ابزارهای درون‌ریزی و برون‌بری داده‌ها/آموزش وردپرس–قسمت هشتم

ابزارهای درون‌ریزی و برون‌بری داده‌ها/آموزش وردپرس–قسمت هشتم
ابزارهای درون‌ریزی و برون‌بری داده‌ها/آموزش وردپرس–قسمت هشتم
9 ماه پیش

در قسمت قبلی از سری مقالات آموزش وردپرس ، با امکانات مدیریت وردپرس آشنا شدیم. در قسمت هشتم آموزش وردپرس، با ابزارهای درون ریزی و برون ریزی در وردپرس آشنا خواهید شد.

 

وردپرس محبوب‌ترین CMS جهان است و یادگیری کار با آن برای اداره یک وب‌سایت خیلی سخت نیست. در این سری مقالات آموزشی در وبلاگ آذرآنلاین تلاش می‌کنیم تا با ارائه یک سری آموزش جامع، شما را با تمامی ابزارها و امکانات وردپرس آشنا کنیم. در قسمت قبل با نحوه کار با پنل مدیریت وردپرس آشنا شدیم و در این مقاله که قسمت هشتم از آموزش جامع وردپرس است، به بررسی ابزارهای درون ریزی و برون بری داده ها در وردپرس می‌پردازیم.

ابزار های درون ریزی و برون بری داده ها در وردپرس چیست ؟

یکی از بهترین قابلیت‌‌هایی که وردپرس ارائه می‌کند، قابلیت درون ریزی و برون بری داده هاست. در حقیقت توسط این ابزار پیش‌فرض وردپرس می‌توانید محتوای وب‌سایت (یا سایر سرویس‌دهنده‌های بلاگ) خود را به یک وب‌سایت وردپرسی دیگر انتقال دهید. در این مقاله چگونگی استفاده از ابزار درون ریزی و برون بری وردپرس را یاد خواهید گرفت.

ابزار برون بری در وردپرس چیست ؟

اگر به پنل مدیریت وردپرس مراجعه کنید و از منوی کناری روی « ابزارها » کلیک کنید، دو  عنوانِ « درون ریزی » و « برون بری » را مشاهده خواهید کرد.

شرایطی را در نظر بگیرید که شما صاحب یک وب‌سایت در زمینه رژیم غذایی هستید اما بعد از یکی دو سال، محتوای وب‌سایت شما بیشتر سمت تناسب اندام رفته است.

در این حالت پیشنهاد می‌شود که محتوای قدیمی وب‌سایت خود یعنی همان محتوای مربوط به رژیم غذایی را خروجی گرفته و در یک سایت جدید وارد کنید. حتی می‌توانید محتواهای قبلی خود را به فروش برسانید. برای انجام چنین‌کاری، وردپرس ابزار درون ریزی و برون بری داده را برای کاربران ارائه کرده است.

مراحل انجام برون بری محتوا در وردپرس

برای اینکار کافیست در پنل مدیریت از بخش ابزار ها ، برون بری را انتخاب کنید.

های درون ریزی و برون بری در وردپرس 01

در صفحه فوق، شما می‌توانید محتوایی که مدنظر شماست را انتخاب کرده و از آن خروجی بگیرید.

بعد از خروجی گرفتن، صفحه برون بری مطابق توضیحات، یک فایل XML برای شما می‌سازد که شما باید دانلود کرده و در سیستم خود ذخیره کنید.

ابزار درون ریزی در وردپرس چیست ؟

های درون ریزی و برون بری در وردپرس 02

ابزار درون ریزی یکی از قابلیت‌های پیش‌فرض وردپرس است که توسط آن قادر هستید محتوای خود را از سایر سرویس‌های بلاگینگ نظیر LiveJournal،TypePad ، Movable Type و حتی یک سایت وردپرس دیگر، برداشته و به وب‌سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

داده‌های مختلفی که شامل ابزار درون‌ریز وردپرس می‌شود به شرح زیر است:

  • تمامی نوشته ها ، برگه ها و سایر پست تایپ ها
  • دسته ها و برچسب ها
  • کاربران
  • نظرات کاربران

باید توجه داشته باشید که این قابلیت انتقال کامل فقط از یک سایت وردپرسی به سایت وردپرس دیگر است و اگر بخواهید از سایر سرویس‌های بلاگینگ به سایت وردپرسی خود انتقال دهید، ممکن است همه این موارد را شامل نشود.

مراحل انجام درون ریزی محتوا در وردپرس

برای انجام درون ریزی محتوا ، بر روی سرویس موردنظر، نظیر تامبلر، بلاگر و...، گزینه " نصب " را انتخاب کنید تا سیستم انتقال محتوای مناسب با آن سرویس، روی وب‌سایت شما فراهم شود.

های درون ریزی و برون بری در وردپرس 03

مطابق تصویر زیر، بعد از نصب و وارد شدن به بخش درون ریزی سرویس موردنظر، کافیست فایلی که از آن سرویس‌ها خروجی گرفتید، در این بخش وارد کنید.

در اینجا، من وردپرس را انتخاب کردم و همان‌‌طور که در این مقاله متوجه شدید، فایل خروجی که وردپرس تحت‌عنوان برون بری برای شما می‌سازد دارای فرمت XML است. کافیست فایل ذخیره شده را در این بخش وارد کنید تا تمامی محتوای وب‌سایت قبلی وارد وب‌سایت جدید شود.

های درون ریزی و برون بری در وردپرس 04

حال محتوایی که شما از سرویس‌های قبلی خروجی گرفته‌بودید، با موفقیت به وب‌سایت جدیدتان درون ریزی شد و به این ترتیب شما موفق شده اید که محتوای وب سایت خود را منتقل کنید.

سخن نهایی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکانات مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوان به سادگی با محتوا و داده‌های سایت کار کرد. ابزار های درون ریزی و برون بری در وردپرس یکی از چندین امکانی هستند که به کاربر اجازه می‌دهد داده‌های وب‌سایت خود را وارد سایت دیگری کرده یا اطلاعات جدیدی وارد وب‌سایت خود کنید.

دریا بهرامی- نویسنده

1331
A
A