معرفی سایت سونار

معرفی سایت سونار
معرفی سایت سونار
4 هفته پیش

در این بخش از مقالات دانشنامه آذرآنلاین به معرفی سایت سونار خواهیم پرداخت.

سونار وال به انگلیسی SonarWhal در ابتدای سال 2017 میلادی تنها یک پروژه اهدایی به جاوا اسکریپت بود که در مبنای بررسی نقاط ضعف و قوت یک وب سایت می‌پرداخت.

معرفی سایت سونار

برنامه نویسان و توسعه دهندگان مرورگر اج مایکروسافت یا همکاری چند نهاد دیگر به طراحی و توسعه ابزاری به نام سونار پرداخته‌اند که کاربران می‌توانند با وارد کردن آدرس URL وب سایت خود از عملکرد ، امنیت و سایر اطلاعات وب سایت خود با خبر شوند.

این ابزار که به صورت رایگان عرضه شده و برای استفاده از آن هیچ مبلغی نیاز به پرداخت نیست ، از الگوریتم‌های مختلف برای تست سایت شما استفاده کرده و پس از یک بررسی کامل آن را به شما نمایش خواهد داد.

برای ابزار سونار ، هیچ تفاوتی بین یک پورتال و یا یک سایت فروشگاهی تا یک سایت شخصی نیست و تمامی سایت‌ها را با هر زبان برنامه نویسی که نوشته شده باشد ، تست کرده و نتایج را نسبت به شرایط همان زبان برنامه نویسی برای شما گزارش می‌کند.

عملکرد سونار به شکلی است که پس از اسکن کامل وب سایت شما اطلاعاتی از قبیل :

  • خطاهای مربوط به دسترسی کاربران به وب سایت
  • خطاهای مربوط به بهینه سازی وب سرور و وب سایت
  • خطاهای مربوط به وقفه‌های پاسخ دهی وب سایت
  • خطاها و حفره‌های امنیتی
  • چک کردن وضعیت وب سایت در موبایل و سیستم عامل‌های مختلف
  • مشکلات کلی در توسعه و برنامه نویسی وب سایت
  • و ....

را به صورت کامل نشان داده و در اکثر مواقع راه‌ کار رفع و بهبود آن را برای شما نمایش خواهد داد.

علاقه‌مندان به استفاده از سونار می‌توانند با مراجعه به وب سایت sonarwhal.com به تست و چک کردن وب سایت خود بپردازند و نتایج را ملاحظه کنند.

نکته قابل توجهی که نسبت به ویژگی منحصربفرد سونار از زبان Antón Molleda مدیر ارشد برنامه نویسی مرورگر اج مایکروسافت گفته شده است " سونار با اجرای خط به خط و مجزای کدهای وب سایت‌ها ، پس از بررسی و ارزیابی می‌تواند ریزترین نکات و عملکرد دقیق کدهای نوشته شده را چک کرده و نتایج را نمایش دهد . "

این ویژگی باعث می‌شود که سونار از سایر سایت‌های مشابه عملکرد به مراتب بهتری را به نمایش بگذارد و در همین راستا کمک شایانی برای بهبود سایت داشته باشد.

در حال حاضر سونار از طریق وب سایت آن که در مطالب ذکر شد و نصب بر روی لینوکس قابل دسترس است و طبق گفته توسعه دهندگانش ، قرار است بزودی دارای پلاگین‌های و ماژول‌های زیادی برای بررسی وب اپلیکیشن‌ها و ... شود تا قدم بزرگی در راستای امنیت و بهینه سازی وب سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها برداشته شود.

البته شایان ذکر است که نسخه نصبی بر روی لینوکس همچنان به صورت کامل عرضه نشده است.

در تصویر زیر نمونه‌ای از تست سایت سونار را مشاهده می‌نمایید.

نمونه ای از تست سایت سونار وال

امیدواریم از مقاله معرفی سایت سونار استفاده لازم را برده باشید.

 کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

3023
معرفی سایت سونار
100.001
A
A