افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin

افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin
افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin
2 هفته پیش

وردپرس یک پلتفرم محبوب برای کاربران و مدیران کسب‌وکار محسوب می‌شود. به دلیل وجود تعداد زیادی سایت بر روی این پلتفرم، برای هکرها نیز محبوب است. این نکته به معنای امن نبودن وردپرس نیست؛ بلکه با انجام ترفندها و روش‌هایی ساده می‌توان امنیت آن را افزایش داد. از جمله این روش‌ها، افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin است. در ادامه مطلب چگونگی تنظیم پسورد برای wp-admin را به همراه چند راهکار دیگر شرح می‌دهیم. اگر شما نیز به فکر افزایش امنیت وردپرس خود هستید، با ما همراه باشید.

وردپرس چیست؟ [سیستم مدیریت محتوا وردپرس]

امنیت وردپرس

همان‌طور که گفته شد ارائه راهکارهایی از جمله افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin به معنای امن نبودن وردپرس نیست. اغلب صاحبان کسب‌وکارها، به خصوص کسب‌وکارهای کوچک، خیال می‌کنند امکان ندارد سایت آن‌ها مورد حمله هکرها واقع شود. به همین دلیل هیچ‌گونه اقدامی در جهت افزایش امنیت آن انجام نمی‌دهند.

هکرها به طور معمول توجهی به بزرگی یا کوچکی کسب‌وکار ندارند. برای آن‌ها مهم‌ترین نکته استفاده از منابع سرور سایت است. با استفاده از این منابع می‌توانند به راحتی ایمیل اسپم ارسال کنند و یا از اطلاعات شخصی و هویتی کاربران سایت سوءاستفاده کنند. به صورتی که طی تحقیقاتی در سال 2019 مشخص شده در حدود 94 درصد سایت‌های هک شده، از وردپرس استفاده می‌کردند.

با استفاده از چند تکنیک و راه‌حل ساده به راحتی می‌توان جلوی ورود هکرها به سایت و ایجاد خسارت برای کسب‌وکار را گرفت. به این ترتیب وردپرس به یک بستر امن برای رشد کسب‌وکار تبدیل می‌شود. خوب است بدانید سایت‌های ناایمن رتبه پایین‌تری در گوگل دارند. اگر سایت شما یکبار هک شود احتمال اینکه در نتیجه جستجو گوگل قرار نگیرد هم بسیار زیاد است. به این ترتیب بهترین راهکار افزایش امنیت از روش‌های مختلف است.

آشنایی با امنیت وردپرس

 امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin

یکی از راهکارهای مفید و البته ضروری، افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin است. زمانی که برای wp-admin پسوردی تنظیم کنید در هنگام ورود به صفحه لاگین هم نیاز به وارد کردن این پسورد دارید. به این صورت دسترسی هکرها به وردپرس دشوارتر خواهد بود.

 

راهکارهایی برای افزایش امنیت وردپرس

علاوه بر افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که از طریق آن‌ها، امنیت وردپرس افزایش می‌یابد. در ادامه چند نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:    

به‌روزرسانی زودهنگام وردپرس

همواره در نسخه‌های آپدیت وردپرس، مشکلات و خطاهای امنیتی نسخه قبلی از بین رفته و یا حداقل کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل توجه به به‌روزرسانی‌های وردپرس بسیار مهم است. هکرها گاهی از خلأهای امنیتی نسخه‌های پیشین برای هک سایت و ورود به آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این موارد، به‌روزرسانی دائمی افزونه‌ها و تم سایت نیز در افزایش امنیت تاثیرگذار خواهد بود. این به‌روزرسانی‌ها همواره از منابع ایمن در دسترس هستند.

تغییر صفحه ورود به مدیریت وردپرس

علاوه بر به‌روزرسانی زودهنگام و افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin، سومین راهکار تغییر صفحه ورود به مدیریت وردپرس است. صفحه ورود وردپرس به صورت پیش‌فرض، wp-login.php است. با استفاده از افزونه‌های امنیتی می‌توانید نام این صفحه را تغییر دهید. از جمله افزونه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، افزونه Lockdown  WP Admin است. تهیه نسخه پشتیبان از تمامی اطلاعات سایت، پیش از تغییر صفحه ورود ضروری است؛ زیرا امکان پاک شدن اطلاعات وجود دارد.

محدودیت تلاش برای ورود به سایت

در حالت عادی و زمانی که یکی از کاربران پسورد سایت را فراموش کرده باشد، محدودیتی برای تلاش‌های او جهت وارد کردن پسورد وجود نخواهد داشت. این نکته خود خلأ امنیتی محسوب می‌شود. هکرها با استفاده از همین امر می‌توانند به راحتی و با چندین بار تلاش، به سایت ورود کنند.

brute force روشی برای نفوذ به سایت از طریق امتحان کردن چندین پسورد است. در این روش هکرها در تعداد دفعات زیاد، انواع پسوردها را امتحان کرده و به این صورت می‌توانند پسورد صحیح را تشخیص دهند. به این ترتیب بهتر آن است تا محدودیتی جهت تعداد دفعات تلاش برای ورود به سایت قرار دهید. افزونه Limit Login Attempts  برای این کار مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از این افزونه، تعداد تلاش‌های هر کاربر را محدود کنید. به این صورت که بعد از اشتباه وارد کردن پسورد، وردپرس دیگر اجازه تلاش مجدد به او ندهد. با این روش، ورود هکرها نیز ممکن نخواهد بود.

آشنایی با حمله بروت فورس (Brute Force)

عدم استفاده از افزونه‌هایی با منابع نامشخص

تا اینجا چهار راهکار به علاوه افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin را شرح دادیم. راهکار پنجم تهیه نکردن افزونه‌ها از منابعی نامشخص و نامعتبر است. بهتر است به هیچ عنوان افزونه‌های وردپرس را از سایت‌های بی‌نام‌ونشان و یا منابع نامعتبر تهیه نکنید. به طور معمول کدهایی مخرب در افزونه‌های ناشناس وجود دارند. این کدها امکان هک شدن سایت شما را افزایش می‌دهند. خرید افزونه‌ها از سایت‌های معتبر بهترین راه ممکن است. این‌گونه، خطری نیز وردپرس شما را تهدید نخواهد کرد. از مخزن وردپرس نیز می‌توانید افزونه‌های امن را تهیه کنید.

استفاده از CAPTCHA

استفاده از CAPTCHA امنیت وردپرس شما را افزایش می‌دهد. با این حال تعداد کاربران زیادی هستند که از آن استفاده نمی‌کنند. دلیل آن می‌تواند عدم آشنایی با مزایای CAPTCHA باشد. در بخش‌هایی مانند صفحه ورود به پنل مدیریت و بخش نظرات و فرم‌های مختلف می‌توانید این کد را قرار دهید.

استفاده از افزونه امنیتی

ممکن است هکرها فرآیند ورود به سیستم شما را دور بزنند. این کار را از طریق ورودی‌های غیرمجاز به سایت انجام می‌دهند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است یک افزونه امنیتی نصب کنید. افزونه‌های امنیتی به طور معمول از ورودی‌های مشکوک به سایت جلوگیری می‌کنند.

تهیه نسخه پشتیبان

از بهترین راه‌ها برای از دست ندادن اطلاعات سایت، تهیه نسخه پشتیبان از هاست است. با انجام این کار در صورت ایجاد مشکل می‌توانید تمامی اطلاعات سایت را بازگردانی کنید. نکته مهم این است که فایل پشتیبانی را خارج از سرور نگهداری کنید.

 

جمع‌بندی

افزایش امنیت وردپرس با تنظیم پسورد برای wp-admin یکی از راه‌هایی است که می‌تواند از ورود هکرها به وردپرس جلوگیری کرده و امنیت آن را تضمین کند. وردپرس به عنوان یک پلتفرم رایگان و محبوب، بسیاری از وب‌سایت‌ها را درون خود جای داده است. به همین دلیل در معرض خطر هکرها قرار دارد. هکرها ‌به اطلاعات کاربران یک وب‌سایت برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارند. به این ترتیب بهتر است هر سایت موجود بر روی این پلتفرم، امنیت وردپرس خود را افزایش دهند. 

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

3544
A
A