون پرداخت با رمزارز، پینگ پایین، تغییر IP4 از جمله ویژگی‌های سرورهای Hetzner است.

 شرکت Hetzner با شرکت‌های Intel و AMD همکاری مستقیم دارد و از این رو می‌تواند سخت‌افزارهای خود را به صورت مستقیم از این دو کمپانی تهیه کند؛ به همین نه تنها دلیل قیمت تمام شده‌ی سرورهای آن به پایین‌ترین سطح ممکن می‌رسد، بلکه نمایندگی‌های دیگری نظیر YottaSrc هم خدمات Hetzner را عرضه با قیمت مناسب می‌توانند عرضه کنند و کسب درآمد داشته باشند.

HETZNER

Hetzner از سرورهای اختصاصی Haswell، PX و Skylake را عرضه می‌کند که از بهترین سخت‌افزارها در آنها استفاده شده. به صورت نامحدود پهنای باند در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و از منابع کامل سخت‌افزار و نرم‌افزار بهره می‌گیرد. این شرکت از سخت‌افزارهای Cisco/Juniper برای رک‌های سرورها استفاده می‌کند تا آپ‌تایم صددرصدی را ارائه دهد. ویژگی مهم دیگر سرورهای Hetzner ، استفاده از درایوهای پرسرعت SSD است که بیشترین سرعت و Ping را به کاربر می‌دهد و مناسب راه اندازی وب‌سایت‌های سنگین و پربازدید است. در نهایت شرکت Hetzner توانسته استانداردهای ISO 27001 ،ECO Award و Reader’s choice را به دست آورد که خود سندی بر کیفیت محصولات و خدمات این شرکت است.

 

3. DigitalOcean

یکی دیگر تز شرکت‌های موفق در زمینه ارائه خدمات VPS شرکت دیجیتال اوشن (American cloud infrastructure provider) است. شرکت خدمات زیرساخت رایانش ابری آمریکاییدر سال 2012 در کشور آمریکا و در شهر نیویورک تأسیس شد. Digital Ocean را می‌توان رقیب جدی آمریکایی برای Hetzner اروپایی در نظر گرفت که در کیفیت و قیمت با Hetzner رقابت می‌کند. این شرکت سعی دارد تا راهکارهایی برای ساده‌تر شدن دسترسی افراد حرفه‌ای به سرورهای مجازی فراهم کند تا آنها به راحتی کار توسعه‌ی نرم‌افزارهای جدید را پیش بگیرند؛ مخصوصاً افرادی که در زمینه هوش مصنوعی کار می‌کنند و قصد توسعه آن را دارند.

Digital Ocean

از آنجا که Digital Ocean قصد دارد با افراد حرفه‌ای کار کند، تنها به ارائه خدمات VPS اکتفا نکرده و در چند سال اخیر شروع به توسعه‌ی نرم‌افزارهای مربوط به ماشین‌های مجازی با امکانات جدید کرده است. همچنین با انتشار اسناد توسعه و پنل کاربری بسیار آسان، توانسته نظر برنامه نویسان و کاربران زیادی را به خود جلب کند. سرورهای این شرکت همگی با فناوری Hex core و حافظه اختصاصی ECC Ram و RAID SSD عرضه می‌شوند.

 

4. Linode - Akamai

این شرکت آمریکایی در سال 2003 فعالیت خود را در ایالت نیوجرسی و در شهر گالووی آغاز کرد. این شرکت خدماتی همچون پردازش ابری، پردازش گرافیکی، ذخیره سازی ابری، شبکه‌سازی، ابزارهای مدیریتی و دیگر خدمات حرفه‌ای را عرضه می‌کند. لینود (North American physical infrastructure provider for cloud computing) توانسته جایزه‌ی معتبر فروش و خدمات آمریکا را در سال 2019 کسب کند و این خود نشان‌دهنده‌ی اعتبار و توانایی این شرکت است. این شرکت هم‌اکنون یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Akamai است. شرکت Akamai یک شرکت فناوری اطلاعات است که در سال 1998 راه اندازی شد و هم‌اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های توسعه زیربنای فناوری است.

 Linode - Akamai

 

5. VULTR

شرکت ولتر توسط David Aninowsky در سال 2014 تأسیس شد. این شرکت را می‌توان یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات سرور مجازی پس از Hetzner دانست. Vultr را بیشتر سرورهای ابری ذخیره سازی SSD شناخته می‌شود؛ اما این شرکت همچون شرکت Hetzner و Digital Ocean در زمینه خدمات VPS تخصص دارد و از قدرتمندترین سرورها و پردازنده‌ها جهت ارائه این خدمات استفاده می‌کند. از ویژگی‌های Vultr می‌توان به آدرس IP های اختصاصی، مراکز دیتاسنتر در 14 کشور، امنیت بالا اشاره کرد. ولتر خدمات دیگری همچون ذخیره بلاک، سرور واقعی اختصاصی، سرورهای محابات ابری، نیز ارائه می‌دهد. از آنجا که ولتر ضمانت آپ‌تایم 100 را به کاربران خود می‌دهد، در قرارداد اینترنتی خود، جبران خسارت ناشی از مشکلات سرورهای خود را نیز قید کرده است که همین نکته نشان دهنده‌ی تضمین کیفیت خدمات ولتر است.

VULTR

 

6.Blueservers

بلوسرورز یک شرکت ارائه دهنده خدمات سرور و VPS است که در سال 2017 فعالیت خود را در کشور آلمان شروع کرد. این شرکت نیز با شرکت‌های اصلی سخت‌افزار همچون Intel ، hp ، CISCO ، JUNIPER ، DELL و RIPE NCC همکاری مستقیم دارد. معمولاً شرکت‌ها خدمات سرور و هاستینگ که به صورت مستقیم با شرکت‌های اصلی سخت‌افزار همکاری می‌کنند، قیمت‌های رقابتی و بسیار مناسبی را نسبت به دیگر شرکت‌ها ارائه می‌دهند. Blueservers برای پرداخت از تمامی درگاه پرداخت‌های معتبر از جمله PayPal ، PAYEER ، WebMoney و رمزارز Bitcoin پشتیبانی می‌کند. سرورهای پرقدرت بلوسرورز دارای حافظه رم بالایی هستند که از 16 گیگابایت شروع می‌شود و تا یک ترابایت عرضه می‌شود. خدمات این شرکت بیشتر از نوع B2B با همکاری شرکت‌های بزرگ دیگر است. تمرکز دیگر این شرکت بر روی سرورهای گیمینگ است. در حال حاظر سرورهای بلوسرورز در 7 کشور حظور دارند.

Blueservers

 

7. HOSTINGER

تمرکز هاستینگر (Web hosting service company) بر ارائه خدمات VPS قدرتمند است که توانایی ایجاد هاستینگ وردپرس را دارند. البته به صورت جداگانه خدمات هاستینگ برای وردپرس هم ارائه می‌دهد، اما اگر می‌خواهید یک سرور مجازی ارائه دهنده‌ی هاست وردپرس داشته باشید، می‌توانید از VPS های این شرکت استفاده کنید. در کل این شرکت نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد، قیمت بسیار مناسبی دارد و برای طرح 12 ماهه، ماهانه 1.99 دلار در نظر گرفته است که نسبت به دیگر شرکت‌ها قیمتی بسیار مناسب است.

HOSTINGER

 

8. PERFECT QUALITY HOSTING

qp hosting یک شرکت هلندی است که در زمینه سرورهای VPS و VDS فعالیت می‌کند و سرورهای آن در 35 کشور جهان فعال هستند. سرعت این سرورها از یک گیگابایت در ثانیه شروع می‌شود که بهترین گزینه برای استفاده از سرور Ping است. قیمت خدمات این شرکت تقریباً سه برابر شرکت‌های دیگر است. اما با توجه به تعداد لوکیشن‌ها آن و سرعت بالایی که ارائه می‌دهد، گزینه‌ی مناسبی برای امور Ping و VPN است.

PERFECT QUALITY HOSTING

 

9. HOSTIKO

هاستیکو یک شرکت اوکراینی است که با کاربران ایرانی مشکلی ندارد و حتی ایرانیان را پشتیبانی می‌کند. برای مثال وقتی با آدرس IP ایران وارد سایت هاستیکو می‌شوید، پیامی برای کاربران ایرانی نمایش می‌دهد که بعضی از سرورها ممکن است آدرس IP های ایران را تحریم کرده باشند. در صورتی که پس از خرید از ایران با مشکل بلاک آدرس IP مواجه شدید، با پشتیبانی تماس بگیرید تا هزینه شما برگردانده شود و یا سرور دیگری برای شما لانچ شود. اگرچه این شرکت اوکرانی خدمات محدودی ارائه می‌دهد، اما پشتیبانی از کاربران ایرانی، آن را به گزینه‌ی جذابی برای ایرانیان تبدیل کرده است. در حال حاظر HOSTIKO در سه کشور اوکراین، ورشو و آلمان سرورهای خود را راه اندازی کرده است و به صورت تخصصی فقط VPS و VDS را به کاربران عرضه می‌کند.

HOSTIKO

 

10. BUYVM

BUYVM یک شرکت کانادایی است که در زمینه ماشین‌های مجازی فعال است. شرکت BUYVM زیرمجموعه Frantech Solutions است و از سال 2010 کار خود را در این زمینه آغار کرده است. سرورهای این شرکت با بیشتر سیستم‌عامل‌های لینوکسی و همچنین سیستم‌عامل ویندوز سرور عرضه می‌شوند، اما تمرکز اصلی آن بر سرورهای VPS هاستینگ همراه با کنترل پنل  DirectAdmin است.

https://buyvm.net/

 

11. is*hosting

شرکت ishosting یک شرکت در کشور تالین، استونی است که از سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرده است. اگرچه این شرکت در بیشتر نقاط جهان سرورهای خود را راه اندازی کرده است، اما مشکل اینجاست که این شرکت از همان ابتدا کاربران ایرانی را تحریم کرده است. بعید نیست که در صورت تهیه سرویس‌های این شرکت، سرویس خریداری شده بلاک شود و هزینه پرداختی ما از دست برود. شاید معرفی ishosting کار بیهوده ای باشد، اما بهتر است بدانیم که کار با کدام یک از این شرکت‌ها نظیر این شرکت، برای کاربران ایرانی خطرناک است. در حال حاظر ishosting خدمات VPS ، VDS و VPN ارائه می‌دهد.

is*hosting

 

12. YottaSrc

شرکت یوتا به تازگی در رومانی تأسیس شده. البته به گفته‌ی خودشان بیش از 10 سال است که در زمینه هاست و سرور فعالیت می‌کنند و حالا تصمیم به رسمی کردن این کسب و کار گرفته‌اند. این شرکت در بیشتر کشورها VPS عرضه می‌کند و قیمت‌های آن بسیار رقابتی و مناسب است. قابلیت پرداخت با رمزارز را نیز دارد و با کاربران ایرانی مشکلی ندارد. همچنین تمامی سرورهای آن با ترافیک نامحدود ارائه می‌شوند. تغییر IP4 برای بار اول رایگان انجام می‌شود، اما برای دفعات بعدی شامل هزینه می‌شود. البته حین خرید نیز گزینه‌هایی جهت تغییر آدرس IP حین استفاده را نیز دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود، از این گزینه استفاده کنید. البته خود این شرکت سرورهای خود را از شرکت Hetzner تهیه می‌کند و در واقع نماینده‌ی فروش است، اما با این حال اگر در استفاده از سرورهای Hetzner مشکلی داشتید، می‌توانید از این نمایندگی استفاده کنید. همچنین در برخی موارد، قیمت‌ها در این سایت کمی پایین‌تر از سایت Hetzner است.

YottaSrc

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا شرکت‌های معتبر که مناسب کاربران ایرانی است را معرفی کنیم. با این حال ممکن است آنها در آینده سیاست کاری خود را عوض کنند و به کاربران ایرانی سرویس ندهند. به هر حال باید قبل از تهیه سرویس، قوانین شرکت مورد نظر خود را مطالعه کنید و عملکرد آنها را نسبت به کاربران ایرانی بسنجید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

1025
A
A