سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS

سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS
سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS
6 ماه پیش

نصب WHMCS یک راهکار تخصصی برای مدیریت مشتریان است، برای نصب WHMCS سیستم باید یک سری ویژگی‌های حداقلی را داشته باشد، دانستن پیش نیاز‌های لازم قبل از نصب WHMCS روی سیستم ضروری است. WHMCS یکی از معروفترین و کاربردی ترین اتوماسیون‌های مدیریت محتوای مدیریت مشتریان شرکت‌های هاستینگ و شرکت‌های حوزه فناوری برای مدیریت مشتریانشان است که در بسیاری از شرکت‌های داخلی هم از آن استفاده می‌شود، سازمان‌ها با نصب WHMCS می‌توانند به راحتی در هر زمینه توسط فرم عضویت عضو‌ گیری این نرم افزار از مشتریان خود پشتیبانی کنند. در ادامه قصد داریم جزئیات مربوط به حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS و مراحل نصب WHMCS روی سی پنل را با جزئیات کامل به شما شرح دهیم. اگر آشنایی کامل با سیستم WHMCS را ندارید قبل از تهیه و نصب آن "مطلب آشنایی با WHMCS" را حتما مطالعه کنید.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS چیست؟

حداقل سیستم مورد نیاز برای "نصب و راه اندازی WHMCS" با توجه ورژن نرم افزار WHMCS تعیین می‌شود و باید سیستم حداقل PHP Version 5.6.0 را داشته باشد. WHMCS یک سیستم مدیریت مشتری بسیار قدرتمند است که از سال 2009 و توسط شرکت Cpanel به بازار عرضه شده است. WHMCS به صورت لایسنس دار عرضه می‌شود و کاربران باید با توجه مدت زمانی که به این سیستم نیاز دارند، لایسنس آن را به صورت ماهانه، سالانه و یا حتی لایف تایم تهیه کنند. در جدول زیر اطلاعات مربوط به حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS، برای ورژن‌های WHMCS 7.5 - 7.10 versions و WHMCS 8.0 versions ذکر شده است.

 حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS، برای ورژن‌های WHMCS 7.5 - 7.10 versions و WHMCS 8.0 versions

 

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

در آموزش نصب WHMCS بر روی هاست باید به این نکته اشاره کنیم که روش نصب و آپلود WHMCS بر روی تمامی پنل‌ها یکسان است و از این بابت برای هاست‌ها محدودیت خاصی وجود ندارد. پس از اینکه سیستم خود را به لحاظ فنی بررسی کردید، اگر سیستم امکانات ذکر شده در جدول قسمت قبل را داشته باشد، نصب WHMCS روی آن امکان پذیر است. باید برای نصب وارد سایت WHMCS شوید و برنامه را دانلود کنید. اگر فقط قصد تست کردن موقت برنامه را دارید، از نسخه نال برنامه استفاده کنید ولی در غیر این صورت برای استفاده طولانی مدت حتما لایسنس برنامه را تهیه نمایید. پس از دانلود برنامه باید مطابق مراحل ذکر شده در آموزش نصب WHMCS بر روی هاست، باید مراحل نصب و راه اندازی را انجام دهید. مراحل نصب WHMCS در سی پنل با پنل‌های دیگر تفاوتی ندارد، مراحل نصب WHMCS به شرح زیر است:

گام اول:  برای دانلود نرم افزار وارد سایت https://download.whmcs.com/ شوید و نسخه مورد نظر از برنامه را انتخاب کرده و را دانلود کنید.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

گام دوم: برای نصب WHMCS در سی پنل شما باید وارد حساب کاربری خود در هاست سی پنل شوید.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

گام سوم: در مسیر public_html یا روت هاست فایل زیپ WHMCS را آپلود کنید.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

 گام چهارم: برای آپلود فایل زیپ WHMCS در قسمت زیر فایل را با کلیک روی گزینه Select File مطابق تصویر زیر انتخاب کنید.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

گام پنجم: پس از آپلود موفقیت آمیز فایل زیپ شما در مسیر "/home/username/public_html" می‌توانید فایل زیپ را مشاهده کنید. با کلیک راست روی فایل WHMCS مطابق شکل زیر مسیر مورد نظر برای Extract File را انتخاب کرده و آن را از حالت فشرده خارج کنید.

 آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

در این مرحله اگر قصد دارید با وارد کردن آدرس دامنه مستقیماً به WHMCS متصل شوید باید فایل‌های موجود در پوشه WHMCS را به روت هاست منتقل کنید. فایل configuration.php.new را به configuration.php تغییر نام دهید تا اطلاعات مربوط به فایل کانفیگ درون این فایل به صورت کامل درج شود.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

گام ششم: برای شروع نصب WHMCS باید آدرس وب ‌سایت خود را مطابق فرمت "www.example.com/whmcs/install/" درون مرورگر وارد کنید، منظور از "example.com" آدرس وب سایت شما است. با وارد کردن آدرس وب سایت در مرورگر به فرمت ذکر شده، پیامی مطابق تصویر زیر به شما نشان داده می‌شود که باید در آن گزینه …Click here to begin را انتخاب کنید.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

گام هفتم: برای رفتن به مرحله بعد مطابق تصویر زیر باید شرایط  License Agreement را با انتخاب گزینه "I AGREE" بپذیرید.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

گام هشتم: در این مرحله اگر تمامی ملزومات مربوط به نصب WHMCS بررسی شده و صفحه زیر به شما نشان داده می‌شود. در این مرحله باید اطلاعات خواسته شده را به صورت کامل و دقیق تکمیل کنید. با وارد کردن اطلاعات مربوط به دیتابیس در این صفحه و چک کردن صحت آن به مرحله بعد می‌روید، در غیر این صورت پیغام خطا به شما نمایش داده می‌شود.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

گام نهم: در این مرحله از شما اطلاعات مدیر سیستم خواسته می‌شود که باید به درستی و با لحاظ کردن موارد امنیتی هر بخش این اطلاعات را تکمیل کنید، حتماً از پسورد پیچیده استفاده نمایید تا اطلاعات شما به دست هکرها نیفتد. با زدن گزینه "Complete Setup"  در این صفحه مرحله نصب WHMCS تکمیل می‌شود.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

گام دهم: در آخر باید حتما پس از نصب و راه اندازی WHMCS فولدر install را از طریق هاست خود حذف کنید تا اجازه فعالیت در WHMCS به شما داده شود.

آموزش نصب WHMCS بر روی هاست

 

سخن پایانی

برای نصب WHMCS سیستم ما باید یک سری ویژگی‌های حداقلی را که در این مقاله به آنها اشاره شد را داشته باشد تا امکان نصب WHMCS و راه اندازی این فراهم شود. نوع پنل تاثیری روی مراحل نصب WHMCS ندارد، ما در این مقاله آموزش نصب  WHMCS روی سی پنل را توضیح دادیم که در پنل‌های دیگر هم قابل استفاده است. برای استفاده از WHMCS باید لایسنس آن را تهیه کنید و استفاده از نسخه نال این نرم افزار به صورت رایگان منطقی نیست.

سوالات متداول

ویژگی‌های سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS چیست؟

کثر سرورهای وبی که PHP و MySQL بر روی آنها نصب است برای اجرای WHMCS مناسب هستند. با این حال جزئیاتی از نیازهای سیستم: Windows or Linux OS PHP Version 5.x or later MySQL Version 4.1.x or later (Strict Mode Disabled) Curl Support (with SSL) GD Image Library Ioncube Loaders

آیا استفاده WHMCS از رایگان است؟

خیر، دانلود و نصب WHMCS رایگان است ولی برای استفاده طولانی مدت از این ابزار بهترین کار خرید اشتراک ماهانه، سالانه و یا بلند مدت آن می‌باشد و استفاده از نسخه نال آن اصلا کار منطقی نیست.

چگونه WHMCS را در سی پنل نصب کنیم؟

برای نصب WHMCS  روی سی پنل باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: ابتدا وارد cPanel شوید و در قسمت Site Software گزینه WHMCS را انتخاب کنید. سپس اطلاعات دامنه خود را وارد کرد و گزینه نصب را بزنید. پس از اتمام نصب، لینکی برای ورود به صفحه شما نشان داده می‌شود و جزئیات ورود پیش فرض به شما ارائه می‌گردد.

WHMCS چیست؟

WHMCS یا Web Hosting Management Complete Solution یک پلتفرم برای مدیریت اطلاعات کاربران و اتوماسیون کامل برای شرکت‌های هاستینگ است. این سیستم قدرتمند، تمامی مواردی را که برای مدیریت سرویس ها و کاربران نیاز است برای شرکت‌های هاستینگ فراهم می‌کند.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

4844
A
A