نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس
نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس
6 ماه پیش

استفاده از ویدئو آپارات در وردپرس یک راه بسیار ساده و کاربردی برای افزایش بازدید صفحات سایت و کاهش زمان پرش است. به همین دلیل اگر به دنبال افزایش کیفیت سایت خود هستید، باید ابتدا به سراغ ساخت ویدیوهای کاربردی بروید. با استفاده از این ویدیوها و قرار دادن آن در سایت می‌توانید مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کنید. در صورتی که دوست دارید برای بازدید بهتر از سایت خود ویدئوهای جذاب بسازید اما امکان ساخت آن را ندارید می‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید. برای آشنایی با ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانید محتوای "ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید و ویرایش محتوای ویدیویی" را مطالعه کنید.

 

قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس چه مزایایی دارد؟

یکی از راه‌های دیده شدن محتوا در گوگل استفاده از تصاویر و ویدیوها است. براساس تحقیقات انجام شده، این کار به مقدار قابل توجهی بازدید مقالات شما در سایت را بیشتر می‌شود. از آنجایی که دسترسی به یوتیوب مسدود بوده، بنابراین راهکار جایگزین این است که به سراغ آپارات بروید.

قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس مزایای زیادی دارد؛ از جمله اینکه سرعت بارگذاری آن بالا است. در نتیجه به محض اینکه کاربر وارد صفحه می‌شود، می‌تواند ویدیو را تماشا کند. همچنین به دلیل اینکه ویدئو روی هاست شما بارگذاری نشده، سرعت بارگذاری سایت هم کاهش پیدا نمی‌کند.

علاوه بر این یک مزیت جانبی دیگر هم دارد که همان افزایش بازدید ویدئو است. آپارات هم مانند یوتیوب به ازای تماشای ویدئو به شما مبلغی را پرداخت می‌کند. شما می‌توانید برای افزایش بازدید ویدئوهای خود، علاوه بر آپلود در آپارات لینک آن را در سایت خود هم قرار دهید. حالا ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه باید ویدئوی دلخواه را در سایت بارگذاری کنید. در ادامه روش‌های مختلف قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس را به شما آموزش می‌دهیم.

 

نحوه آماده سازی ویدئو آپارات برای قرار دادن در وردپرس

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ آموزش نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس برویم، باید ابتدا آن را برای بارگذاری در سایت آماده کنیم. در این حالت فرض می‌کنیم که از قبل ویدئو مورد نظر خود را در آپارات بارگذاری کرده‌اید.

·        لینک ویدئو مورد نظر خود را باز کنید؛ سپس منتظر بمانید تا ویدئو پخش شود.

·        پایین سمت چپ ویدئو کنار گزینه دنبال کردن، سه نقطه را مشاهده می‌کنید. روی آن بزنید تا منوی زیر باز شود.

نحوه آماده سازی ویدئو آپارات برای قرار دادن در وردپرس

·        روی گزینه دریافت کد امبد بزنید.

نحوه آماده سازی ویدئو آپارات برای قرار دادن در وردپرس

·        سه مدل کد برای دریافت لینک ویدئو آپارات نمایش داده می‌شود که شامل کد اسکریپت، کد آی فریم و کد AMP است. با توجه به نوع کدنویسی سایت، می‌توانید هریک از این گزینه‌ها را انتخاب کنید که پیشنهاد ما کد اسکریپت است.

نحوه آماده سازی ویدئو آپارات برای قرار دادن در وردپرس

·        این کد را کپی کرده و در یک Word ذخیره می‌کنید.

·        حالا هر زمان که پست وب‌سایت خود را آماده کردید از این لینک برای نمایش ویدئو استفاده می‌کنید.

با توجه به اینکه وردپرس شامل دو ویرایشگر گوتنبرگ و کلاسیک بوده، نحوه استفاده از لینک در هر ویرایشگر متفاوت است که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس بدون افزونه

برای بارگذاری ویدئو آپارات در وردپرس بدون افزونه دو راه پیش روی شما قرار دارد که یکی استفاده از ویرایشگر کلاسیک و معمول وردپرس و دیگری گوتنبرگ است. از آنجایی که بیشتر سایت‌ها از ویرایشگر کلاسیک استفاده می‌کنند، اول آن را آموزش می‌دهیم.

 

ویرایشگر کلاسیک

برای بارگذاری ویدئو از طریق این ویرایشگر ابتدا باید مقاله را بارگذاری کنید. سپس در منوی ویرایش مقاله، در سمت چپ بالا دو گزینه دیداری و متن به چشم می‌خورد. برای اینکه ویدئو آپارات را داخل مقاله قرار دهید باید روی گزینه متن کلیک کنید.

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس بدون افزونه

حالا در قسمتی از مقاله که قصد بارگذاری ویدئو دارید، لینکی که قبلا در Word ذخیره کرده‌ را جایگزین کنید. هنگامی که این تغییرات را ذخیره کرده و صفحه را مجدد Refresh کنید، ویدئو مورد نظر شما نمایش داده می‌شود.

 

ویرایشگر گوتنبرگ

برای انجام همین کار از طریق ویرایشگر گوتنبرگ، باید مسیر نسبتا مشابهی را طی کنید.

·        در این ویرایشگر هم باید ابتدا پست خود را آماده کنید. فقط هنگام آماده سازی پست در نظر داشته باشید که ویدئو را می‌خواهید در کدام قسمت قرار دهید.

·        حالا وارد گزینه ویرایش پست شوید تا بتوانید ویدئو آپارات را در آن بارگذاری کنید.

·        HTML سفارشی را انتخاب کنید.

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس بدون افزونه

·        لینکی که قبلا در Word ذخیره کرده‌اید را در کادری که برای شما باز شده، Paste‌ کنید.

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس بدون افزونه

·        حالا تغییرات جدید را ذخیره کرده و با انتخاب پیش نمایش ویدئو را داخل پست مشاهده می‌کنید.

 

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس با افزونه

دو روشی که در بالا گفتیم بدون استفاده از هیچ افزونه‌ای، ویدئو آپارات در سایت شما بارگذاری می‌شد. این در حالی بوده که راه دیگری برای انجام این کار وجود دارد. استفاده از افزونه Aparat for WordPress کار شما را برای اضافه کردن ویدئو راحت‌تر می‌کند.

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس با افزونه

·        هنگامی که این افزونه را دانلود و نصب کردید، در بخش منوی ویرایش سایت وردپرسی شما پدیدار می‌شود.

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس با افزونه

·        با استفاده از این افزونه نیاز ندارید تا کد امبد ویدئو را ذخیره کنید. بلکه بعد از اینکه پست وب‌سایت خود را ساختید؛ روی گزینه آپارات کلیک می‌کنید.

·        در منویی که برای شما باز می‌شود باید شناسه ویدئو مورد نظر را کپی کنید.

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس با افزونه

·        برای اینکه نحوه نمایش ویدئو در سایت را هم تنظیم کنید، طول تصویر را وارد کنید.

حالا که افزونه Aparat for WordPress را نصب کرده‌اید می‌توانید از طریق آن ویوی بیشتری برای ویدئوهای آپارات خود دریافت کنید.

نحوه قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس با افزونه

به این منظور باید وارد پیشخوان وردپرس شوید و روی گزینه ابزارک کلیک کنید. با قراردادن ابزارک آپارات برای وردپرس می‌توانید ویدیوهای محبوب خود را در سایت هم بارگذاری کنید. با این کار افراد بیشتری از ویدئوهای شما در سایت بازدید می‌کنند.

 

آیا می‌توانیم هر ویدئویی از آپارات را در سایت خود بارگذاری کنیم؟

یک سوال مهمی که در انتهای مطلب قصد داریم به آن پاسخ دهیم این است که آیا همیشه باید ویدئوهای خودمان را در سایت بارگذاری کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که تفاوتی ندارد که ویدئوهای اپارات برای کانال خودتان باشد یا دیگران زیرا هنگامی که ویدئو را در سایت بارگذاری می‌کنید؛‌ به ازای هر یک نفری که آن را تماشا کند، صاحب اصلی ویدئو سود می‌برد. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا اگر قصد دارید در بین پست‌های وب‌سایت خود از ویدئو استفاده کنید، ابتدا یک کانال آپارات راه‌اندازی کرده و ویدئوهای خودتان را در آن بارگذاری کنید.

سوالات متداول

چرا باید ویدئوهای آپارات را در سایت خود بارگذاری کنیم؟

استفاده از ویدئوهای آپارات به جذاب‌تر شدن محتوای سایت شما کمک می‌کند. بنابراین با این کار می‌توانید مخاطب را بیشتر در صفحه نگه دارید.

با چه افزونه‌ای می‌توان ویدیوهای آپارات را در وردپرس بارگذاری کرد؟

مهم‌ترین و معروف‌ترین افزونه‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید، Aparat for WordPress است.

آیا بدون افزونه هم می‌توان ویدیوها را در وردپرس قرار داد؟

بله با استفاده از کد امبد ویدئو در آپارات و قرار دادن آن در سایت هم می‌توانید به همین هدف برسید.

آیا قرار دادن ویدئو سرعت بارگذاری سایت ما را کاهش نمی‌دهد؟

خیر از آنجایی که ویدیوها روی هاست آپارات ذخیره شده این کار سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش نمی‌دهد.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

411
A
A