چرا کسب‌وکارها به طراحی سایت نیاز دارند؟

چرا کسب‌وکارها به طراحی سایت نیاز دارند؟
چرا کسب‌وکارها به طراحی سایت نیاز دارند؟
8 ماه پیش

در دنیای مدرن و دیجیتال امروز، همه افراد و کسب‌وکارها ناگزیرند تا برای بهتر دیده شدن، ارتباط با دنیای بیرون و گسترش کسب‌وکار خود از اهرم‌های این دنیا استفاده کنند. در گذشته بخش زیادی از ارتباط افراد از طریق دید و بازدید بود و یا خریدها به صورت مبادله‌ای و رو در رو انجام می‌شد. به همین سبب هر نوع ارتباطی تنها به صورت فیزیکی شکل می‌گرفت.

این ارتباط به مرور و با شکل‌گیری وسایل ارتباط جمعی مانند تلفن، کامپیوتر و رسانه‌های جمعی شکل جدیدی به خود گرفت. دیگر لازم نبود افراد برای دیدن هم و یا خرید یک کالا، با صرف هزینه‌های هنگفت و زمان زیاد جا به جا شوند. به همین دلیل شکل ارتباط اجتماعی، خرید، داد و ستد و سرگرمی در زندگی انسان‌ها تحول شگرفی را به خود دید.

در این میان با ورود کامپیوتر و وب سایت‌هایی که انسان را با دنیایی از ناشناخته‌های رو‌به‌رو می‌کرد، انقلاب بزرگی در زندگی بشر و شکل‌گیری کسب‌ کارهای آنلاین به وجود آورد. دیگر برای خرید کالا و یا دریافت خدمات کافی بود تا با یک جستجوی ساده بتوانید انواع موارد مورد نیاز خود را تهیه کنید.

طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز دارد؟

در ابتدا بهتر است بگوییم در طراحی وب‌سایت عوامل مختلفی درگیرخواهند بود. به همین دلیل شما صرف ساخت یک وبسایت نمی‌توانید آن را به فروشگاه کالا و خدمات خود تبدیل کنید. سایت شما در زمینه خاص خود به تولید محتوای متنی و گرافیکی نیاز خواهد داشت. همچنین برای اینکه بتواند در میان رقبای شما رتبه‌ی خوبی بگیرد و دیده شود، باید از نظر سئو نیز در شرایط خوبی باشد. به همین دلیل لازم است تمام جوانب ساخت یک وبسایت استاندارد را در نظر بگیرید. طراحی وب مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما خواهد داشت. این مزایا در ادامه برای شما بیان شده است.

 

مزایای طراحی سایت برای کسب و کارها

 

طراحی سایت؛ دروازه معرفی کسب‌وکارهای آنلاین

همانطور که گفتیم کسب‌وکارها به مرور برای فروش کالا و یا ارائه خدمات خود به سمت طراحی سایت سوق داده شدند. زیرا در این صورت می‌توانستند کالا و خدمات خود را در شهرهای مختلفی در معرض دید قرار دهند. بخش بسیار مهمی که در کسب‌وکارها اهمیت ویژه دارد، این است که بدانید مخاطب شما در چه بستری بیشتر خرید می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی افراد قصد خرید و یا اطلاع از یک کالا و خدمات را دارند، آن را در گوگل سرچ می‌کنند. به همین دلیل اگر شما برای کسب‌وکار خود web design انجام داده باشید، می‌توانید راهنمای خوبی برای خرید مخاطب باشید. 

 اهمیت داشتن سایت

طراحی سایت شما به حرفه‌ای تر شدن شما کمک می‌کند

به یقین می‌توانیم بگوییم اگر برای کسب‌وکار خود طراحی سایت نکرده باشید، بخش بزرگی از جامعه شما را نخواهند شناخت. زیرا بیشتر رقیبان شما با طراحی وب توانسته‌اند بازار را به دست بگیرند و این درحالی است که هیچ نام و نشانی از شما در گوگل دیده نمی‌شود. پس طبیعی است که نتوانید در این رقابت پیروز میدان باشید و یا دست کم با دیگران مسابقه بدهید. زیرا شما پیش از هر نبرد کسب‌وکاری، شکست خورده‌اید.

 

طراحی سایت ارتباط شما با کاربران را آسان می‌کند

به عنوان یک مخاطب که قصد دارد کالا و یا خدماتی تهیه کند، ارتباط با شما بسیار برایش مهم است. این اتفاق درباره کسب‌وکار شما نیز صدق می‌کند. وقتی طراحی سایت در زمینه خاص کسب و کارتان مخاطب محور باشد، آن‌ها به راحتی می‌توانند درباره شما، خدمات و نحوه ارتباط اطلاعات کافی را کسب کنند و در نتیجه اعتماد آن‌ها شکل بگیرد. اینکه مخاطب بتواند به راحتی با شما ارتباط بگیرد، حس بسیار خوبی به آن منتقل خواهد کرد.

 

طراحی سایت برای شما بازگشت سرمایه دارد

وقتی قرار است طراحی سایت

web design  انجام دهید، در ابتدا مجبورید هزینه‌ای برای آن پرداخت کنید. شاید در ابتدا به نظر شما کاری بیهوده به نظر برسد، ولی بهتر است بدانید بعد از گذشت زمان، این سرمایه از طریق مخاطبان شما به شما باز خواهد گشت. وقتی سایت شما شناخته شود، شما می‌توانید در پهنه جغرافیای وسیع‌تری کالا و خدمات خود را به فروش برسانید. به همین دلیل با شناخت شما، به مرور کسب درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. در اصل شما یک بار برای طراحی وب هزینه کرده‌اید ولی به مرور مخاطبان وفاداری را به دست می‌آورید که با خرید آن‌ها، چندین برابر سرمایه شما باز می‌گردد.

 

یک سایت خوب؛ یک رزومه خوب

وقتی برای کسب‌وکار خود طراحی وب سایت کرده باشید، تمام مخاطبان شما به اطلاعات شما دسترسی خواهند داشت. حتی اگر این سایت را به منظور سایت شخصی خود احداث کرده باشید، کارفرماها می‌توانند با رزومه شما به راحتی آشنا شوند و در اختیار عموم مردم قرار بگیرد. این روش آشنایی با شما در دنیای امروز بسیار مطرح و ضروری است. زیرا به مخاطب نشان می‌دهد شما توانایی ارتباط صحیح و به‌روز را با دنیای اطراف خود به خوبی می‌شناسید و ار ابزارهای آن استفاده می‌کنید.

 دلایل طراحی سایت

طراحی سایت نمونه کارهای شما را بهتر نمایش می‌دهد

وقتی شما یک سایت در زمینه خاص مانند فروش کالا و یا خدمات خود طراحی کرده باشید، به راحتی می‌توانید نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید. تصور کنید شما یک مغازه دارید که قصد دارید در آن کالایی را بفرشید. به احتمال زیاد شما نمی‌توانید تمام کالای خود را در مغازه در معرض دید خریدار قرار دهید. به همین دلیل مجبور خواهید بود یا کالای کم‌تری با تنوع پایین تری را به مغازه خود بیاورید و یا بخشی از آن را در انبار نگه‌داری کنید.

اما وقتی شما یک سایت فروش داشته باشید، بدون هیچ محدودیتی می‌توانید کالای خود را در آن عرضه کنید. شما به راحتی می‌توانید با یک دسته بندی مناسب در سایت خود، تمامی کالا و خدمات خود را در آن قرار دهید. مشتری شما نیز بعد از وارد شدن به وبسایت شما به راحتی می‌تواند با یک سرچ ساده تمام نیازمندی‌های خود را با مطالعه تمام ویژگی‌های آن خریداری کند.

 

حرف آخر ...

همانطور که گفتیم داشتن یک سایت برای کسب‌و‌کار در دنیای امروز بسیار مهم و ضروری است. شما با این کار تخصص، مهارت، کالا و خدمات و تجربه خود را در اختیار همگان بدون هیچ حد و مرزی قرار خواهید داد.  

سوالات متداول 

-چرا برای کسب‌وکار خود باید طراحی وب سایت کنیم؟

همانطور که گفتیم کسب‌وکارها به مرور برای فروش کالا و یا ارائه خدمات خود به سمت طراحی سایت (creation and maintenance of websites) سوق داده شدند. زیرا در این صورت می‌توانستند کالا و خدمات خود را در شهرهای مختلفی در معرض دید قرار دهند. بخش بسیار مهمی که در کسب‌وکارها اهمیت ویژه دارد، این است که بدانید مخاطب شما در چه بستری بیشتر خرید می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی افراد قسط خرید و یا اطلاع از یک کالا و خدمات را دارند، آن را در گوگل سرچ می‌کنند. به همین دلیل اگر شما برای کسب‌وکار خود طراحی سایت کرده باشید، می‌توانید راهنمای خوبی برای خرید مخاطب باشید. 


web design چه تاثیری در ارتباط ما با مشتری دارد؟

به عنوان یک مخاطب که قصد دارد کالا و یا خدماتی تهیه کند، ارتباط با شما بسیار برایش مهم است. این اتفاق درباره کسب‌وکار شما نیز صدق می‌کند. وقتی طراحی سایت شما مخاطب محور باشد، آن‌ها به راحتی می‌توانند درباره شما، خدمات و نحوه ارتباط اطلاعات کافی را کسب کنند و در نتیجه اعتماد آن‌ها شکل بگیرد. اینکه مخاطب بتواند به راحتی با شما ارتباط بگیرد، حس بسیار خوبی به آن منتقل خواهد کرد.

هزینه طراحی سایت چه‌قدر است؟

وقتی قرار است طراحی سایت انجام دهید، در ابتدا مجبورید هزینه‌ای برای آن پرداخت کنید. شاید در ابتدا به نظر شما کاری بیهوده به نظر برسد، ولی بهتر است بدانید بعد از گذشت زمان، این سرمایه از طریق مخاطبان شما به شما باز خواهد گشت. پس هر مقدار برای آن هزینه کنید، جای نگرانی نیست.

 

 

دریا بهرامی- نویسنده

513
A
A