پر استفاده ترین وب سرورها

پر استفاده ترین وب سرورها
پر استفاده ترین وب سرورها
9 ماه پیش

وب سرور نرم افزاری است که برای ارائه فایل ها به وب سایت ها در اینترنت استفاده می شود. نرم افزار وب سرور وظیفه تضمین امنیت و بی عیب بودن ارتباط بین سرور و مشتری را بر عهده دارد.

 این نرم افزار به عنوان یک پیوند بین دو ماشین (یک سرور فیزیکی و یک دستگاه کاربر) کار می کند. زمانی که کاربر درخواستی می دهد، وب سرور فایل ها را از سرور فیزیکی گرفته و به کاربر تحویل می دهد. بنابراین، این نرم افزار باید صفحات مختلف را به طور همزمان به کاربران مختلف ارائه دهد.

 به بیان ساده، آن جایی است که تمام داده های مربوط به یک صفحه وب ذخیره، پردازش و در نهایت به کاربر تحویل داده می شود. یک سرور اغلب فیزیکی است و سرورهای مجازی که تجسم بخش خاصی از اینترنت است محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

 هنگامی که از طریق اینترنت به یک سرور متصل می شوید، آن سرور فایل های درخواستی مرورگر شما را به دستگاه شما تحویل می دهد.

 

وب سرور Nginx

Nginx  یک نرم‌افزار رایگان و منبع باز است که توسط ایگور سیسویف توسعه یافته و اولین بار در سال 2004 به صورت عمومی منتشر شد.

 این نرم‌ افزار به دلیل عملکرد بالا، پایداری، پیکربندی ساده و استفاده کم از منابع به عنوان یک وب سرور پر استفاده شناخته شده است. به طور کلی یک وب سرور همه جانبه عالی به حساب می آید. در حالی که اکثر سرورهای سنتی از اصطلاح رشته برای رسیدگی به درخواست ها استفاده می کنند.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور vps با ما همراه باشید.

 یک سرور Nginx از معماری رویداد محور و مقیاس پذیرتر استفاده می کند. این امر به میزان قابل توجهی میزان حافظه مورد نیاز سرور را بهبود می بخشد؛ حتی اگر بار داده نسبتاً کم باشد.

 Nginx به سایت‌های معروفی مانند Netflix، Pinterest، Airbnb، Soundcloud، Zappos و WordPress قدرت می‌دهد. Nginx که به عنوان یکی از پر استفاده ترین و برترین نرم افزارها به شمار می آید میزبانی 459,886,788 سایت فعال را فراهم می کند. لازم به ذکر است که این تقریباً 37٪ از کل اینترنت را تشکیل می دهد.

وب سرور Apache

وب سرور آپاچی، که رسماً با نام Apache HTTP Server شناخته شده است و در سال 1995 منتشر شد. آپاچی نرم افزاری رایگان و منبع باز است. توسط بنیاد نرم افزار آپاچی (ASF) توسعه و نگهداری می شود. این یکی از محبوب ترین وب سرورها در سراسر جهان است. از آوریل 2021، 34.1 درصد از بازار را بر اساس W3Techs و 25.98 درصد را بر اساس Netcraft در اختیار دارد.

 

آپاچی بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم است. عملکردها را می توان به راحتی روشن و خاموش کرد. ماژول های زیادی را برای امنیت، احراز هویت، ذخیره سازی، بازنویسی URL و غیره ارائه می دهد.

 همچنین از بسیاری از برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌کند. برخی از ویژگی های اصلی آپاچی شامل رایگان و متن باز، معماری مبتنی بر ماژول، پیکربندی و سفارشی سازی آسان، به روز رسانی های منظم و وصله های امنیتی، جامعه بزرگ توسعه دهندگان و سازگاری با IPv6 می شود.

 پروژه Apache HTTP Server با هدف توسعه و نگهداری یک سرور منبع باز درجه تجاری برای سیستم عامل های مدرن ایجاد شده است. همچنین هدف آن ارائه یک نرم افزار ایمن، کارآمد و قابل توسعه است که خدمات HTTP را در عین رعایت استانداردهای فعلی HTTP ارائه می دهد. پروژه Apache HTTP Server بخشی از Apache Software Foundation، بزرگترین بنیاد منبع باز جهان است.

 

سخن پایانی

Apache و Nginx بدون شک دو وب سرور پر استفاده در سراسر جهان هستند. هر یک از آنها حدود یک سوم بازار را در اختیار دارند. طبق آمار W3Techs، آپاچی حدود 34 درصد و Nginx حدود 33 درصد از بازار را در اختیار دارند.

در حالی که طبق داده های نت کرافت، Nginx حدود 35 درصد و آپاچی حدود 26 درصد در اختیار دارند. وب سرور نرم افزاری است که برای ارائه فایل ها به وب سایت ها در اینترنت استفاده می شود.

 این نرم افزار وظیفه تضمین امنیت و بی عیب بودن ارتباط بین سرور و مشتری را بر عهده دارد. هر شرکت فناوری اطلاعات اهمیت داشتن بهترین نوع این نرم افزار را برای به حداکثر رساندن کارایی سازمانی خود می داند.

 اگر سرورهایی که از آنها استفاده می کنید به هر طریقی خاموش شوند یا نتیجه معکوس داشته باشند، فاجعه بار خواهد بود.

 

Web Admin- مدیر صفحات

1591
A
A