رفع خطای Internal Server Error وردپرس

رفع خطای Internal Server Error وردپرس
رفع خطای Internal Server Error وردپرس
9 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش وردپرس با آموزش رفع خطای Internal Server Error وردپرس که یکی دیگر از خطاهای متداولی است که هر سایت وردپرسی ممکن است با آن برخورد داشته باشد در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود.

قبل از شروع باید خدمت شما عرض کنم که خطاهای متداول مانند خطای صفحه سفید وردپرس و یا خطای دیتابیس وردپرس دلایل متداولی دارد که در سری مطالب آموزش وردپرس در آذرآنلاین ما سعی داریم به همه آنها پرداخته تا به شما کمک کنیم تا مشکلات خود را رفع نمایید.

در مطالب قبلی به آموزش رفع خطای صفحه سفید وردپرس و رفع خطای دیتابیس وردپرس پرداخته شد و حال نوبت رفع خطای Internal Server Error وردپرس است که به بررسی و رفع آن نیز بپردازیم.

رفع خطای Internal Server Error وردپرس

خطای Internal Server Error و یا همان خطای سرور داخلی ، یکی از خطاهایی است که در ابتدا به نظر کاربران خطایی از سمت وب سرور و یا هاست است ؛ اما اینگونه نیست و این خطا منشا دیگری دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

دلیل اول : Htaccess

Htaccess یک فایل تنظیماتی برای نوع رفتار وب سرور با سایت شماست که واسطه تنظیماتی بین سایت و وب سرور می‌باشد ، بنابراین ممکن است پس از تغییرات و یا پس از آپدیت وردپرس خود مشکلی در این بین ایجاد شود که منجر به خطای Internal Server Error گردد.

حال برای اینکه بتوانید این مشکل را از طریق Htaccess تست کنید ، باید از طریق File manager پنل وب هاستینگ خود و یا FTP ، فایل Htaccess را تغییر نام داده و یک بار دیگر سعی کنید به سایت وارد شوید.

اگر سایت بدون مشکل باز شد ، پس در تنظیمات Htaccess مشکلی وجود داشته است ، در غیر این صورت به تست سایر دلایل بپردازید.

دلیل دوم : افزونه‌ها

متأسفانه همانطور که افزونه‌ها بسیار کاربردی و مفید هستند ، اما گاهاً باعث ایجاد خطاهای گوناگون نیز می‌گردند. در این بین افزونه‌هایی که تیم پشتیبانی قوی ندارند و یا به صورت نال شده استفاده می‌شوند ، بیشترین مشکلات را ایجاد می‌کنند.

حال برای تست ، دایرکتوری Plugins را از طریق File Manager پنل وب هاستینگ خود تغییر نام دهید و سپس سعی کنید تا وب سایت را باز کنید ، اگر وب سایت باز شد ، بنابراین مشکل از یکی از افزونه‌ها خواهد بود.

برای پیدا کردن افزونه مخرب ، باید تک تک افزونه‌ها را فعال کنید تا متوجه مشکل اصلی و رفع آن شوید.

دلیل سوم : پوسته جدید

تغییر پوسته و یا آپدیت آن ممکن است باعث بروز خطای داخلی سرور شود و تنها راه برای متوجه شدن مشکل پوسته ، تغییر پوسته سایت به یک پوسته دیگر و پس از آن رفع مشکلات پوسته اصلی است.

برای این امر اگر قادر به وارد شدن به داشبورد وردپرس هستید ، پوسته را تغییر دهید ، اما اگر داشبورد وردپرس نیز برای شما باز نمی‌شود ، باید پوسته را از طریق دیتابیس تغییر دهید.

برای این امر شما می‌توانید به آموزش تغییر پوسته وردپرس از طریق دیتابیس نیز مراجعه نمایید.

دلیل چهارم : حافظه PHP

اگر موارد قبل را تست کردید و هیچ یک کارساز نبود ، ممکن است مشکل ایجاد شده از حافظه PHP وردپرس شما باشد.

شما باید برای این مورد ، حافظه PHP خود را افزایش داده تا بتوانید مشکل را رفع نمایید. برای این امر ، شما می‌توانید به آموزش افزایش حافظه PHP وردپرس نیز مراجعه کنید.

دلیل پنجم : تخریب فایل‌های اصلی وردپرس

گاهاً ممکن است بر اثر آپدیت و یا حمله هکرها به وب سایت شما ، برخی از فایل‌های اصلی وردپرس که در دایرکتوری wp-admin و wp-includes وجود دارد ، تخریب شوند.

برای رفع این مشکل باید این دو دایرکتوری را حذف و سپس آنها را جایگزین نمایید. در صورتی که نیاز به آموزش برای این امر دارید به آموزش نصب دستی وردپرس مراجعه کنید.

بدین ترتیب با چک کردن دلایل بالا ، شما قادر به رفع خطای Internal Server Error وردپرس خواهید شد و وب سایت خود را مجددآً آنلاین خواهید دید.

امیدواریم در پایان از آموزش رفع خطای Internal Server Error وردپرس استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

5259
A
A