آشنایی با سیستم جوملا Joomla

آشنایی با سیستم جوملا Joomla
آشنایی با سیستم جوملا Joomla
8 ماه پیش

آشنایی با سیستم جوملا Joomla

در مطالب قبلی آذرآنلاین ما در مورد سیستم مدیریت محتوا و همچنین سیستم دروپال توضیحاتی را ارائه دادیم و از امکانات و خصوصیات این سیستم مدیریت محتوا صحبت کردیم و در این مطلب هم میخواهیم درباره سیستم میدیریت محتوای جوملا سخن بگویم و از امکانات و گستره امکانات این سیستم مطالبی را برای شما بیان کنیم .

همانگونه که مانند دیگر CMS ها بدان اشاره شد، جوملا نیز یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که مدیریت و انتشار آسان مطالب را امکان پذیر می سازد، امکانات گسترده ای دارد و با ابزار های خود امکان گسترش آسان نرم افزار را فراهم می کند. با جوملا می توانید وب سایت ها و سامانه های تحت وب قدرتمند و ارزشمندی را ایجاد نمایید.

اولین نسخه این نرم افزار که جوملا ۱ نام داشت، نسخه توسعه داده شده مامبو بود و در سال ۲۰۰۵ انتشار یافت. گروهی از برنامه نویسان مامبو پس از جدا شدن از این تیم شروع به طراحی این نرم افزار کردند. جوملا در لغت به معنای «همه با هم» می باشد که از زبان سواحلی گرفته شده است. نسخه های بعدی این نرم افزار جوملا ۱.۵، ۱.۶ ،۱.۷ و ۲.۵ (نسخه پایدار) می باشد. اخیراً نیز نسخه ۳.۳.۶ آن که البته نسخه پایداری هم نمی باشد برای آزمایش در اختیار عموم قرار گرفته است.

جوملا به دلیل قابلیت انعطاف و گسترش فوق العاده خود قادر به ایجاد تمامی سامانه های تحت وب می باشد. به همین جهت است که جوملا میت واند به سادگی در کنترل تمامی قسمت های وب سایت شما، از اضافه کردن محتوا و تصویر تا بروز رسانی کاتالوگ محصولات و یا رزرواسیون آنلاین به شما کمک کند.

مزیت جوملا نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا قابلیت گسترش آسان، امکانات فراوان، تیم های پشتیبانی فعال و گسترده آن است. همچنین از دیگر مزیت های این فریم ورک، کتابخانه های گسترده آن و ارتباط صحیح و منطقی بین کتابخانه های آن است. این نرم افزار به دلیل قابلیت استفاده به صورت فریم ورک جهت گسترش آن و ساخت افزونه ها و نیز از دیگر سو امکان استفاده کاربران نهایی از این افزونه ها جامعیت زیادی از سامانه های وب در اختیار گرفته است.

در حال حاظر آخرین نسخه جوملا 3.4 می باشد که می توانید از منبع اصلی جوملا فارسی دانلود کنید و در راه اندازی وب سایت خود استفاده نمائید .

 

آشنایی با سیستم جوملا Joomla

author
سینا نصیری- مدیریت

بیش از 10 سال هست که به صورت مستمر در زمینه وب فعالیت میکنم و مباحث برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و تکنولوژی های جدید رو پیگیری میکنم.

4479
A
A