تست سرعت افزونه‌های وردپرس

تست سرعت افزونه‌های وردپرس
تست سرعت افزونه‌های وردپرس
9 ماه پیش

وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوایی است که امروزه همه با آن آشنایی دارند و می‌دانند که توسط آن می‌توان یک وب سایت را از سطح ابتدایی تا پیشرفته راه‌اندازی نمود. حال با توجه به اینکه این سیستم مدیریت محتوا به واسطه افزونه‌های خود این قدرت را پیدا می‌کند، اما ممکن است با مشکلاتی از جمله کندی در لود سایت و یا مصرف بیش از اندازه منابع هاست همراه شود. در این مطلب از سری مطالب آموزش وردپرس ، با آموزش تست سرعت افزونه‌های وردپرس در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود تا شما بتوانید از این طریق سرعت عملکرد افزونه‌ها و میزان مصرف منابع را در هنگام یک درخواست بسنجید و در صورت وجود مشکل آن را مرتفع سازید.

در این مطلب تست سرعت افزونه‌های وردپرس با استفاده از یک افزونه کاربردی به نام P3 Plugin Profiler که توسط شرکت معروف Godady انتشار یافته ، انجام خواهد شد که در حال حاضر یکی از بهترین افزونه‌ها در این زمینه بوده و بیش از 100 هزار نصب فعال دارد.

حال در ادامه با آموزش تست سرعت افزونه‌های وردپرس از طریق افزونه p3 plugin profiler همراه شما خواهیم بود.

تست سرعت افزونه‌های وردپرس

نصب افزونه p3 plugin profiler

  • ابتدا از منوی افزونه‌ها بر روی افزودن کلیک نمایید.

افزودن پلاگین وردپرس

  • در صفحه افزودن ، عبارت p3 plugin profiler را وارد کرده و پس از یافتن آن بر روی گزینه "هم اکنون نصب کن" و سپس بر روی "فعال کردن" کلیک نمایید.

نصب افزونه p3 plugin profiler

  • حال شما موفق به نصب این افزونه شده‌اید و از منوی ابزارها و گزینه p3 Plugin Profiler می‌توانید به صفحه اصلی این افزونه بروید.

رفتن به تنظیمات افزونه p3 plugin profiler

آموزش کار با افزونه p3 plugin profiler

پس از ورود به این افزونه ، صفحه اصلی آن به شکل زیر به شما نمایش داده می‌شود.

صفحه اصلی پلاگین p3 plugin profiler

  • برای تست سرعت و عملکرد ابتدا بر روی Start Scan کلیک کنید.

دقت داشته باشید که تست به دو شکل دستی و اتوماتیک قابل انجام خواهد بود ، برای تست بهتر و در نظر گرفتن تمامی پارامترها بهتر است از حالت Auto Scan استفاده شود.

اسکن پلاگین ها با p3 plugin profiler

  • پس از اتمام تست ، همانند تصویر زیر صفحه‌ای به شما نمایش داده خواهد شد که با کلیک بر روی View Results می‌توانید تمامی نتایج تست را مشاهده نمایید.

نمایش وضعیت اسکن افزونه‌ها

  • همانطور که مشاهده می‌نمایید تمامی نتایج به صورت جداگانه به شما نمایش داده خواهد شد.

مشاهده نتایج تست سرعت افزونه‌ها با p3 plugin profiler

در تصویر بالا ، چندین آمار را مشاهده می‌کنید که هر کدام نتایج تست را نمایش داده‌اند ، که نتایج عبارت‌اند از :

MySQL Queries : در این سربرگ تعداد کوئری‌ها در هر بازدید توسط کاربر را به شما نمایش داده می‌شود.

Plugin Impact : این بخش درصد تأثیر هر افزونه بر سرعت عملکرد سایت و لود آن را نمایش می‌دهد.

Plugin Load Time : مدت زمانی که تمامی افزونه‌ها بر سرعت سایت بر حسب ثانیه تأثیر می‌گذارند در این صفحه نمایش داده می‌شود.

Total Plugins : تمامی افزونه‌های فعال و تأثیر آنها بر روی یکدیگر و سرعت عملکرد آنها در این بخش نمایش داده می‌شود.

بدین ترتیب شما قادر خواهید بود با  بررسی هر یک از این بخش‌ها ، تأثیر کامل هر یک از افزونه‌ها بر یکدیگر و یا لود سایت را مشاهده کرده و به رفع مشکل کندی سایت خود بپردازید.

همچنین قادر خواهید بود آماری کلی از روند عملکرد این افزونه‌ها را در این صفحات مشاهده نمایید.

به همین شکل شما پس از بررسی می‌توانید افزونه‌های پرمصرفی که باعث افت سرعت سایت شما و یا استفاده بیش از حد منابع می‌شوند را شناسایی کرده و به رفع مشکل آنها و یا جایگزینی آنها با یک افزونه دیگر بپردازید.

امیدواریم در پایان از مطلب تست سرعت افزونه‌های وردپرس و آموزش کار با افزونه P3 Plugin Profiler استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

6336
A
A