ساخت عکس با هوش مصنوعی {ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید و ویرایش تصاویر}

ساخت عکس با هوش مصنوعی {ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید و ویرایش تصاویر}
ساخت عکس با هوش مصنوعی {ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید و ویرایش تصاویر}
5 ماه پیش

ابزارهای ویرایش و تولید عکس با هوش مصنوعی نرم‌افزارها هستند که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق به کاربران کمک می‌کنند تا عکس‌هایی با کیفیت و جذاب تولید و ویرایش کنند. این ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از تصاویر، افکت‌های عکس، تغییرات رنگ و نور و... عکس‌هایی با کیفیت بالا و جذاب تولید کنید. بعضی از ویژگی‌های این ابزارها شامل بهبود کیفیت عکس، افزودن افکت‌های عکس، تغییرات رنگ و نور، حذف اشکال و نویز، تولید خودکار عکس و غیره هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با ابزارهای ویرایش و تولید عکس با هوش مصنوعی آشنا کنیم.

 

هوش مصنوعی چیست؟

"هوش مصنوعی" یا همان AI، مخفف Artificial Intelligence به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، الگوریتم‌ها و مدل‌های ریاضی اطلاق می‌شود که برای ارتقا توانایی سیستم ها برای درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات به کار می رود. این تکنولوژی به کامپیوترها و دستگاه‌های مختلف اجازه می‌دهند تا عملکردی شبیه به انسان را در پردازش اطلاعات و حل مسائل انجام دهند. هوش مصنوعی با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند شبکه‌های عصبی، یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی به کامپیوترها اجازه می‌دهد تا اطلاعات را بررسی کرده و الگوها و قوانین را شناسایی کنند و به صورت خودکار تصمیماتی را برای حل مسائل و انجام وظایف بگیرند. این تکنولوژی در حوزه‌های مختلفی مانند پزشکی، خودروسازی، صنعت، فضایی، تجارت الکترونیک و .. کاربرد دارد و در آینده احتمالاً نقش بسیار مهمی در توسعه صنایع و ارتقای کیفیت زندگی انسان‌ها خواهد داشت.

 

معرفی انواع ابزارهای تولید و ادیت عکس و تصاویر با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید عکس، قابلیت تولید تصاویر جدید را با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق دارند. به عنوان مثال، ابزار DeepArt.io به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را با الهام از شیوه‌های نقاشی‌های مشهور تبدیل به تصاویر جدیدی با کیفیت بالا کنند. بعضی از ابزارهای دیگر مانند Prisma به صورت خودکار قابلیت تحلیل و پردازش تصاویر را دارند و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی، تصاویر را به شیوه‌های نقاشی و طرح‌های مشابه تبدیل می‌کنند. در ادامه چند تا از ابزارهای تولید و ویرایش عکس با هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی نرم افزار HitPaw Photo Enhancer 

نرم افزار HitPaw Photo Enhancer یکی از ابزارهای ویرایش عکس با هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر است. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق تلاش می‌کند تا تصاویر را با حذف نویز، تاریکی و شفافیت بهبود دهد و کیفیت آن‌ها را افزایش دهد. با استفاده از این نرم افزار، کاربران می‌توانند به سادگی تصاویر خود را ویرایش کنند و آن‌ها را با کیفیت تر و جذاب تر کنند. برخی از قابلیت‌های این نرم افزار عبارتند از:

  • بهبود کیفیت تصاویر: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق نرم افزار HitPaw Photo Enhancer تلاش می‌کند تا تصاویر را با حذف نویز، تاریکی و شفافیت بهبود دهد و کیفیت آن‌ها را افزایش دهد.

  • حذف نویز و تاریکی: این نرم افزار با تحلیل تصویر و شناسایی الگوهای موجود در آن، تلاش می‌کند تا نویز و تاریکی را از تصویر حذف کند و تصویر با کیفیت‌تری را ارائه دهد.

  • ویرایش رنگ و نور: با استفاده از ابزارهای ویرایش رنگ و نور می‌توانید رنگ تصویر را بهبود دهید و میزان نور را تنظیم کنید.

  • ویرایش صورت و بدن: با استفاده از ابزارهای ویرایش صورت و بدن می‌توانید اشکال و عیوب صورتی و بدنی را حذف کنید و اصلاح کنید.

  • افزودن افکت‌های عکس: با استفاده از افکت‌های مختلف می‌توانید تصاویر خود را جذاب‌تر کنید و به آن‌ها جلوه‌ای خاص بدهید.

نرم افزار HitPaw Photo Enhancer به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک قابل استفاده است.

نرم افزار HitPaw Photo Enhancer

 

معرفی نرم افزار Deep image ai

نرم افزار Deep Image AI یکی از ابزارهای تولید عکس با هوش مصنوعی برای تولید تصاویر جدید با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق است. با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند تصاویر جدیدی با کیفیت بالا تولید کنند.

برخی از قابلیت‌های نرم افزار Deep Image AI عبارتند از:

  • تولید تصاویر جدید: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق این نرم افزار قادر به تولید تصاویر جدید با کیفیت بالا است. کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار تصاویر خود را به شیوه‌های مختلفی به تصاویر جدید با کیفیت بالا تبدیل کنند.

  • انتخاب شیوه‌های مختلف: نرم افزار Deep Image AI شامل مجموعه‌ای از شیوه‌های مختلف است که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. هر شیوه دارای ویژگی‌های خاصی است که به کاربران کمک می‌کند تا تصاویر خود را به شیوه‌های مختلفی تولید کنند.

  • ویرایش تصاویر: با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند تصاویر خود را ویرایش کنند و افکت‌های مختلفی را به آن‌ها اضافه کنند. این نرم افزار شامل ابزارهای ویرایش تصویر مختلفی است که به کاربران کمک می‌کند تا تصاویر خود را بهبود دهند و به آن‌ها جلوه‌ای خاص بدهند.

  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف: نرم افزار Deep Image AI از فرمت‌های مختلف تصویری پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند تصاویر خود را با فرمت‌های مختلفی ذخیره کنند و به سادگی در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

نرم افزار Deep Image AI به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک قابل استفاده است.

معرفی نرم افزار Deep image ai

 

معرفی نرم افزار VanceAI Image Upscaler

نرم افزار VanceAI Image Upscaler یکی از ابزارهای ادیت عکس و تصاویر با هوش مصنوعی برای افزایش وضوح تصاویر با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق است. با استفاده از این نرم افزار (a fast-growing software company that provides online photo editing tools) کاربران می‌توانند تصاویر خود را به وضوح بالاتر تبدیل کرده و از کیفیت بهتری برخوردار شوند.

برخی از قابلیت‌های نرم افزار VanceAI Image Upscaler عبارتند از:

  • افزایش وضوح تصاویر: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق این نرم افزار قادر به افزایش وضوح تصاویر است. کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار، تصاویر خود را به وضوح بالاتری تبدیل کرده و از کیفیت بهتری برخوردار شوند.

  • حفظ کیفیت تصاویر: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق این نرم افزار قادر به حفظ کیفیت تصاویر است. به این ترتیب تصاویر پس از افزایش وضوح هنوز هم با کیفیت بالا باقی خواهند ماند.

  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف: نرم افزار VanceAI Image Upscaler از فرمت‌های مختلف تصویری پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند تصاویر خود را با فرمت‌های مختلفی ذخیره کنند و به سادگی در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

  • سرعت بالا: نرم افزار VanceAI Image Upscaler با سرعت بالا عمل می‌کند و به سرعت تصاویر را ویرایش می کند.

  • سادگی استفاده: این نرم افزار با یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند برای استفاده آسان طراحی شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار به سادگی وضوح تصاویر خود را افزایش دهند.

نرم افزار VanceAI Image Upscaler به صورت رایگان و پولی در دسترس قرار دارد و بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک قابل استفاده است.

نرم افزار VanceAI Image Upscaler

معرفی نرم افزار Letsenhance io

Letsenhance io یکی از ابزارهای آنلاین ویرایش عکس با هوش مصنوعی برای افزایش وضوح تصاویر است. با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند تصاویر خود را به وضوح بالاتر تبدیل کرده و از کیفیت بهتری برخوردار شوند.

برخی از قابلیت‌های نرم افزار Letsenhance io عبارتند از:

  • افزایش وضوح تصاویر: با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته این نرم افزار قادر به افزایش وضوح تصاویر است. کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزا وضوح تصاویر خود را افزایش دهند.

  • حفظ کیفیت تصاویر: با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته این نرم افزار قادر به حفظ کیفیت تصاویر است. 

  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف: نرم افزار Letsenhance io از فرمت‌های مختلف تصویری پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند تصاویر خود را با فرمت‌های مختلفی ذخیره کنند و به سادگی در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

  • سادگی استفاده: این نرم افزار با یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند طراحی شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار، به سادگی تصاویر خود را ویرایش کنند.

  • پردازش سریع: Letsenhance io با سرعت بالا عمل می‌کند و به سرعت وضوح تصاویر را افزایش می‌دهد.

نرم افزار Letsenhance io به صورت آنلاین و پرداختی در دسترس قرار دارد و برای استفاده از آن نیازی به نصب نرم افزار خاصی نیست.

معرفی نرم افزار Letsenhance io

معرفی نرم افزار waifu2x

نرم افزار waifu2x یکی از ابزارهای محبوب ویرایش عکس با هوش مصنوعی است. این نرم افزار (image upscaling software for anime-style images) ابتدا به منظور افزایش وضوح تصاویر انیمه و مانگا طراحی شده بود؛ اما اکنون به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای افزایش وضوح تصاویر در مورد تصاویر عمومی شناخته شده است.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار waifu2x عبارتند از:

  • افزایش وضوح تصاویر: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق، این نرم افزار قادر به افزایش وضوح تصاویر است. 

  • حفظ کیفیت تصاویر: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق این نرم افزار قادر به حفظ کیفیت تصاویر است.

  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف: نرم افزار waifu2x از فرمت‌های مختلف تصویری پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از این نرم افزار می‌توانید تصاویر خود را با فرمت‌های مختلفی ذخیره کنید و به سادگی در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

  • رابط کاربری ساده: این نرم افزار دارای رابط کاربری ساده و کاربرپسند است. کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار به سادگی تصاویر خود را ویرایش کنند.

  • پردازش سریع: waifu2x از سرعت بالایی برخوردار است و در کوتاه ترین زمان ممکن وضوح تصاویر را افزایش می دهد.

نرم افزار waifu2x به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است. همچنین، برخی از نسخه‌های آنلاین این نرم افزار نیز در دسترس قرار دارند.

نرم افزار waifu2x

معرفی نرم افزار Upscale

نرم افزار Upscale یکی از ابزارهای محبوب برای ادیت عکس و تصاویر با هوش مصنوعی است. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی وضوح تصاویر را افزایش می دهد.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار Upscale عبارتند از:

  • افزایش وضوح تصاویر: با استفاده از الگوریتم های یادگیری قادر است است که عکس ها را ویرایش و وضوح آن ها را بیشتر کند.

  • حفظ کیفیت تصاویر: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق این نرم افزار هنگام ویرایش تصاویر کیفیت آن ها را حفظ می کند و از افت کیفیت آنها جلوگیری می کند.

  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف: نرم افزار Upscale نیز منند سایر ابزارهای دیگر از فرمت‌های مختلف تصویری پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید تصاویر خود را با فرمت های مختلفی ذخیره کنید.

  • سادگی استفاده: رابط کاربری این نرم افزار بسیار ساده بوده و استفاده از آن بسیار آسان است.

  • پردازش سریع: Upscale از سرعت عمل بالایی برخوردار است و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن وضوح تصاویر را افزایش دهد.

نرم افزار Upscale به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس قابل استفاده است. همچنین، برخی از نسخه‌های آنلاین این نرم افزار نیز در دسترس قرار دارند.

نرم افزار Upscale

معرفی نرم افزار cre8tiveai

نرم افزار cre8tiveai یکی از ابزارهای پردازش تصویر و طراحی گرافیک با استفاده از هوش مصنوعی است. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی به کاربران امکان می‌دهد تا با سرعت بالا و به صورت خودکار، تصاویر و گرافیک‌هایی با کیفیت بالا را ایجاد کنند.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار cre8tiveai عبارتند از:

  • پردازش تصویر با کیفیت بالا: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق این نرم افزار قادر به پردازش تصاویر با کیفیت بالا است. کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار تصاویر خود را به کیفیت و وضوح بالاتری تبدیل کرده و از طراحی‌هایی با کیفیت بالا برخوردار شوند.

  • طراحی گرافیک با استفاده از هوش مصنوعی: cre8tiveai به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی، طراحی گرافیک‌هایی با کیفیت بالا ایجاد کنند. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت خودکار و با سرعت بالا طرح‌های گرافیکی را ایجاد کنند.

  • انواع قالب‌های طراحی: cre8tiveai انواع قالب‌های طراحی را پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار طرح‌های گرافیکی مختلفی را ایجاد کرده و به سادگی در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

  • سادگی استفاده: این نرم افزار با رابط کاربری ساده و کاربرپسند طراحی شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم افزار به سادگی طراحی‌های گرافیکی خود را ایجاد کنند.

  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف: cre8tiveai از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی از طریق زبان مورد نظر خود با این نرم افزار کار کنند.

نرم افزار cre8tiveai به صورت رایگان در دسترس قرار ندارد و برای استفاده ازآن باید اشتراک خریداری شود. همچنین این نرم افزار بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک قابل استفاده است.

نرم افزار cre8tiveai

 

معرفی نرم افزار bigjpg

Bigjpg یکی از ابزارهای ویرایش عکس با هوش مصنوعی است که با استفاده از هوش مصنوعی وضوح تصاویر را افزایش می دهد. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی قادر به ویرایش تصاویر است.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار Bigjpg عبارتند از:

  • افزایش وضوح تصاویر: یکی از ویژگی ها و قابلیت های خوب این نرم افزار افزایش وضوح تصاویر با استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق است. به طوری که شما می توانید به کمک آن به آسانی وضوح تصاویر خود را افزایش دهید.

  • حفظ کیفیت تصاویر: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق این نرم قادر است که کیفیت تصاویر را بعد از ویرایش نیز حفظ کند.

  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف: Bigjpg از فرمت‌های مختلف تصویری پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل شما می توانید فایل های تصویری خود را با فرمت های مختلفی ذخیره کنید.

  • رابط کاربری ساده: این نرم افزار یک رابط کاربری بسیار ساده و روان دارد و شما می توانید بدون نیاز به تخصص خاصی از آن استفاده کنید.

  • پردازش سریع: Bigjpg با سرعت بالا عمل می‌کند و به سرعت وضوح تصاویر را افزایش می‌دهد.

نرم افزار Bigjpg به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس قابل استفاده است. همچنین، برخی از نسخه‌های آنلاین این نرم افزار نیز در دسترس قرار دارند.

 

معرفی نرم افزار Pixbim Enlarge AI

Pixbim Enlarge AI یکی از نرم افزارهای ادیت عکس و تصاویر با هوش مصنوعی است که با استفاده از هوش مصنوعی، کیفیت و وضوح تصاویر را افزایش می دهد.  این نرم افزار نیز با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی کار می کند و قادر به ویرایش تصاویر و عکس ها است.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار Pixbim Enlarge AI عبارتند از:

  • به کمک الگوریتم های یادگیری عمیق می تواند وضوح تصاویر را افزایش دهد.

  • این نرم افزار با استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق از کاهش کیفیت تصاویر بعد از ویرایش جلوگیری می کند.

  • از فرمت های مختلف تصویری پشتیبانی می کند و شما به راحتی می توانید تصاویر خود را با فرمت های مختلفی ذخیره کنید.

  • رابط کاربری بسیار ساده و روانی دارد و استفاده از آن برای کاربران بسیار آسان است.

  • سرعت پردازش آن نیز بسیار بالا است و در مدت زمان کوتاهی کلیه تغییرات را روی فایل های تصویری اعمال می کند.

  • این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا تصاویر خود را به اندازه‌های مختلفی افزایش وضوح دهند و به سادگی در اندازه‌های مختلفی استفاده کنند.

نرم افزار Pixbim Enlarge AI به صورت رایگان در دسترس قرار ندارد و برای استفاده از آن باید اشتراک خریداری شود. همچنین اشتراکی شامل مجموعه‌ای از ابزارهای پردازش تصویر با کیفیت بالاست که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر خود را به وضوح بالاتر تبدیل کرده و به کیفیت بهتری دست یابند. علاوه بر افزایش وضوح تصاویر این نرم افزار ابزارهای دیگری از جمله حذف نویز، اصلاح رنگ، و تنظیم کیفیت را نیز ارائه می‌دهد.

نرم افزار Pixbim Enlarge AI

 

معرفی نرم افزار DALL-E 2

DALL-E 2 یکی از نرم افزارهای پیشرفته تولید عکس با هوش مصنوعی است که توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده است. این نرم افزار(a new AI system that can create realistic images and art from a description in natural language) با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته شبکه‌های عصبی به کاربران امکان می‌دهد تا تصاویری را که بر اساس توصیفات متنی ارائه شده اند ایجاد کنند. به عبارت دیگر کاربران می‌توانند با وارد کردن توصیفات متنی، تصاویری را به طور خودکار تولید کنند.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار DALL-E 2 عبارتند از:

  • تولید تصاویر با کیفیت بالا: با استفاده از شبکه‌های عصبی پیشرفته این نرم افزار قادر به تولید تصاویر با کیفیت بالا است.

  • ایجاد تصاویر براساس توصیفات متنی: DALL-E 2 به کاربران اجازه می‌دهد تا با وارد کردن توصیفات متنی تصاویری را به طور خودکار تولید کنند. به علاوه این نرم افزار قادر به تولید تصاویر با ترکیب توصیفات متنی مختلف است.

  • پشتیبانی از تصاویر سه بعدی: DALL-E 2 به کاربران امکان می‌دهد تا تصاویر سه بعدی را نیز تولید کنند.

  • پشتیبانی از چندین زبان: این نرم افزار از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا توصیفات متنی خود را به زبان‌های مختلف وارد کنند.

  • پردازش سریع: DALL-E 2 با سرعت بالا عمل می‌کند و به سرعت تصاویر را تولید می‌کند.

نرم افزار DALL-E 2 در حال حاضر در دسترس عموم نیست و تنها برای محققان و توسعه دهندگان در دسترس است. شرکت OpenAI از توسعه‌دهندگان دعوت کرده است که از این نرم افزار برای تحقیقات علمی و توسعه نرم افزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند.

 

معرفی نرم افزار میدجرنی (Midjourney)

Midjourney یکی از نرم افزارهای مدیریت پروژه است که به کاربران امکان می‌دهد پروژه‌های خود را به راحتی مدیریت کنند.میدجرنی(AI art generator) با استفاده از ابزارهای متنوع و پیشرفته کاربران را در هر مرحله از یک پروژه به شکل بهینه و موثر راهنمایی می‌کند. اگر دوست دراید بیشتر با این هوش مصنوعی آشنا شوید محتوای "هوش مصنوعی Dall-E یا midjourney! کدام بهتر است؟" را مطالعه کنید.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار Midjourney عبارتند از:

  • مدیریت پروژه‌های مختلف: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا پروژه‌های مختلف خود را به راحتی مدیریت کنند. به علاوه کاربران می‌توانند وظایف مختلف را به اعضای تیم خود اختصاص دهند.

  • برنامه‌ریزی پروژه: Midjourney به کاربران امکان می‌دهد تا برنامه‌ریزی پروژه‌های خود را به سادگی انجام دهند. این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌دهد تا وظایف مختلف، زمانبندی، منابع، و اولویت‌ها را برای هر پروژه تعیین کنند.

  • پیش‌بینی وضعیت پروژه: Midjourney با استفاده از الگوریتم‌های ماشینی به کاربران امکان می‌دهد تا وضعیت پروژه‌های خود را پیش‌بینی کنند. به این ترتیب کاربران می‌توانند پیش بینی کنند که پروژه آیا به موقع به اتمام خواهد رسید یا خیر.

  • ایجاد گزارشات پیشرفت پروژه: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا گزارشات پیشرفت پروژه را به سادگی ایجاد کنند. به علاوه، کاربران می‌توانند گزارشاتی را در مورد هر بخش از پروژه تهیه کنند.

  • قابلیت همکاری: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا با اعضای تیم خود همکاری کنند و به راحتی اطلاعات و وظایف را با هم به اشتراک بگذارند.

  • محیط کاربرپسند: Midjourney با رابط کاربری ساده و کاربرپسند طراحی شده است و به کاربران امکان می‌دهد به راحتی با نرم افزار کار کنند.

نرم افزار Midjourney به صورت رایگان در دسترس نیست و برای استفاده از آن باید اشتراک خریداری شود.

نرم افزار میدجرنی (Midjourney)

 

معرفی نرم افزار ICONS8

ICONS8 یک نرم افزار طراحی و ویرایش آیکون است که برای سیستم عامل ویندوز و macOS قابل دسترسی است. این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا به سادگی و به صورت حرفه‌ای آیکون‌های مورد نیاز خود را طراحی، ویرایش و استفاده کنند. نرم افزار ICONS8 به صورت رایگان و پولی در دسترس است و بسته به نیاز خود کاربران می‌توانند نسخه‌ی رایگان یا پولی را انتخاب کنند. نسخه‌ی رایگان این نرم افزار برخی محدودیت‌ها دارد و نسخه‌ی پولی آن امکانات بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار ICONS8 عبارتند از:

  • دسترسی به بیش از 140 هزار آیکون: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا از بیش از 140 هزار آیکون مختلف استفاده کنند. این آیکون‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دارند و به کاربران امکان می‌دهد تا به سادگی آیکون‌های مورد نیاز خود را پیدا کنند.

  • طراحی آیکون با کیفیت بالا: با استفاده از ابزارهای پیشرفته این نرم افزار کاربران می‌توانند آیکون‌های با کیفیت بالا را طراحی کنند. این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا طرح‌های خود را با کیفیت و در اندازه‌های مختلف ذخیره کنند.

  • ویرایش آیکون: با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند آیکون‌های خود را ویرایش کنند. این نرم افزار ابزارهای مختلفی برای ویرایش شکل، رنگ، سایز و ... آیکون‌ها فراهم می‌کند.

  • امکان انتخاب رنگ‌های مختلف: ICONS8 به کاربران امکان می‌دهد تا از بیش از 30 هزار رنگ مختلف استفاده کنند. این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌دهد تا به سادگی رنگ‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

  • ساخت آیکون‌های شخصی: با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند آیکون‌های شخصی خود را طراحی کنند و از آن‌ها در پروژه‌های خود استفاده کنند.

  • دسترسی به ابزارهای مفید: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا از ابزارهای مفیدی مانند مدیریت پروژه، ایجاد فایل‌های SVG و... استفاده کنند.

نرم افزار ICONS8

هوش مصنوعی Pictory

Pictory یک نرم افزار ویرایش عکس با هوش مصنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت خودکار تصاویر خود را بهبود دهند. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، تصاویر را به صورت خودکار اصلاح و بهبود می‌بخشد.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار Pictory عبارتند از:

  • بهبود کیفیت تصاویر: Pictory به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت خودکار کیفیت تصاویر خود را بهبود بخشند. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی تصاویر را به صورت خودکار بهبود می‌بخشد.

  • حذف نویز تصاویر: با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند نویز تصاویر را حذف کرده و تصاویر با کیفیت و روشن تری را به دست آورند.

  • تنظیم روشنایی و کنتراست تصاویر: با استفاده از Pictory کاربران می‌توانند روشنایی و کنتراست تصاویر را به صورت خودکار تنظیم کنند.

  • تنظیم رنگ تصاویر: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا رنگ تصاویر خود را به صورت خودکار تنظیم کنند و تصاویر با رنگ‌های زیباتری را به دست آورند.

  • حذف لکه‌ها و خطوط اضافی: Pictory به کاربران امکان می‌دهد تا لکه‌ها و خطوط اضافی در تصاویر را به صورت خودکار حذف کنند و تصاویر با کیفیت و روشن تری را به دست آورند.

  • قابلیت تنظیم دستی: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا تنظیمات تصاویر را به صورت دستی نیز تغییر دهند و به دلخواه خود تنظیمات را انجام دهند.

نرم افزار Pictory به صورت رایگان در دسترس نیست و برای استفاده از آن باید اشتراک خریداری شود.

 

معرفی ابزار DreamStudio

DreamStudio یک نرم افزار ویرایش عکس با هوش مصنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر و ویدئوهای خود را به صورت خودکار ویرایش کنند. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، تصاویر و ویدئوها را به صورت خودکار ویرایش و بهبود می‌بخشد.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار DreamStudio عبارتند از:

  • ویرایش تصاویر: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا تصاویر خود را به صورت خودکار ویرایش کنند. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، DreamStudio تصاویر را به صورت خودکار بهبود می‌بخشد و در نهایت تصاویر با کیفیت و بهتری را تولید می کند.

  • ویرایش ویدئوها: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا ویدئوهای خود را به صورت خودکار ویرایش کنند. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، DreamStudio تصاویر ویدئویی را به صورت خودکار بهبود می‌بخشد و در نهایت ویدئوهای با کیفیت و بهتری را به دست می‌آورید.

  • تنظیم روشنایی و کنتراست: با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند روشنایی و کنتراست تصاویر و ویدئوهای خود را به صورت خودکار تنظیم کنند.

  • حذف لکه‌ها و خطوط اضافی: DreamStudio به کاربران امکان می‌دهد تا لکه‌ها و خطوط اضافی در تصاویر و ویدئوها را به صورت خودکار حذف کنند و تصاویر و ویدئوهای با کیفیت و روشن تری را به دست آورند.

  • تنظیم رنگ تصاویر: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا رنگ تصاویر خود را به صورت خودکار تنظیم کنند و تصاویر با رنگ‌های زیباتری را به دست آورند.

  • قابلیت تنظیم دستی: این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا تنظیمات تصاویر و ویدئوها را به صورت دستی نیز تغییر دهند و به دلخواه خود تنظیمات را انجام دهند.

نرم افزار DreamStudio به صورت رایگان در دسترس نیست و برای استفاده از آن باید اشتراک خریداری شود.

 

معرفی استیبل دیفیوژن Stable Diffusion

رویکرد هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن(image-generating machine learning model) می‌تواند در حوزه تولید و ویرایش تصاویر مفید باشد. در ادامه به برخی از کاربردهای این رویکرد در حوزه تولید و ویرایش تصاویر اشاره می‌کنیم:

  • تولید تصاویر: با استفاده از رویکرد هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن می‌توان تصاویری با کیفیت بالا و با ویژگی‌های گوناگون تولید کرد. به عنوان مثال، می‌توان برای تولید تصاویر نقاشی، از این رویکرد استفاده کرد و تصاویری با ویژگی‌های گوناگون و با کیفیت بالا تولید کرد.

  • ویرایش تصاویر: این نرم افزار می‌تواند تصاویر را بهبود و ویرایش کند. به عنوان مثال می‌توان تصاویری را که دارای نویز یا اشکالات دیگر هستند با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دهد و تصاویر با کیفیت بالاتری را به دست آورد.

  • بازسازی تصاویر: با استفاده از رویکرد هوش مصنوعی این نرم افزار، می‌توان تصاویر را بازسازی کرد. به عنوان مثال، می‌توان تصاویری را که به دلیل اشکالات در فایل‌های ذخیره شده آنها دچار اشکال شده‌اند با استفاده از این نرم افزار بازسازی کرد.

 

معرفی نرم افزار Bing Image Creator 

Bing Image Creator یک نرم افزار تولید عکس با هوش مصنوعی است که از نسخه پیشرفته DALL-E محبوب کمپانی Open AI استفاده می‌کند. این نرم افزار ساخت کمپانی مایکروسافت است و می تواند از روی محتوای متنی تصاویری با کیفیت تولید کند. با این نرم افزار کاربران می توانند انواع تصاویر گرافیکی را تولید کنند.

 

خلاصه

به طور کلی می توانیم بگوییم که ابزارهای تولید و ویرایش عکس با هوش مصنوعی از الگوریتم‌های یادگیری عمیق استفاده می‌کنند تا بهبود کیفیت و ویرایش تصاویر را انجام دهند. این ابزارها می‌توانند به صورت خودکار با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر را بهبود دهند، سطح نویز تصاویر را کاهش دهند، رنگ‌ها را تنظیم کنند و افکت‌های ویژه برای تصاویر ایجاد کنند. همچنین، این ابزارها می‌توانند به صورت خودکار اشکال تصاویر را تشخیص دهند و بهبود دهند. این ابزارها می‌توانند برای کاربران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای که می‌خواهند به سرعت و به طور خودکار تصاویر خود را بهبود دهند مفید باشد.

سوالات متداول

ایا ابزارهای تولید و ویرایش عکس با هوش مصنوعی رایگان هستند؟

بله، در حال حاضر بسیاری از ابزارهای تولید و  تصاویر به صورت رایگان در دسترس هستند که می‌توانید از آنها برای ایجاد و ویرایش تصاویر استفاده کنید.

آیا ابزارهای تولید عکس با هوش مصنوعی امکان ویرایش تصاویر با فرمت‌های مختلف را دارند؟

بله، بسیاری از ابزارهای تولید و ویرایش تصاویر امکان ویرایش تصاویر با فرمت‌های مختلف را دارند. اکثر این ابزارها از فرمت‌های معروف تصاویر مانند JPEG، PNG، GIF، BMP و TIFF پشتیبانی می‌کنند.

آیا ابزارهای ویرایش عکس با هوش مصنوعی امکان افزودن فیلترها و افکت‌های ویژه به تصاویر را دارند؟

بله، بسیاری از ابزارهای تولید و ویرایش تصاویر امکان افزودن فیلترها و افکت‌های ویژه به تصاویر را دارند. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید به سادگی فیلترها و افکت‌های مختلفی را به تصاویر خود اضافه کنید و آنها را بهبود دهید.

آیا ابزارهای ادیت عکس و تصاویر با هوش مصنوعی امکان تغییر اندازه و ابعاد تصاویر را دارند؟

بله، بسیاری از ابزارهای تولید و ویرایش تصاویر امکان تغییر اندازه و ابعاد تصاویر را دارند. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید به سادگی ابعاد تصاویر خود را تغییر دهید و آنها را به اندازه و شکل دلخواه خود تنظیم کنید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

534
A
A