phpstorm چیست ؟

phpstorm چیست ؟
phpstorm چیست ؟
8 ماه پیش

در این بخش از مقالات دانشنامه آذرآنلاین با موضوع " phpstorm چیست " در خدمت شما خواهیم بود تا بیش از پیش با این محیط برنامه نویسی قدرتمند آشنا شوید.

phpstorm چیست ؟

همانطور که می‌دانید یک برنامه نویس به یک محیط برنامه نویسی خوب و کامل ، به چیز دیگری نیاز ندارد ؛ حال درست است که برنامه نویسان می‌توانند در یک محیط ساده برنامه خود را پیاده کنند و از آن بهره ببرند. اما محیطی مانند notepad هیچگاه به آنها کمکی در راستای تسریع کد نویسی نخواهد کرد.

امروزه شرکت‌های مختلف محیط‌های برنامه نویسی هوشمندی را ارائه داده‌اند تا برنامه نویسان بتوانند بسادگی برنامه خود پیاده سازی کرده و به جای دل مشغولی اضافه یا کم بودن یک علامت Semi-Colon و یا پرانتز تنها به کد خود فکر کنند و محیط برنامه نویسی خود این علامتها و بسیاری از موارد را اصلاح کند.

در این بین شرکت JetBrain که همه آن را با محیط برنامه نویسی IntelliJ می شناسند ، یک محیط برنامه نویسی دیگری به نام PHPStorm معرفی کرده که در واقع بخشی از پلتفرم IntelliJ است که قابلیت نصب به صورت جداگانه را نیز داراست.

PHPStorm یک محیط ساده و در عین حال حرفه‌ای برنامه نویسی PHP و وب است که با هدف افزایش بهره وری توسعه دهندگان و برنامه نویسان عرضه شده و به صورت کامل و عمیق ، تمام کدهای شما را درک کرده و می‌تواند بخش‌های ناقص آن را تکمیل کرده و یا نقص‌های کلی کد را به شما نمایش دهد.

کاربرد و ویژگی PHPStorm

از ویژگی‌های منحصر بفرد PHPStorm می‌توان به مراجعه سریع و بررسی خطاها به صورت بلادرنگ ، شکل دهی و سامان دهی به تمام کدها ، اجرای تست واحد و اشکال زدایی خودکار نام برد.

این ابزار هوشمند دارای توابع WebStorm که شامل HTML ، CSS ، JavaScript می‌باشد و در کنار آن پشتیبانی همه جانبه‌ای از PHP دارد.

همچنین در نسخه‌های جدید قابلیت همگام سازی با وردپرس ، جوملا ، دروپال و ... را داشته و می‌تواند کدهای آنها را در صورت نصب بر روی ویندوز تست و چک کند و یا حتی به صورت آنلاین تغییرات ایجاد نماید.

از سایر ویژگی‌های این محیط هوشمند برنامه نویسی می‌توان به ارتباط با Angular CLI ، AngularJS ، BootStrap ، WebStartkit ، Node.js و ... نام برد.

هم اکنون شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از آخرین نسخه آن اطلاعات کاملی را کسب کرده و یا در صورت نیاز آن را دانلود و استفاده کنید.

دانلود PHPStorm

دقت داشته باشید که این ابزار به صورت تجاری عرضه شده و در صورت نیاز می‌توانید نسخه Patch شده آن را در گوگل یافته و دانلود کنید.

البته خود Jetbrain این قابلیت را گذاشته تا دانشجویان و مدرسان از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنند که از آن طریق نیز می‌توانید نسخه رایگان آن را دانلود نمایید.

در تصویر زیر نمایی از محیط PHPStorm را مشاهده می‌نمایید.

نمایی از phpStorm چیست

امیدواریم از مطلب PHPStorm چیست استفاده لازم رابرده باشید.

برای آموزش نصب و کاربرد phpstorm می‌توانید به مطلب آموزش نصب phpstorm و نحوه اضافه کردن ماژول دروپال به آن مراجعه نمایید.

در ادامه با سایر قابلیت‌های PHPStorm آشنا خواهید شد.

قابلیت و مزایای کلیدی PHPStorm

- ویرایشگر هوشمند PHP ، HTML و...

- تکمیل کدهای ناقص PHP و ...

- بررسی سریع کدها

- پشتیبانی از PHPDoc

- ترکیب زبان‌های مختلف JS ، SQL ، XML و ...

- ویرایشگر کامل و قدرتمند HTML و CSS

- ویرایشگر حرفه‌ای و کامل JavaScript

- محیط کاملاً هوشمند

- قابلیت ارتباط با دروپال ، وردپرس و جوملا

- قابلیت و نصب و اجرا در ویندوز ، لینوکس و Max OS

- اشکال زدایی گرافیکی

- پشتیبانی از PHAR

- و بسیاری از قابلیت های دیگر که با نصب و استفاده این ابزار با آن آشنا خواهید شد.

14506
phpstorm چیست ؟
100.002
A
A