رونمایی از نسخه جدید وب سایت آذرآنلاین – گزارشی از تغییرات وبه روز رسانی ها

رونمایی از نسخه جدید وب سایت آذرآنلاین – گزارشی از تغییرات وبه روز رسانی ها
رونمایی از نسخه جدید وب سایت آذرآنلاین – گزارشی از تغییرات وبه روز رسانی ها
10 ماه پیش

ترندهای روز جهانی در زمینه طراحی وب‌سایت همواره در تغییرند و منجر به تغییر سلایق کاربران، طراحی صفحات وب‌، نوع دیزاین سایت و... می‌گردد. بر اساس آنچه در میان اعضای تیم جلسات «طراحی و توسعه» آذرآنلاین بررسی کردیم، تصمیم گرفتیم تا با برطرف کردن نقاط ضعف نسخه قبلی، یک نسخه جدید برای سایت آذرآنلاین ارائه کنیم. در طراحی نسخه جدید، ترندهای طراحی روز دنیا و سلایق و علایق کاربران را مد نظر قرار دادیم. همچنین در وب‌سایت جدید، بسیاری از مشکلات سایت قبلی برطرف شده و عملکرد بهتری در زمینه‌های مختلف از جمله سرعت لود، رابط و تجربه کاربری، جستجوی صفحات و... ارائه می‌شود. 

در ادامه تغییرات اصلی نسخه جدید وب سایت آذرآنلاین را بررسی می‌کنیم.

 

بهبود سرعت سایت و تجربه کاربری با بهره گیری از تکنولوژی SPA

برنامه تک صفحه‌ای یا Single Page Application به اختصار SPA، یک تکنولوژی جدید برای ارائه صفحات وب با سرعت بالاتر و تجربه کاربری بهتر است. روشی که قبل از معرفی SPA مورد استفاده قرار می‌گرفت، MPA یا Multi Page App نامیده می‌شد. در MPA به هر کدام از صفحات، یک فایل کد اختصاص داده می‌شود که لود شدن کد هر صفحه، زمان زیادی می‌برد.  بارگذاری تک تک صفحات در این روش به‌صورت مجزا انجام می‌شود اما در SPA هنگام ورود کاربر به سایت، همه کدها در مرورگر فراخوانی شده و حجم زیادی از کدها در همان لحظه ورود لود می‌شوند. پس از این مرحله، کاربر برای ورود به صفحات دیگر نیازی به فراخوانی مجدد کدها ندارد و تنها، کد بخشی از صفحه که باید تغییر کند، فراخوانی می‌شود.

وب‌سایت جدید آذرآنلاین با استفاده از این تکنولوژی، توسعه داده شده تا با بالا بردن سرعت لود صفحات و بهبود تجربه کاربری برای کاربران عزیز، محیط کاربردی و بهتری ارائه کند.

 

بهبود واکنش گرایی وبسایت و پشتیبانی بهتر از مانیتورهای عریض‌تر

واکنش گرایی یا ریسپانسیو بودن وب‌سایت یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند باعث شود مخاطبان یک سایت، تجربه کاربری بهتر و راحت‌تری داشته باشند. اندازه و چیدمان اجزای یک وب‌سایت واکنش گرا شناور بوده و در تمامی دستگاه‌ها با اندازه نمایشگر کوچک و بزرگ به درستی نمایش داده می‌شود. اندازه و رزولوشن این اجزا متناسب با دستگاه تغییر کرده و تجربه کاربری بهتری رقم می‌زنند.

با توجه به اینکه امروزه دستگاه‌های مورد استفاده کاربران اندازه‌های متنوعی دارند و می‌توانند از صفحه گوشی گرفته تا مانیتورهای بزرگ را شامل شوند. با بهبود واکنش گرایی نسخه جدید وب‌سایت آذرآنلاین، می‌توانید در مانیتورهای عریض‌تر نیز راحت‌تر از قبل از وب‌سایت و خدمات ما استفاده کنید.

بهبود واکنش گرایی وبسایت

طراحی صفحات و UI بر طبق ترند روز

در دنیای پویا و همواره در حال رشد اینترنت و طراحی وب‌سایت، استفاده از رابط ظاهری زیبا و جذاب یکی از الزاماتی است که می‌تواند کار کردن در فضای وب‌سایت را برای کاربر آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کند. طراحی‌های جدیدتر با تکیه بر تجربه‌های گذشته و بررسی رفتار کاربران تهیه شده تا حین استفاده، در عین سادگی و قابل دسترسی بودن امکانات مختلف، فضایی با حس و حال خوب برای کاربر ایجاد کند.

در طراحی صفحات نسخه جدید وب‌سایت آذرآنلاین طراحی‌های ترند روز و مورد پسند کاربران را مد نظر قرار دادیم تا یک رابط کاربری جذاب و با کاربری ساده ارائه نماییم. این طراحی با در نظر گرفتن مسیر مخاطبان توسعه یافته تا بدون ایجاد سردرگمی و گمراهی، کاربر را به مقصد مورد نظر خود هدایت کند.

طراحی صفحات و UI بر طبق ترند روز

بهبود تجربه کاربر

تجربه کاربر در صفحات سایت می‌تواند یک عامل مهم و تاثیرگذار بر نظر کاربر و راحتی در یافتن صفحات مهم و بخش‌های کاربردی باشد. محیط سایت باید به نحوی طراحی شده و المان‌ها در کنارهم چیده شوند که کاربری که برای اولین بار وارد یک وب‌سایت می‌شود، بتواند به راحتی به بخش های مختلف دسترسی داشته و نیاز خود را در طرف کند. پیچیدگی رابط کاربری باعث می‌شود مخاطب نتواند صفحه مورد نظر را پیدا کرده یا عملیات خود را تکمیل کند؛ در نتیجه با یک تجربه بد و یک تراکنش ناموفق سایت را ترک می‌کند.

به همین علت در تیم طراحی نسخه جدید وب‌سایت آذرآنلاین کوشیده‌ایم تا با بهبود تجربه کاربر یا UX، سایت را از نگاه شما ببینیم، مسیرها را ساده‌تر کرده و دسترسی به بخش‌های مهم و با اهمیت را آسان‌تر از قبل کنیم.

 

تغییراتی که جهت بهبود تجربه کاربری اعمال شده‌اند، عبارتند از:

1.     امکان جستجو در قالب‌های وردپرس، هاست اختصاصی و..

2.     مشاهده لوکیشن‌های سرورها به صورت بصری روی نقشه و مشاهده جزییات هر لوکیشن در صفحات مجزا

3.     تکمیل و تصحیح قوانین استفاده از سرویس‌ها

4.     ایجاد صفحات جدید مانند صفحه مسئولیت اجتماعی

5.     بخش کانفیگ دلخواه

6.     اضافه شدن فایل صوتی به مقالات

7.     جدا کردن بخش مقالات عمومی از مقالات آموزشی (ایجاد آکادمی اختصاصی آذرآنلاین)

 بهبود تجربه کاربر

آپدیت‌ها و برنامه‌های آینده

سرعت پیشرفت‌ها در دنیای تکنولوژی، همه افراد و کسب‌وکارهای این حوزه را به پویایی و رشد هرروزه وا می‌دارد و ما نیز از این قضیه مستثنی نیستیم؛ این آپدیت اولین قدم رو به جلو برای بهبود تجربه شما از وب‌سایت و محصولات آذرآنلاین نبوده و آخرین هم نخواهد بود.

آنچه به زودی ارائه خواهد شد...

 

طراحی حالت تیره یا دارک مود

بسیاری از کاربران برای کار کردن آسان‌تر با صفحات دستگاه‌های الکترونیکی از Dark Mode استفاده می‌کنند که منجر به راحتی بیشتر حین کار با صفحات وب و برنامه ها شده و خستگی چشم را به حداقل می‌رساند. ارائه رابط کاربری در حالت تیره (دارک مود)، یکی از برنامه‌های آینده برای وب‌سایت جدید آذرآنلاین است.

 

نظرات شما باعث بهبود خدمات ما می‌شود، تجربیات خود را از کار کردن محیط جدید سایت و صفحات با ما در میان بگذارید تا بتوانیم هرچه سریع‌تر مشکلات احتمالی را رفع کرده و قدمی در راستای آسان‌تر کردن این فرایند برای شما برداریم.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

587
A
A