تغییرات سرویس ایمیل در میزبانی وب

تغییرات سرویس ایمیل در میزبانی وب
تغییرات سرویس ایمیل در میزبانی وب
9 ماه پیش

کاربران گرامی؛ نظر به افزایش امنیت سرویس ایمیل و سرورهای میزبانی وب و همچنین راه‌اندازی سرویس Email Gateway آذرآنلاین ، تغییرات سرویس ایمیل در میزبانی وب به شرح زیر خواهد بود.

بنابراین نکات زیر را برای دریافت سرویس بهتر نیز رعایت کرده و تغییرات لازم را بر روی سایت و هاست خود اعمال نمایید.

تغییرات سرویس ایمیل در میزبانی وب

1- راه‌اندازی سرویس Email Gateway جهت افزایش امنیت سرویس ایمیل

آذرآنلاین برای رعایت حقوق کاربران و همچنین استفاده از بهترین حالت سرویس بر روی میزبانی وب اشتراکی ، سرویس Email Gateway خود را برای افزایش امنیت و همچنین جلوگیری از قرار گرفتن آدرس IP و نام دامنه در لیست سیاه سرویس‌های ایمیل عمومی راه‌اندازی کرده که در مطلب Email Gateway آذرآنلاین به صورت کامل آن را نیز بررسی نمودیم و شما نیز می‌توانید با مراجعه به آن از این سرویس و نحوه عملکرد آن مطلع شوید.

2- بلاک شدن PHP Mail برای جلوگیری از ارسال اسپم و یا Phishing Mail

همچنین جهت افزایش امنیت و جلوگیری از ارسال اسپم و همچنین ایمیل‌های ناشناس از روی هاست‌ها و افزایش امنیت سرویس ایمیل ، توابع PHP Mail مانند Send Mail و Mail بسته شده‌اند. بنابراین چناتچه از اسکریپت‌های سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌نمایید ، باید آن را به SMTP تغییر داده تا دچار مشکل نشوید.

برای این امر شما می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کرده و از نحوه تنظیم آن اطلاع کسب کنید.

آموزش ارسال ایمیل در وردپرس از طریق SMTP

آموزش ارسال ایمیل در جوملا از طریق SMTP

آموزش ارسال ایمیل در لاراول از طریق SMTP

3- تغییرات سرویس SMTP از حالت بدون رمزنگاری به رمزنگاری اجباری

جهت شناسایی بهتر سرویس ایمیل آذرآنلاین و همچنین جلوگیری از هک شدن ایمیل‌های کاربران ، سیستم استفاده از TLS و SSL به صورت اجباری در آمده است ، لذا برای استفاده از این سرویس به جای پورت 25 از پورت‌های 465 و یا 587 استفاده نمایید تا تمامی ایمیل‌های شما رمزنگاری شده و با اطمینان بیشتری ارسال گردند.

4- محدودیت ارسال هر هاست به 150 ایمیل در ساعت

جهت مصرف منصفانه از درگاه ارسال ایمیل ، در حال حاضر تعداد 150 ایمیل در ساعت برای هر هاست در نظر گرفته شده است که این میزان به شکل هوشمند تغییر خواهد کرد. در صورتی که ایمیل‌های ارسالی از سمت شما به صورت اسپم و یا با فایل‌های ویروسی ارسال گردد این محدودیت بیشتر خواهد شد و در صورت استفاده صحیح از سرویس ایمیل ، با افزایش روبه‌رو خواهد شد.

در نظر داشته باشید که اقدامات صورت گرفته جهت کارایی هرچه بیشتر این سرویس برای شما کاربران گرامی و همچنین رعایت حقوق مساوی بین تمامی کاربران نیز می‌باشد.

5- جلوگیری از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و گروهی

از آنجایی سرویس‌های میزبانی وب اشتراکی به شکلی تعریف شده‌اند که با استفاده از چند آدرس IP در دنیای اینترنت سرویس‌دهی می‌نمایند و سرورهای عمومی بسیار حساس به ارسال ایمیل‌های گروهی می‌باشند ، این شرکت تمامی ایمیل‌های که به شکل تبلیغاتی ارسال می‌گردند را ریجکت کرده تا مشکلاتی برای سایر هاست‌های واقع بر روی یک سرور ایجاد نشود. لذا در صورت نیاز به استفاده از سرویس تبلیغاتی و یا ارسال ایمیل‌های گروهی از سرویس‌های مخصوص این سیستم مانند Mandrill ، MailChimp و یا ... نیز استفاده نمایید.

6- اجبار استفاده دامنه‌ها از DKIM ، SPF و DMARC

در مطالب قبلی که نسبت به هر یک ار پروتکل‌های استاندارد SFP ، DKIM و DMARC توضیحاتی را ارائه دادیم که این سه مورد امروزه از اهمیت خاصی برای برقراری ارتباط سالم و همچنین شناسایی سرورهای ایمیل استفاده می‌گردد تا از هک شدن ایمیل‌ها و یا ... جلوگیری گردد. بنابراین این استفاده از این سه سرویس بسیار مهم بوده و نکته قابل توجه استفاده از این سه مورد ، افزایش Reputation یا همان شهرت دامنه شما خواهد بود که پس از مدتی دامنه شما در لیست سفید قرار گرفته و ایمیل‌های شما به Inbox کاربران ارسال خواهد شد. این امر در بین تغییرات سرویس ایمیل آذرآنلاین لحاظ شده تا از طریق هاست به افزایش شهرت هاست شما کمک شود.

حال جهت اطلاع از SPF ، DKIM و DMARC به مطالب زیر توجه نمایید.

مفهوم SPF و DKIM

آموزش تنظیم SPF و DKIM در سیپنل

مفهوم DMARC و نحوه عملکرد آن

آموزش تنظیم و ساخت رکورد DMARC در سیپنل

در پایان شایان ذکر است که تغییرات سرویس ایمیل در میزبانی وب صرفاً برای افزایش کیفیت و امنیت هاست‌های قرار گرفته انجام شده است و به شما کمک خواهد کرد تا شهرت دامنه یا همان Reputation دامنه خود را افزایش دهید.

امیدواریم تغییرات سرویس ایمیل در میزبانی وب در راستای افزایش کیفیت و امنیت سایت شما مؤثر باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

3258
A
A