معرفی محیط دایرکت ادمین

معرفی محیط دایرکت ادمین
معرفی محیط دایرکت ادمین
9 ماه پیش

از سری آموزش‌های دایرکت ادمین در این بخش با معرفی محیط دایرکت ادمین در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود. نظر به درخواست کاربران قصد داریم تمامی بخش‌های دایرکت ادمین را به طور کامل آموزش داده تا بتوانید براحتی با این کنترل پنل نوپا کار کنید.

در ابتدا هر آموزش همانند سایر آموزش‌های آذرآنلاین ، به معرفی محیط دایرکت ادمین پرداخته و سپس در آموزش‌های آتی به توضیح بخش به بخش آن خواهیم پرداخت.

معرفی محیط دایرکت ادمین

محیط کلی هر پنل شاید از لحاظ ظاهری متفاوت باشد ، اما در عمل کاربرد تمامی بخش‌ها یکسان است و شما با دانش کلی نسبت به یک پنل قادر خواهید بود با سایر پنل‌ها کار کنید و وب‌سایت و یا وب اپلیکیشن خود را بر روی آن راه‌اندازی نمایید. در هر پنل ممکن از آپشن و بخش‌هایی وجود داشته باشد که منحصربفرد آن پنل بوده و در این مطلب و مطالب آتی که به توضیح دایرکت ادمین می‌پردازیم به تمامی آنها اشاره خواهیم داشت.

پس از ورود به پنل دایرکت ادمین ، اولین صفحه‌ای که مشاهده خواهید کرد ، تصوری مشابه زیر است.

نمایی از پنل دایرکت ادمین

این صفحه به سه قسمت کلی تقسیم شده که به ترتیب:

1- منوی اصلی

2- پالت نمایش وضعیت اکانت

3- تنظیمات کلی اکانت و دایرکت ادمین

حال در ادامه به توضیح مختصر هر یک از این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

منوی اصلی

در این منو بخش‌هایی مربوط به اکانت و Shortcut به بخشی از پنل وجود دارد.

Home : همانطور که از نام این گزینه مشخص است برای آمدن به صفحه اصلی اکانت دایرکت ادمین استفاده می‌شود.

WebMail : با کلیک بر روی گزینه به تنظیمات ایمیل دامنه خود رفته و می‌توانید تمامی تنظیمات موجود را مشاهده و ویرایش نمایید.

Password : با انتخاب این گزینه شما قادر خواهید بود پسورد اکانت خود را تغییر دهید.

Help : از نام این گزینه مشخص است که با کلیک بر روی آن یک صفحه Help به زبان انگلیسی برای شما باز خواهد شد و تمامی بخش‌ها و ترفندهای مختلف در دایرکت ادمین را در آن مشاهده خواهید کرد.

Files : با کلیک بر روی این بخش ، به مدیریت فایل اکانت خود رفته که می‌توان گفت یکی از مهمترین و پراستفاده‌ترین بخش‌های یک اکانت می‌باشد.

Logout : با کلیک بر روی این گزینه از اکانت خود خارج خواهید شد.

پالت نمایش وضعیت اکانت

در این پالت که می‌توان گفت در تمامی پنل‌ها مشاهده می‌شود ، به طور کلی وضعیت اکانت شما را نمایش خواهد داد. در این قسمت مواردی چون مقدار پهنای باند مصرف شده ، تعداد ایمیل ساخته شده ، میزان مصرف دیتابیس و ... را مشاهده خواهید کرد.

این پالت به صورت مختصر آماری کلی در اختیار شما قرار می‌دهد و چنانچه شما نیاز به آمار دقیق و کامل‌تری دارید باید به بخش‌های آنالیز در دایرکت ادمین مراجعه کنید که در مطالب بعدی به توضیح کامل آنها مراجعه خواهیم کرد.

تنظیمات کلی اکانت و دایرکت ادمین

این بخش که اصلی‌ترین قسمت هر اکانت بشمار می‌رود ، تمامی تنظیمات مورد نیاز شما برای مدیریت هاستینگ را مشاهده خواهید کرد.

این قسمت به سه بخش کلی تقسیم شده که به ترتیب:

Your Acount : در این بخش تمامی تنظیمات اصلی هاست شما قرار دارد که در بین آنها می‌توان به تنظیمات مهمی مانند مدیریت دامنه و DNS ، مدیریت و کنترل پکیج‌های Perl ، تنظیم اکانت و کنترل FTP ، مدیریت فایل ، مدیریت دیتابیس و ... اشاره نمود.

Email Management : تمامی تنظیمات مربوط به ایمیل دامنه شما مانند ساخت و ویرایش اکانت ایمیل ، تنظیمات فوروارد و اسپم ایمیل و ... در این بخش مشاهده می‌شود.

Advanced Features : بخش پیشرفته هاست شما در این قسمت وجود دارد که تمامی تنظیمات پیشرفته اکانت شما نظیر تنظیمات مربوط به گواهینامه امنیتی ، تنظیمات ریدایرکت سایت و ... در آن مشاهده می‌شود.

بدین ترتیب دایرکت ادمین در یک پنل ساده است که تمامی تنظیمات و آپشن‌ها را برای مدیریت یک هاست کامل در اختیار شما قرار داده و می‌توانید براحتی از آن استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

امیدواریم مطلب معرفی محیط دایرکت ادمین برای شما مفید واقع شده باشد.

تمامی آموزش‌های دایرکت ادمین بزودی و به طور مداوم بر روی سایت آذرآنلاین قرار داده خواهد شد و شما می‌توانید از منوی آموزش دایرکت ادمین ، این آموزش‌ها را دنبال نمایید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

3484
A
A