عکس پروفایل باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟‌

عکس پروفایل باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟‌
عکس پروفایل باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟‌
8 ماه پیش

اگر تصمیم به تغییر عکس پروفایل خود دارید و می‌خواهید این کار را به صورت حرفه ای انجام دهید، این محتوا راهنمای شما برای انتخاب عکس پروفایل مناسب خواهد بود و بررسی خواهیم کرد که عکس پروفایل باید چه ویژگی هایی داشته باشد. گرفتن عکس سلفی مناسب و البته عالی، مهارتی است که با استفاده از آن نه تنها می‌توانید دوستان خود را تحت تأثیر قرار دهید، بلکه می‌توانید در حوزه کسب‌وکار خود، توجه مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید. در این مطلب، به 10 مورد از نکاتی که هنگام انتخاب عکس پروفایل باید در نظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم. اگر هنوز نمی‌دانید عکس پروفایل باید چه ویژگی هایی داشته باشد، همراه ما باشید.

1-     عکس پروفایل را مناسب با شبکه اجتماعی انتخاب کنید

فیس‌بوک

640px-Facebook.svg

عکسی که برای پروفایل فیس‌بوک خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند سرگرم کننده و غیررسمی باشد؛ زیرا این شبکه اجتماعی برای ارتباط با دوستان و خانواده طراحی شده است. برخی افراد عکسی را انتخاب می‌کنند که در آن زیبا به نظر می‌رسد، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند خلاق باشند و از فیلترها برای متفاوت کردن تصاویرشان استفاده کنند؛ اما اگر یک صفحه تجاری در فیس‌بوک دارید، نیاز به یک عکس حرفه‌ای‌تری خواهید داشت.

عکس پروفایل فیس‌بوک با وضوح ۱۷۰×۱۷۰ در نمایشگر کامپیوتر و ۱۲۸×۱۲۸ در گوشی‌های هوشمند نمایش داده می‌شود. گوشه‌های تصویر به صورت خودکار به شکل دایره‌ای، بریده می‌شود؛ اما افراد با کلیک روی عکس پروفایل، می‌توانند ورژن اصلی عکس را مشاهده کنند.

اینستاگرام

unnamed

در اینستاگرام، درست مانند فیس‌بوک، می‌توانید یک پروفایل شخصی یا تجاری داشته باشید. اگر برای کسب‌وکارتان یک صفحه اینستاگرامی ایجاد کرده‌اید، باید یک عکس رسمی یا هد شات، لوگو یا تصویری از محصول خود را برای عکس پروفایل انتخاب کنید؛ اما اگر صفحه شما شخصی است، می‌توانید از عکس‌های خلاقانه برای پروفایل خود استفاده کنید.

تفاوت زیادی بین اینستاگرام و فیس‌بوک وجود دارد، اینستاگرام به شما اجازه بزرگ‌نمایی تصویر نمایه را نمی‌دهد؛ بنابراین عکسی را انتخاب کنید که نسبت یک به یک داشته باشد یا با از دست رفتن پس زمینه، از جذابیت عکس کم نشود؛ بنابراین در حال کلی، عکسی را برای پروفایل اینستاگرام انتخاب کنید که جزئیات زیادی ندارد. در این عکس، سوژه باید در مرکز قرار گیرد زیرا عکس به صورت دایره‌ای نمایش داده می‌شود و گوشه‌ها برش داده می‌شوند. به خاطر داشته باشید که اگر تصویر شما مربع نباشد، مقدار قابل توجهی از پس زمینه را از دست خواهید داد.

اینستاگرام عکس نمایه شما را با وضوح 320×320 پیکسل ذخیره می‌کند و آن را با وضوح 110×110 نمایش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است که برای پروفایل، عکسی با کیفیت بسیار بالا مانند 1080 پیکسل، انتخاب کنید.

لینکدین

Publishing-auf-LinkedIn-1

از لینکدین می‌توانید برای برقراری ارتباط با همکاران، کارفرمایان و حتی مشتریان بالقوه استفاده کنید؛ بنابراین از طریق عکس پروفایل لینکدین، باید هویت تجاری خود را به نمایش بگذارید. به هیچ عنوان یک عکس دسته جمعی را برای پروفایل لینکدین انتخاب نکنید؛ حتی اگر بتوانید بخشی از آن را برش دهید. در لینکدین بهتر است که از تصاویر با پس زمینه ساده استفاده کنید. از نور ملایم هم برای جذابیت هرچه بیشتر تصویر استفاده کنید. لباسی را برای عکاسی انتخاب کنید که می‌توانید از آن در یک روز رسمی کاری، استفاده کنید.

در نهایت به ژست خود توجه کنید. فراموش نکنید که از طریق زبان بدن می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید؛ پس جذابیت فیزیکی بدن تنها چیزی نیست که برای یک عکس پروفایل خوب به آن نیاز دارید. عکس‌های پروفایل لینکدین به‌صورت دایره‌ای با اندازه ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل نمایش داده می‌شوند، اما بهتر است برای حفظ کیفیت، فایلی با سایز بزرگ‌تر را آپلود کنید. فقط به یاد داشته باشید که حداکثر حجم فایل باید 8 مگابایت باشد.

2-     از تصویری مشابه با هویت برندتان استفاده کنید

همان‌طور که گفته شد، تمام شبکه‌های اجتماعی، حال و هوای مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین تصاویری را برای اشتراک گذاری در این شبکه‌ها انتخاب کنید که نمایانگر هویت برندتان است؛ چه برند شخصی و چه برند تجاری.

اگر از پروفایل‌های حرفه‌ای برای برند سازی استفاده می‌کنید، داشتن پروفایلی متناسب با برند، یافتن و شناسایی شما را برای فالوورها و مشتریان آسان‌تر می‌کند. محتوایی که در هر یک از شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارید ممکن است با توجه به استراتژی بازاریابی شما متفاوت باشد، اما اولین برداشت بعد از دیدن صفحه شما باید واضح و یکپارچه باشد.

3-     اندازه و وضوح مناسبی برای عکس پروفایل انتخاب کنید

حتی ابتدایی‌ترین دوربین‌ها و گوشی‌های هوشمند امروزی دارای وضوح کافی برای ارائه تصاویر به اندازه کافی بزرگ برای شبکه‌های اجتماعی هستند؛ بنابراین مطمئن شوید که بعد از آپلود عکس، تصویر همچنان خوب به نظر می‌رسد. همان‌طور که در ابتدای محتوا اشاره شد، تصویری که برای پروفایل انتخاب می‌کنید، در هر شبکه‌ای متفاوت است. برای اطمینان از بهترین کیفیت، همیشه باید تنظیمات را بررسی کنید و قبل از آپلود، فایل‌های خود را بهینه کنید. اگر به تغییر اندازه تصویر بدون افت کیفیت نیاز دارید، می‌توانید از Gigapixel AI استفاده کنید.

4-     عکس پروفایل را با اندازه مناسب برش دهید

هنگام انتخاب عکسی که می‌خواهید به عنوان عکس نمایه استفاده کنید، باید نسبت اندازه و برش تصویر نمایش داده شده را در نظر داشته باشید. در نظر بگیرید که حالت استاندارد در اکثر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، عکس‌های مربعی ۱:۱ است. به عنوان مثال، اگر بخواهید از یک عکس با فرمت پرتره استفاده کنید، قسمت‌های بالا و پایین برش داده می‌شوند. در غیر این صورت، اگر می‌خواهید آن را متناسب با شبکه اجتماعی مد نظرتان بهینه کنید، نوارهای سفیدی در طرفین خواهید داشت که باعث می‌شود تصویر شما غیرحرفه‌ای به نظر برسد.

همچنین مطمئن شوید که اندازه سوژه مناسب است. برای مثال، اگر عکس اصلی از نمای نزدیک سوژه باشد، زمانی که تصویر را برای برش می‌دهید، احتمالاً سوژه خیلی بزرگ می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، عکس را به گونه‌ای برش دهید که سوژه، 60 درصد از کادر را پوشش دهد. Photoshop Express یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌تواند به شما برای برش تصویر در سایز مناسب و بدون افت کیفیت، کمک کند.

5-     پس زمینه عکس را محو کنید

محو کردن پس زمینه یک تکنیک کلاسیک عکاسی است که در تصاویر پرتره، به چشم می‌خورد. با استفاده از این تکنیک، سوژه را در عکس برجسته کرده و حواس‌پرتی‌های دیگر را محو می‌کنید. اگر از دوربین دیجیتال استفاده می‌کنید، سه چیز به شما کمک می‌کند تا به این هدف برسید: دیافراگم بزرگ، فاصله کانونی زیاد و فاصله کوتاه بین دوربین و سوژه. در دوربین گوشی‌ها، چنین تنظیماتی قابل‌اجرا نیست؛ اما می‌توانید با استفاده از تنظیمات پیش فرض گوشی باز هم عکس جذابی با این ویژگی خلق کنید.

6-     از پس‌زمینه‌های یک رنگ یا خنثی استفاده کنید

اگر به هر دلیلی قادر به عکاسی پرتره نیستید، می‌توانید از پس‌زمینه‌هایی با رنگ خنثی یا یک رنگ استفاده کنید. پس زمینه تگ رنگ، بهترین انتخاب برای عکاسی خلاقانه است؛ اما اگر قصد دارید در یک شرایط طبیعی عکاسی کنید، بهتر است که از رنگ‌های خنثی در محیط استفاده کنید.

7-     به نور محیط دقت کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام عکاسی برای پروفایل باید به آن دقت کنید، نورپردازی خوب است. اگر در استودیو عکاسی می‌کنید، کنترل نور محیط به سادگی امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید از نور طبیعی استفاده کنید، باید مکان و زمانی از روز را که می‌خواهید در آن عکاسی کنید را در نظر داشته باشید. صبح زود یا اواخر بعد از ظهر، زمان خوبی برای عکاسی در بیرون از خانه است. به غیر از این زمان‌ها، می‌توانید در مکانی با سایه یا در یک روز ابری عکاسی کنید.

استفاده از اصلاح‌کننده‌های نور همیشه کمک کننده است، حتی زمانی که با نور طبیعی عکاسی می‌کنید، به عنوان مثال می‌توانید از رفلکتور یا فلاش استفاده کنید.

8-     در تعیین میزان اکسپوژر عکس، دقت کنید

خواه عکس رسمی باشد یا غیررسمی، کلاسیک یا خلاقانه، یکی از نکات کلیدی برای یک عکس پروفایل خوب این است که در انتخاب اکسپوژر دقت کنید. عکسی که خیلی تاریک یا خیلی روشن باشد یا حتی نور پس زمینه خوبی داشته، اما سوژه تاریک باشد؛ تأثیر خوبی روی مخاطب ندارد. برای شروع، یک مکان با نوردهی مناسب انتخاب کنید. بعد از آن با استفاده از نرم‌افزارهای جانبی، میزان اکسپوژر عکس را تغییر دهید. علاوه بر این اکثر برنامه‌های دوربین گوشی به شما امکان را می‌دهند برای تعیین اکسپوژر مناسب روی سوژه ضربه بزنید؛ سپس می‌توانید برای تنظیم آن، انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید. در غیر این صورت می‌توانید برنامه‌ای مانند Lightroom را دانلود کنید و از طریق آن اکسپوژر را تنظیم کنید.

9-     لبخند بزنید

لبخند یکی از ویژگی‌های کلیدی عکس پروفایل خوب است. برخی از افراد فکر می‌کنند که شما باید در عکس‌های پروفایل خود جدی باشید، به خصوص برای صفحات کاری، مانند لینکدین. در حالی که این نظر چندان هم درست نیست، زیرا لبخند زدن باعث می‌شود شما با مخاطب ارتباط نزدیک‌تر پیدا کنید. البته فراموش نکنید که لبخند شما باید طبیعی به نظر برسد.

10-                        درست ژست بگیرید

نحوه ژست گرفتن شما در تصاویر پروفایل بسیار مهم است زیرا زبان بدن چیزهای مختلفی را به مخاطب شما منتقل می‌کند. علاوه بر این، با انتخاب ژست درست، می‌توانید بهترین جنبه‌های ظاهری خود را به نمایش بگذارید. برای اینکه در ژست گرفتن درست عمل کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بهترین سمت بدن خود را پیدا کنید: بدن همه ما، همیشه از یک جهت بهتر به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که سمت چپ، بهتر است زیرا احساسات ما را نشان می‌دهد. با این حال، همه ما متفاوت هستیم، بنابراین مطمئن شوید که با ترفندهای مختلفی همچون عکس گرفتن در آینه یا مرور عکس‌های قدیمی، بهترین سمت بدن خود را پیدا کنید.
  • کمی سر خود را کج کنید: زاویه دادن به سر و کمی کج کردن آن، تغییر شگفت انگیزی در عکس ایجاد می‌کند؛ زیرا با انجام این کار خط فک برجسته‌تر به نظر رسیده و ظاهر شما را طبیعی‌تر می‌کند.
  • گردنتان را به سمت بیرون دراز کنید: با انجام این کار، چانه جلوه بهتری خواهد داشت و غبغب برای شما ایجاد نمی‌شود. علاوه بر این، برای اینکه گردنتان باریک‌تر به نظر برسد، می‌توانید شانه‌هایتان را از دوبین دورتر نگه دارید.
  • از قانون 45 درجه پیروی کنید: یک قانون شناخته شده در عکاسی پرتره وجود دارد که برای اکثر تیپ‌ها و چهره‌ها جذاب است. در این تکنیک، باید کمی به سمت جذاب بدن خود بچرخید؛ در این صورت هم لاغرتر به نظر می‌رسد و هم به تصویر عمق و جذابیت بیشتری می‌بخشید.
  • بدن خود را صاف نگهدارید: چه در حالت نشسته یا ایستاده باشید، باید وضعیت بدنی خود را صاف نگهدارید. کمر را صاف و شانه‌ها را پایین نگه دارید.
  • دستانتان را در جای درستی قرار دهید: اگر عکس پروفایل شما شامل قسمت بالایی بدنتان می‌شود، باید فکری به حال نحوه قرارگیری دستانتان بکنید. یکی از کلاسیک‌ترین حالت‌ها قرار دادن دست روی چانه است. همچنین می‌توانید دست‌هایتان را روی هم قرار دهید یا دست‌هایتان را در جیب‌هایتان بگذارید؛ این موضوع به این بستگی دارد که می‌خواهید عکس پروفایل چقدر معمولی یا رسمی به نظر برسد.

نتیجه‌گیری

عکس پروفایل خوب، عکسی است که هم به بهترین شکل ممکن تصویری از شما به دیگران نمایش دهد و هم شما را به اهداف شخصی یا تجاری‌تان برساند. در این مطلب به چند مورد از نکات مهم در انتخاب پروفایل مناسب اشاره کردیم و بررسی کردیم که یک عکس پروفایل باید چه ویژگی هایی داشته باشد. امیدوارم که با در نظر داشته این موارد و توجه به تفاوت شبکه‌های اجتماعی، بهترین عکس را برای پروفایل خود انتخاب کنید.

دریا بهرامی- نویسنده

2207
A
A