بهترین سرور DNS برای گیمینگ

بهترین سرور DNS برای گیمینگ
بهترین سرور DNS برای گیمینگ
5 ماه پیش

در طول دو دهه گذشته، پیشرفت‌های تکنولوژیکی بسیاری سرعت اینترنت را به طرز چشمگیری بهبود داده است. پهنای باند بیشتر و شبکه فیبر نوری باعث شده تا همه به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. البته در اینجا همیشه موضوع کمی فرق می‌کند. بنابراین بسیاری از گیمرها برای دسترسی به بازی‌های دلخواه خود با مشکل روبرو می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین سرور DNS برای گیمینگ بپردازیم تا شما را برای رسیدن به سرعت دلخواه راهنمایی کنیم.

 

DNS چیست و چگونه کار می‌کند؟

Domain Name System که به اختصار به آن DNS می‌گویند، دامنه‌های معمول مانند www.google.com را به آدرس IP ماشین مانند 192.0.3.44 ترجمه می‌کند. تمام سیستم‌هایی که به اینترنت متصل هستند، از وب‌سایت‌های فروش لباس تا تلفن همراه دارای یک آدرس منحصر به فرد به نام IP هستند که سایر دستگاه‌ها برای پیدا کردن آن از همان IP استفاده می‌کنند.

وقتی مرورگر لپ تاپ خود را باز می‌کنید و وارد یک وب‌سایت می‌شوید، لازم نیست که "آدرس IP" را به خاطر بسپارید. در عوض می‌توانید سامانه نام دامنه را مانند google.com وارد کرده و به همان سایت مورد نظر برسید. پس می‌توان گفت که مانند آدرس خیابان برای پیدا کردن یک خانه به خصوص است. هنگامی که شما به عنوان کاربر می‌خواهید یک صفحه وب را باز کنید، باید بین آن چیزی که در مرورگر وب خود تایپ می‌کنید (google.com) و آدرس مورد قبول ماشین ترجمه‌ای انجام شود. این مترجم همان DNS است. برای درک فرآیند سامانه نام دامنه یا همان دی ان اس (system to identify resources on a network)، مهم است که در مورد اجزای سخت افزاری مختلفی که یک کوئری DNS باید بین آن‌ها عبور کند، اطلاعات کافی داشته باشید. اگر علاقه دارید در مورد DNS اطلاعات بیشتری کسب کنید میتوانید محتوای جذاب "DNS چیست؟" را مطالعه کنید.

DNS چیست و چگونه کار می‌کند؟

تغییر DNS چطور می تواند به شرایط گیمینگ شما کمک کند؟

تغییر سرور نام دامنه سرعت اینترنت شما را بهبود می‌دهد و جستجوهای اینترنتی شما را ایمن‌تر می‌کند. اگرچه DNS دستگاه برای شما نامرئی بوده اما می‌تواند سرعت اینترنت شما را افزایش دهد. علاوه بر این باعث شود تا جستجوهای شما امن‌تر و خصوصی‌تر شوند. نکته مهم درباره DNS این بوده که سایت‌ها فقط یک آی پی ندارند، بلکه دارای چندین آدرس IP هستند. این آدرس‌ها تشابهاتی از لحاظ عددی با هم دارند اما نکته مهم درباره همه آن‌ها این است که شما را به یک مقصد می‌رسانند. برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید با هم مثالی بزنیم. فرض کنید قرار است به یک نقطه از شهر بروید، خیابان‌ها، کوچه‌ها و بزرگراه‌های زیادی بین شما و مقصد قرار دارند. اگر نقشه ‌خوانی خوبی داشته باشید می‌توانید بین صدها مسیر، خلوت‌ترین را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید.

DNS‌ هم درست همین کار را برای شما انجام می‌دهد؛ یعنی از مسیر دیگری که خلوت هم بوده شما را به مقصد می‌رساند. به همین دلیل برای کاهش پینگ هم کاربرد زیادی دارد. احتمالا این مساله را هنگام انجام بازی‌های کامپیوتری بیشتر مشاهده کرده باشید که با تغییر IP، سرعت شما افزایش پیدا می‌کند.

 

مزایا و معایب استفاده از DNS

پیدا کردن بهترین سرور DNS (Domain Name System) برای گیمینگ مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مزایای آن کاهش پینگ در بازی‌های آنلاین مانند پابجی است. مزایا و معایب آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

مزایای DNS

افزایش امنیت اینترنت یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای تغییر سرور نام دامنه است. شما با وصل شدن به شبکه‌های مجازی مختلف ممکن است امنیت سیستم خود را به خطر بیندازید. این در حالی است که با استفاده از DNS می‌توانید این امنیت را افزایش دهید. مزیت دیگر ثبات DNS است. این مساله به خصوص هنگام بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی و پابجی بسیار اهمیت دارند. علاوه بر این با ارائه یک آدرس ثابت می‌توانید وارد وب‌سایت‌هایی مانند پی پال شوید.

 

معایب DNS

در کنار مزایای بسیاری که تغییر سرور دامنه داشته، نمی‌توان معایب آن را نادیده گرفت. مهم‌ترین نکته منفی این موضوع این بوده که خطراتی که مربوط به سایت‌های کلاهبرداری بوده می‌توانند کامپیوتر شما را تهدید کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلی باید حتما روی سیستمی که قرار است تغییر DNS داشته باشد، حتما آنتی ویروس بسیار قوی داشته باشید.

 

چگونه بهترین DNS را برای گیمینگ انتخاب کنیم؟

در مطالب قبلی در خصوص اهمیت استفاده از یک دی ان اس خوب و همینطور مزایا و معایب استفاده از آن سخن گفتیم. حال باید با توجه به شرایط و سیستم خود، بهترین گیم سرور را انتخاب کنید. البته برای اینکه در این زمینه بهتر شوید، باید آزمون و خطا انجام داده و کمی تجربه کسب کنید. اگر قصد تهیه گیم سرور دارید می‌توانید محتوای "گیم سرور چیست؟" را مطالعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید. دی ان اس انواع مختلفی داشته و برای اهداف و سیستم‌های خاص، DNS های مختلفی داریم. به طور مثال برخی از این DNS ها مخصوص فیلترینگ، برخی برای اندروید و برخی برای ارتباطات بین المللی استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی اصلی‌ترین DNS های کاربردی پرداخته‌ایم.

 مزایا و معایب استفاده از DNS گیمینگ

بهترین DNS برای سیستم‌های اندرویدی

با توجه به کاربردی بودن سیستم عامل اندروید و میزان استفاده از آن در سطح جهان، استفاده از بهترین DNS ها برای آن اهمیت بالایی دارد. تا به حال دی ان اس های مختلفی برای اندروید به بازار معرفی شده‌اند. معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از Google public dns،  Quad 9 و Google dns server که کاربران حرفه‌ای‌تر اندروید از آن‌ها استفاده می‌کنند. سیستم عامل اندروید به شکلی است که DNS های آن باید به صورت پیوسته تغییر کند. به همین دلیل ماهیت دی ان اس آن‌ها متفاوت‌تر از بقیه است. این DNS ها برای سیستم عامل اندروید و نسخه‌های بالاتر ورژن 9 مناسب هستند.

 

بهترین DNS برای پینگ

کاهش پینگ یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که هر گیمری با آن روبرو می‌شود. از بهترین DNS ها برای کاهش پینگ می‌توان به سیستم دی ان اس "کلودفلر (Cloudflare)" اشاره کرد. این سیستم دارای دو سرور اصلی به شرح زیر است:

  1. DNS به عنوان سرور اصلی 1.1.1.1
  2. DNS به عنوان سرور ثانویه 0.0.1

این DNS ها توسط کاربران زیادی تست شده‌اند و سرعت اینترنت سیستم شما را به شدت افزایش می‌دهند. همچنین امنیت سیستم شما نیز تضمین شده و حتی در صورتی که در خصوص استفاده از آن سوالی داشته باشید، انجمن‌های پرسش و پاسخ زیادی برای کمک به شما وجود دارد. اگر بخواهید از DNS های دیگری استفاده کنید که در کنار سرعت، امنیت بیشتری را به شما هدیه دهد، می‌توانید از این موارد استفاده کنید.

  1. DNS اولیه:۲۰۷.۶۷.۲۲۲.۲۲۲
  2. DNS ثانویه:۲۰۸.۶۷.۲۲۰.۲۲۰

این DNS ها از جمله بهترین سرویس‌های رایگان در فضای اینترنت هستند. در کنار لذت از پینگ پایین، امنیت سیستم خود را نیز تامین خواهید کرد.

 

چگونه سرعت DNS را برای گیمینگ بررسی کنیم؟

تمام زحماتی که در خصوص بحث DNS کشیدیم، همه به این موضوع ختم می‌شود که بتوانید از سرعت بهتری برخوردار شده و گیم خوبی را آغاز کنید. در این بین برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می‌آید که چطور متوجه شویم تغییراتی که در DNS (Domain Name System) ایجاد کرده‌ایم مفید بوده و تاثیر بیشتری نسبت به گزینه قبلی داشته است. در صورتی که نتوانید بهبود سرعت را در بازی تشخیص دهید، بهترین کار مقایسه پینگ است.

با استفاده از دستور نویسی در پنجره فرمان سیستم عامل ویندوز و یا نوشتن دستورات در ترمینال "سیستم عامل لینوکس"، می‌توان تست سرعت را انجام داد. برای تست در محیط ویندوز، کافی است در پنجره دستورها، عبارت Ping را وارد کرده و بعد از یک فاصله، آدرس IP را وارد کنید. بعد از زدن اینتر، پاسخ‌هایی را از سرور دریافت کرده و در بین آن‌ها میزان تاخیری که سیستم شما دارد، نشان داده شده است. واحد Ping میلی ثانیه بوده و هرچه این عدد رقم کمتری را نشان دهد، بهتر است.

 

سخن پایانی

بررسی موضوع DNS به خصوص برای افرادی که به دنبال افزایش سرعت برای گیمینگ هستند، اهمیت زیادی دارد. ما در این مقاله علاوه بر معرفی این عبارت، در مورد انتخاب بهترین DNS و افزایش سرعت آن برای گیمینگ صحبت کردیم.

سوالات متداول

DNS چیست؟

DNS به معنای تغییر سرور دامنه است. به زبان ساده مسیر رسیدن شما را به یک هدف ثابت، تغییر می‌دهد.

چرا DNS برای گیمینگ اهمیت زیادی دارد؟

اهمیت DNS و تغییر آن برای گیمینگ به منظور کاهش پینگ و افزایش سرعت بازی است.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

2492
A
A