شماره مجازی چیست؟ (آموزش ساخت شماره مجازی رایگان)

شماره مجازی چیست؟ (آموزش ساخت شماره مجازی رایگان)
شماره مجازی چیست؟ (آموزش ساخت شماره مجازی رایگان)
2 ماه پیش

امروزه به دلیل گستردگی شبکه اینترنت و در دسترس بودن امکانات فراوان بین‌المللی، نمی‌توان بدون استفاده از این مزایا به راحتی زندگی کرد. چه بخواهید از سیستم پخش آهنگ خوبی بهره ببرید و یا اینکه به فکر تهیه اکانت هوش مصنوعی باشید، باید در این سامانه‌ها ثبت نام کنید. در اکثر موارد نیاز است که احراز هویت خود را با شماره تلفنی بین‌المللی انجام داده و اینجا است که برای دریافت پیامک ثبت نام و یا هرگونه ارتباط دیگری، مانند ساخت اکانت واتساپ و تلگرام، باید از شماره مجازی استفاده کرد.

 

آشنایی با مفهوم شماره مجازی

شماره مجازی همان‌طور که نامش مشخص است، به صورت فیزیکی وجود نداشته و عملا بدون اینکه لازم باشد سیم کارتی داخل تلفن همراه خود قرار دهید، می‌توانید ارتباطات خود را ادامه دهید. Virtual number در واقع شماره تلفنی که کاربردهای شماره‌ی فیزیکی و سیم‌کارت را دارد اما به صورت مجازی است. ممکن است سوال شود که این نوع سیم کارت چه تفاوتی با سیم کارت‌های معمولی دارد. در واقع باید گفت این سیم کارت‌ها هیچ محدودیتی نداشته و برای استفاده به شکل بین‌المللی هستند.

این ابزار نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای افرادی است که می‌خواهند حریم خصوصی خود را به شکل ویژه‌ای حفظ کنند. در منابع انگلیسی، شماره مجازی را به شکل A phone number that has the uses of a physical number and a SIM card, but is virtual تعریف کرده و بیشتر از همه برای استفاده در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خریداری می‌شود. شما می‌توانید تماس گرفته، پیام ارسال کنید و در هر سایتی عضو شوید.

 

مزایای ساخت شماره مجازی

ایجاد شماره مجازی مزایای بسیار زیادی داشته و به شما فرصت‌های بی‌شماری می‌دهد تا از آزادی بیشتر لذت ببرید. در ادامه این بخش می‌خواهیم چند جنبه از این تفاوت‌ها را با هم بررسی کنیم.

افزایش امنیت و حریم خصوصی

شما با در دست داشتن شماره‌ای که به شکل مجازی تهیه شده، می‌توانید در نرم افزارهای پیام‌رسان مختلف عضو شده و از مزایای آن بهترین استفاده را ببرید. هیچ‌کس از شماره تماس واقعی شما مطلع نخواهد شد و نمی‌تواند مزاحمتی ایجاد کند. از طرفی به دلیل اینکه در اکثر سایت‌ها نیاز به احراز هویت است، می‌توانید از این شماره برای ساخت اکانت استفاده کرده و از طرفی پیامک‌های تبلیغاتی را دریافت نکرده و یا مورد کلاهبرداری قرار نمی‌گیرید.

عبور از موانع ارتباطی

مطمئنا شما نیز در شرایطی قرار گرفته‌اید که نیاز به دسترسی آزاد به اینترنت داشته و می‌خواستید تا با انسان‌های دیگر بدون واسطه ارتباط برقرار کنید. با کمک Virtual number می‌توان در تمام سرویس‌های جهانی عضو شد، از خدمات آنلاین مختلفی که به شماره‌های بین‌المللی نیاز دارند استفاده کرده و یا در مکان‌هایی که از شماره ایرانی پشتیبانی نمی‌کنند، فعالیت کنید.

تهیه سریع و راحت

ساخت شماره مجازی معمولا تنها چند دقیقه طول کشیده و بعد چند ساعت فعال می‌شود. شما به هیچ عنوان نمی‌توانید مسیری راحت‌تر از خرید شماره مجازی پیدا کنید. این آسانی در تهیه و همین‌طور تنوع در شماره تماس‌ها، به مزیتی قابل توجه تبدیل شده‌اند.

هزینه تماس کمتر

در صورتی که نیاز دارید که حتما با افرادی در سراسر دنیا ارتباط تلفنی داشته و یا پیامک ارسال کنید، خرید شماره مجازی ارزان‌ترین راه برای شما خواهد بود. در صورتی که از سیم کارت ایرانی  جهت نماس بین‌المللی استفاده کنید، هزینه بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.

عدم نیاز به احراز هویت

برای تهیه این نوع شماره‌ها نیازی به احراز هویت نداشته و می‌توانید شماره تماس مورد نظر را از هر کشوری انتخاب کنید. این آزادی عمل در هیچ نوع سیم کارتی وجود نداشته و به شکلی برای شما امنیت بیشتری مهیا می‌کند.

مدیریت چندین اکانت

در صورتی که باید چندین اکانت مختلف را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف مدیریت کنید، تعدد سیم کارت شما را بسیار اذیت خواهد کرد. با ساخت شماره مجازی رایگان و یا پولی، می‌توانید چندین شماره داشته و برای تمام آن‌ها اکانت مورد نظر را تهیه کنید.

مزایای ساخت شماره مجازی

خرید انواع شماره مجازی

زمانی که به دنبال خرید یا ساخت شماره مجازی هستید، ممکن است با انواع شماره‌های مجازی روبرو شده و ندانید که هر کدام چه خصوصیاتی دارند. در ادامه مهم‌ترین انواع سیم کارت مجازی را برای شما معرفی کرده‌ایم.

شماره‌ مجازی محدود

شما با خرید این شماره می‌توانید تنها در یک سامانه ثبت نام کرده و پیام‌های مربوط به آن را دریافت کنید. این نوع شماره‌های مجازی بسیار ارزان قیمت هستند و مناسب افرادی هستند که برای یک بار می‌خواهند در یک مجموعه ثبت نام کنند.

شماره مجازی کوتاه مدت

با خرید این نوع شماره می‌توانید در مدت زمان محدودی از یک خط تلفن با تمام امکانات استفاده کنید. هزینه این نوع سیم کارت به‌صرفه‌تر است اما معمولا یک ماهه بوده و بعد از آن اعتبار شما به پایان خواهد رسید. در صورتی که قصد تست کردن خدمات مجموعه‌ای را دارید، این نوع خدمات بسیار مناسب هستند.

شماره مجازی دائمی

با خرید این نوع شماره تلفن می‌توانید به شکل نامحدودی از خدمات آن استفاده کرده و به دنیای بین‌المللی متصل شوید. معمولا شماره‌های این خط برای آمریکا است و خدمات مورد نظر را از این کشور دریافت می‌کنید. البته در صورت عدم استفاده از این تلفن به مدت طولانی، ممکن است اعتبار آن از شما گرفته شود.

 

ایجاد شماره مجازی چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای متنوعی را می‌توان برای خرید شماره مجازی در نظر داشت. شما می‌توانید با کمک این شماره‌ها فعالیت‌های مختلفی را پیش برده و آزادی عمل بیشتری داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای Virtual number پرداخته‌ایم.

·        ایجاد حساب کاربری و احراز هویت در شبکه‌های فیلتر شده خارجی. در بسیاری از موارد برای عضویت در شبکه‌های مهم بین‌المللی نیاز است که از شماره تلفن‌هایی غیر از ایران استفاده کنید. در این شرایط بهترین کار این است که یک شماره مجازی تهیه کرده و از این به بعد تمام کارها را با همان شماره پیش ببرید.

·        ساخت اکانت‌های متعدد. در صورتی که بخواهید اکانت‌های متعددی برای کارهای خود داشته باشید، باید به ازای هر اکانت، یک شماره تماس نیز اضافه کنید. با توجه به محدودیت ظرفیت سیم کارت‌ها به ازای هر تلفن همراه، ‌با مشکل روبرو خواهید شد. استفاده از تلفن مجازی امکان ساخت اکانت‌های بیشتر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

·        برقراری تماس مستقیم بین‌المللی. با وجود این شماره‌ها می‌توانید با افراد خارجی مکاتبه مستقیم داشته و با هزینه‌ای بسیار معقول، مکالمات طولانی انجام داده و پیام‌های خود را ارسال کنید.

 

شماره مجازی رایگان و دردسرهای مربوطه

همیشه آگهی‌ها و تبلیغات زیادی در خصوص شماره مجازی رایگان وجود دارد اما باید گفت متاسفانه این موارد همگی یک نوع کلاهبرداری بوده و در نهایت ضرر بیشتری برای شما خواهند داشت تا اینکه سودی داشته باشند. اگر می‌خواهید Virtual number شما کارایی لازم را داشته باشد و در طولانی مدت از آن استفاده کنید، حتما به فکر ساخت شماره مجازی واقعی باشید. ایجاد شماره مجازی سخت نیست و با پرداخت هزینه‌ای منصفانه می‌توانید از مزایای متعدد آن بهره‌مند شوید. هرچقدر که تلفن مجازی رایگان وسوسه کننده به نظر می‌رسد،‌ با این حال بهتر است که از ابتدا به فکر گزینه‌ای منطقی‌تر باشید. در اکثر موارد با هکرهایی روبرو هستید که تنها به نفوذ در اطلاعات شخصی فکر می‌کنند و شما برای آن‌ها همچون طعمه می‌مانید.

 

چگونه شماره مجازی بسازیم؟

خوشبختانه ساخت شماره مجازی اصلا کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید شماره مورد نظر خود را خریداری کنید. با جستجو عبارت شماره مجازی با وب‌سایت‌های مختلفی روبرو می‌شوید که خدمات مختلفی را در زمینه شماره‌های بین‌المللی ارائه می‌دهند. تنها کافی است خدمات مختلف آن‌ها را با یکدیگر بررسی کرده و ببینید کدام برنامه برای شما مناسب‌تر است.

در این بین باید به مواردی مانند هزینه خدمات، فضایی که می‌توانید از آن شماره استفاده کنید، مانند فضای ابری یا شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مهم خارجی، و در نهایت نحوه پشتیبانی آن‌ها دقت کنید. در برخی موارد شما حتی می‌توانید از نسخه آزمایشی نیز استفاده کرده و ببینید که آیا آن Virtual number به درد شما می‌خورد یا خیر. در نهایت با پرداخت هزینه، می‌توانید تا زمان مشخص شده از این شماره استفاده کنید.

کاربرد شماره مجازی

ساخت شماره مجازی تلگرام و واتساپ

اپلیکیشن‌های مختلفی برای ایجاد شماره مجازی اختصاصی واتساپ و تلگرام وجود دارد. شما می‌توانید با نصب برنامه‌هایی مانند Nextplus، Phone.com و یا smartcall به راحتی پیام تایید ساخت اکانت واتساپ و تلگرام را دریافت کرده و سپس وارد محیط کاربری شوید. در صورتی که بخواهید شماره مجازی درستی خریداری کنید نیز کافی است هنگام ورود به اپلیکیشن، شماره مورد نظر را وارد کرده و کد کشور را با توجه به منطقه‌ای که خرید کردید، برگزینید.

 

ریسک‌ و معایب ایجاد شماره مجازی

همانند هر تکنولوژی جدیدی که در دسترس عموم قرار می‌گیرد، شماره مجازی نیز عاری از خطر نبوده و ممکن است برای شما خطراتی به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است با احتیاط بیشتری با آن رفتار کرده و تا جای ممکن به فکر استفاده از شماره مجازی رایگان نباشید.

نشت اطلاعاتی از طرف شرکت ارائه دهنده

هنگام ساخت شماره مجازی باید به این نکته دقت داشته باشید که از شرکت معتبری برای استفاده خدمات کمک بگیرید. برخی افراد سودجو و هکرها با تبلیغات شماره‌های ارزان، اقدام به پخش این تلفن‌های مجازی کرده و بعد از استفاده شما، می‌توانند به اطلاعات تمامی حساب‌های کاربری دست پیدا کنند.

نبود پشتیبانی مناسب

به دلیل زیرساخت‌های نامناسب در کشور، در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با شماره مجازی ممکن است نتوانید از پشتیبانی خوبی بهره برده و تمام اطلاعات شما با خطر روبرو خواهند بود. این موضوع ریسکی است که باید هنگام خرید کردن در نظر داشته باشید.

از دست دادن اکانت‌های مهم

در صورتی که شماره شما با مشکل روبرو بوده و یا از Virtual number رایگان استفاده کنید، ممکن است هر لحظه خط تلفن بلاک شده و دسترسی به تمام اکانت‌های مهم خود را از دست بدهید. این موضوع برای افرادی که در سایت‌های مهم حساب کاربری داشته و یا درآمد آن‌ها به این اکانت‌ها وابسته است، بسیار مهم خواهد بود.

دشواری ساخت شماره مجازی

دریافت شماره مجازی رایگان در ظاهر بسیار خوب است اما دریافت آن کار بسیار دشواری است و در نهایت از کیفیت خوبی نیز بهره نمی‌برد. حتما قبل از اقدام در خصوص نوع شماره تحقیق کرده تا زمان زیادی را در این مسیر تلف نکنید.

سوالات متداول

آیا می‌شود از شماره مجازی در ایران استفاده کرد؟

بله، با توجه به محدودیت‌های موجود، استفاده از شماره مجازی راه مناسبی برای دستیابی به آزادی‌های بیشتر است.

از شماره مجازی برای چه مقاصدی می‌توان استفاده کرد؟

در صورتی که که بخواهید در اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و سامانه‌های مختلف بین‌المللی عضو شوید، به یک شماره مجازی نیاز پیدا خواهید کرد. همین‌طور برای برقراری تماس و دریافت پیامک بین‌المللی نیز این سرویس‌ها بسیار مناسب هستند.

خرید شماره مجازی چقدر هزینه دارد؟

در صورتی که بخواهید از شماره‌های مجازی معتبر استفاده کنید، به صورت ماهانه بین 10 تا 20 دلار هزینه خرید آن‌ها خواهد بود.

از کجا می‌توان شماره مجازی تهیه کرد؟

با مراجعه به سایت‌ها و پلتفرم‌های فروش شماره مجازی و بررسی خدمات مختلف آن‌ها، می‌توانید بهترین پلن را برای خود انتخاب کنید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

91
A
A