رمزنگاری end-to-end در Skype

رمزنگاری end-to-end در Skype
رمزنگاری end-to-end در Skype
9 ماه پیش

در این مقاله خبر خوشی برای کاربران اسکایپ که نگران حریم خصوصی خود هستند داریم.

مایکروسافت با شرکت Signal که یک شرکت معروف ارتباطات رمز شده میباشد برای اعمال رمزگذاری End-to-End روی مسنجر اسکایپ همکاری میکند.رمزنگاری End-to-end به کاربران خود اطمینان میدهد که هیچکس حتی شرکت یا سروری که اطلاعات را منتقل میکند، نمیتواند اطلاعات کاربران را رمزگشایی کند. پروتکل Signal یک پروتکل رمزنگاری اوپن سورس است که تبدیل به یک استاندارد گسترده شده است و در مسنجر Facebook Whatsapp و Google Allo استفاده میشود.

این شرکت اعلام کرده: مکالمات خصوصی Skype به کاربران امنیت بیشتری از طریق رمزنگاری end-to-end با یک لایه امنیتی اضافه برای مکالمه بین کاربر و دوستان و خانواده کاربر فراهم میکند. مکالمات خصوصی بین یک کاربر تنها با یک کاربر دیگر خواهد بود و این ویژگی مکالمات گروهی را پشتیبانی نمیکند.

نحوه شروع چت و تماس رمز شده end-to-end اسکایپ

مکالمات خصوصی در حال حاضر در برنامه Skype Insider در دسترس است. این برنامه به کاربران اسکایپ اجازه می دهد تا ویژگی‌های جدید را قبل از اینکه بیش از 300 میلیون کاربر در سراسر جهان از آن استفاده کنند، آزمایش کنند.

برای برقراری  یک ارتباط جدید ایمن با کاربر اسکایپ، باید روی آیکن + کلیک نموده و گزینه 'New Private Conversation' را انتخاب کرده و سپس کاربری که میخواهید ارتباط امن داشته باشید را انتخاب نماببد.

مکالمه امن شده دارای آیکن قفل کنار نام کاربری که مکالمه میکنید خواهد داشت و پیش نمایش پیام‌های مکالمات خصوصی در لیست چت یا اعلان ها ظاهر نمی شود.

برخلاف Whatsapp ،خصوصیت رمزنگاری end-to-end در Skype بصورت پیشفرض فعال نشده است و کاربران باید از منوی Compose یا از پروفایل کاربر گزینه 'New Private Conversation' را انتخاب نمایند تا بتوانند ارتباط امن را برقرار نمایند  و این مشابه Secret Conversations در مسنجر فیسبوک میباشد که بر پایه پروتکل Signal است.

متاسفانه مکالمات خصوصی در حال حاضر تماس ویدئویی را ساپورت نمیکند ولی تماس‌های ویدئویی با استفاده از رمزنگاری استانداردی که مایکروسافت برای سرویس اسکایپ ارائه میدهد ایمن میشوند. همچنین حتی در صورت فعال بودن مکالمات شخصی، اسکایپ قادر به دسترسی به برخی اطلاعات مربوط به ارتباط ایمن شما مانند اینکه چه زمانی این ارتباطات را برقرار کرده اید و مدت زمان مکالمه را دسترسی دارد.

کاربران برنامه میتوانند میتوانند ویژگی مکالمه خصوصی را با استفاده از نسخه اسکایپ برای iOS، اندروید، لینوکس، مک و ویندوز دسکتاپ امتحان نمایند.

مریم علیزاده- نویسنده

3451
A
A