معرفی Torch در میکروتیک

معرفی Torch در میکروتیک
معرفی Torch در میکروتیک
9 ماه پیش

یکی از مهمترین قابلیت‌هایی که میکروتیک به مدیران شبکه می‌دهد ، امکان پکت‌های ارسالی و دریافتی به شکلی کامل به همراه فیلترهای متنوع است که نام آن Torch می‌باشد. حال در این مطلب از سری مطالب آموزش میکروتیک قصد داریم با آموزش و معرفی Torch در میکروتیک در خدمت شما کاربران گرامی باشیم تا با این امکان مفید بیشتر آشنا شوید.

شاید تا به حال شده باشد که پکت‌هایی مختلف به سمت میکروتیک شما می‌‌آید و یا پکت‌هایی از سمت داخل شبکه شما به اینترنت ارسال و یا برعکس دریافت می‌شود که شما در نظر دارید آنها را پیگیری کرده تا بیشتر نسبت به آن اطلاعات کسب کنید ، Torch به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به صورت کامل پکت‌ها را پیگیری کنید و از نوع آنها مطلع شوید.

حال در ادامه با معرفی Torch در میکروتیک همراه ما باشید.

معرفی Torch در میکروتیک

1- ابتدا از منوی Tools بر روی گزینه Torch کلیک کنید تا پنجره آن باز شود.

باز کردن Torch در Winbox

2- سپس در این بخش شما باید مقصد ، مبدأ و ... را مشخص کنید تا اطلاعات لازم برای شما به نمایش در آید.

تصویر زیر نمایی از پنجره Torch در میکروتیک است که در ادامه به توضیح هر یک از بخش‌های آن خواهم پرداخت.

نمایی از Torch میکروتیک

Collect : بخش Collect که با کادر قرمز در تصویر بالا نمایش داده شده است ، قسمتی است که شما می‌توانید مشخص کنید که در نظر دارید پکت‌های ارسالی ، دریافتی ، پروتکل Mac ، پروتکل بسته ارسالی یا دریافتی و ... به شما نمایش داده شود.

Filter : در این بخش که در تصویر با رنگ سبز نمایش داده شده ، قابلیت آن را دارید تا پکت‌هایی که با شروط شما همخوانی دارند تنها نمایش داده شود.

حال برای درک بهتر از بخش‌های مختلف به مثال‌های زیر توجه فرمایید.

مثال اول :

قصد داریم در این بخش تمامی آدرس‌های IPv4 که با پروتکل ICMP از سمت داخل شبکه به اینترنت ارسال و دریافت می‌شود را مشاهده کنیم.

مثال استفاده از Torch در میکروتیک

مثال دوم :

قصد داریم تمامی پکت‌هایی که از آدرس 192.168.1.20 که در شبکه داخلی وجود دارد و به سمت اینترنت ارسال می‌شود را شناسایی و مشاهده نماییم.

مثال استفاده از Torch در میکروتیک

مثال سوم :

در این مثال قصد داریم تمامی آدرس‌های IP که پکتی به سمت آدرس 8.8.8.8 ارسال می‌شود ، با ذکر پروتکل و پورت و آدرس IP مبدأ برای شما نمایش داده شود.

قابلیت Torch در میکروتیک

بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تمامی پکت‌های مورد نظر که از طریق میکروتیک ارسال و یا در میکروتیک دریافت می‌شود را مشاهده نمایید.

نکته : ابزار Torch یکی از ابزارهایی است که شما می‌توانید در مواقع حملات هکرها به سمت شبکه داخلی و یا میکروتیک خود استفاده کنید تا آدرس IP هکر و همچنین پروتکلی که هکر از آن استفاده می‌کند را شناسایی کنید و یا پکت‌هایی که از سمت کاربران داخل شبکه شما به سمت اینترنت ارسال می‌شود را مشاهده نمایید. همچنین فراموش نکنید که استفاده از Torch کمک شایانی در عیب‌یابی شبکه شما و ارتباط با اینترنت خواهد داشت.

امیدواریم در پایان آموزش و معرفی Torch در میکروتیک برای شما مفید واقع شده باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

9382
A
A