نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به Mozilla Thunderbird

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به Mozilla Thunderbird
نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به Mozilla Thunderbird
2 هفته پیش

کنترل و پاسخ‌دهی به ایمیل‌های دریافتی در محیط هاست کار دشواری است و عملا نمی‌توان با تمرکز بالایی این قسمت از کسب‌وکار را پیش برد. از طرفی به دلیل مسائل امنیتی نیز نمی‌توان اطلاعات ورود به هاست را به فردی سپرد. از این رو استفاده از برنامه‌های واسطه مانند Mozilla Thunderbird باعث می‌شوند تا هر فردی بدون داشتن اطلاعات بیشتری از بیزینس شما، به ایمیل‌های رسیده به خود پاسخ دهد و در صورت نیاز مدیریت تنها همان آدرس ایمیل را در دست بگیرد.

در این مقاله قصد داریم تا نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به Mozilla Thunderbird را مورد بررسی قرار دهید و به صورت مرحله‌به‌مرحله به شما نشان دهیم که تنظیمات این نرم‌افزار کار بسیار ساده‌ است و پس از پیکربندی می‌توان به سادگی از این برنامه استفاده کرد. رابط کاربری ساده و طراحی گرافیکی بهینه باعث شده تا استفاده از Thunderbird بسیار جالب باشد.

سی پنل چیست؟ آشنایی کامل با کنترل پنل cPanel

مشتری‌مداری و روابط عمومی حرفه‌ای به کمک ایمیل

اگر به سیستم‌های روابط عمومی شرکت‌های بزرگ نگاه کنیم، ایمیل مارکتینگ و پاسخگویی به مشتریان از طریق ایمیل همچنان یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباط هستند. به دلیل ماهیت رسمی ایمیل و همین‌طور امکان الصاق فایل‌های متنوع، بسیاری از مخاطبین از این سیستم استفاده می‌کنند. از این رو لازم است تا شما نیز توجه مناسبی به این بخش داشته تا بلکه نیاز این قشر را پاسخگو باشید. روابط عمومی ایمیلی مزایای بسیاری دارد و در کنار تمام این موارد، رایگان بودن و دسترسی آسان به مخاطبین، آن را به بهترین گزینه تبدیل کرده است.

گاهی ممکن است تنوع ایمیل‌های دریافتی و یا تعداد آنها باعث اذیت شما باشد، از این رو بهتر است به کمک ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف کار را برای خود راحت‌تر کنید و نظم بیشتری به سیستم ایمیل‌های دریافتی بدهید. شما می‌توانید به کمک هاست خریداری شده برای خود یک سیستم ارسال و دریافت ایمیل خلق کرده و مدیریت آن را به طور کامل در دست بگیرید.

 

چرا به ابزارهای کمکی برای مدیریت ایمیل‌ها نیاز داریم؟

معمولا افراد با نیازهای مختلف به شما ایمیل می‌دهند و هر یک نیز خواسته متفاوتی دارد. از این رو هر ایمیل را باید شخص متخصص مربوط به خود پاسخ داده و از این رو نیاز به سیستمی داریم تا این تقسیم‌بندی‌ها را برای ما انجام دهد. از طرفی به علت تعدد پیام‌های دریافتی باید بتوان شرایط راحت‌تری را برای محیط کار در نظر گرفت و استفاده از این ابزارها می‌تواند تا حد قابل توجهی مشکلات مربوط به ازدیاد ایمیل‌ها را برطرف کند.

مواد زیادی وجود دارد که با اضافه شدن به بخش ایمیل هاست سی‌پنل شما، شرایط بهتری را برای پاسخ‌گویی فراهم می‌کند. وب میل هاست یکی از این موارد است اما شاید برای همه مناسب نبوده و در برخی شرایط باعث کلافگی شما شود. نرم افزار Mozilla Thunderbird می‌تواند امکانات بیشتری برای شما فراهم کرده و در عین حال محیط کاری ساده‌ای داشته باشد.

 

معرفی نرم افزار Mozilla Thunderbird

برای اینکه بتوانید پیام‌های وارده از طریق ایمیل را به دست افراد مرتبط برسانید، بهترین کار این است که چندین اکانت ساخته و هر یک را به یک دپارتمان اختصاص دهید. با این حال مدیریت همزمان چندین ایمیل کار ساده‌ای نیست، مخصوصا که قرار باشد به ایمیل‌های داخل هاست رسیدگی کنید. ابزارهایی مانند نرم افزار Mozilla Thunderbird به شما کمک خواهند کرد تا به سادگی از پس مدیریت چندین حساب ایمیل بربیایید.

این برنامه توسط شرکت موزیلا انتشار یافته و جزو بهترین ابزارهای رایگانی است که به صورت متن‌باز در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار گرفته است. شما می‌توانید گروه‌های خبری مختلف و همین‌طور خبرنامه‌هایی مانند rss  را توسط این برنامه ایجاد کنید. این نرم افزار از پروتکل‌های ایمنی LDAP، POP3 و IMAP برای حفاظت از پیام‌های شما استفاده می‌کند.

 

آشنایی با امکانات جالب توجه Mozilla Thunderbird

این نرم‌افزار به دلیل داشتن امکانات متنوعی که دارد در میان مخاطبین معروف شده و توانسته بخش زیادی از نیاز صنعت در این حوزه را پاسخگو باشد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین امکانات Thunderbird پرداخته‌ایم.

·        مدیریت و تنظیم لیست مخاطبین ایمیل

·        جمع‌آوری و گزارش‌دهی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در برنامه

·        امکان آرشیو کردن تمامی اطلاعات شخصی

·        توانایی کنترل چندین حساب ایمیل به شکل هم‌زمان

·        امکان اتصال به حساب اکانت‌های فیس‌بوک، توئیتر و...

·        تشخیص هرزنامه‌ها و حذف این موارد به شکل خودکار

·        اعلام اخطار در صورت عدم الصاق فایل‌ها به ایمیل مورد نظر

·        ایجاد دسته‌بندی میان شاخه‌های مختلف از ایمیل‌های دریافتی

 

ویژگی‌های بارز Thunderbird هنگام اتصال به ایمیل هاست سی‌پنل

برنامه تاندربرد طرفداران بسیاری دارد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن، سادگی گرافیکی و نحوه کار آسان آن است. هر فردی می‌تواند به کمک دانش ابتدایی خود در ارتباط با دریافت و ارسال ایمیل، با این نرم‌افزار کار کرده و نیازی به آموزش ندارد. معمولا چنین برنامه‌هایی، مانند نرم‌افزار IDM، که مخصوص دانلود فایل از اینترنت است به سرعت محبوب شده و کارایی خود را به اثبات می‌رسانند. در زیر به بررسی چندین ویژگی کلیدی Mozilla Thunderbird اشاره کرده‌‌ایم.

1. به کمک این برنامه می‌توانید تمامی اطلاعات قبلی خود را ایمپورت کرده و نیازی به شروع مجدد نخواهید داشت.

2. دفترچه آدرس‌های موجود در آن دسته‌بندی‌های جالبی دارد و کار را برای پیدا کردن هر ایمیلی آسان خواهد کرد.

3. این نرم‌افزار از زبان‌های مختلفی پشتیبانی کرده و زبان فارسی نیز یکی از همین موارد است.

4. می‌توانید با اضافه کردن تگ‌های مختلف، هر ایمیل را نشانه گذاری کرده و برای خود اولویت‌بندی کنید.

5. پوسته‌ها و ظاهرهای مختلفی از این برنامه در حال حاضر وجود داشته و می‌توانید با توجه به سلیقه خود یک تم جذاب برای آن انتخاب کنید.

6. برای تمامی سیستم‌عامل‌ها قابل استفاده بوده و به راحتی میان اکانت‌های شما جابه‌جا خواهد شد.

7. می‌توانید هر ایمیل را به صورت جداگانه در یک برگه مشاهده کنید و از این رو بررسی آن در این شرایط بسیار راحت‌تر است.

 

چطور نرم افزار Mozilla Thunderbird را نصب کنیم؟

نصب و راه‌اندازی این برنامه خارج از محیط هاست سی‌پنل انجام می‌شود و تنها کافی است پس از نصب تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید تا از این پس تمامی ایمیل‌های دریافتی را در محیط Thunderbird مشاهده کنید. به این منظور ابتدا باید به وب‌سایت رسمی شرکت موزیلا مراجعه کنید. با جستجو در موتور گوگل و یا وارد کردن آدرس زیر می‌توانید به سایت مورد نظر برسید.

www.mozilla.org

در بین فهرست اصلی این سایت می‌توانید تمامی نرم‌افزارهای منتشر شده توسط آن را مشاهده کنید. کافی است به صفحه مربوط به برنامه Thunderbird رفته و فایل دانلود را به رایگان دریافت کنید. پس از نصب آن روی سیستم خود این مرحله را به پایان رسانده و تنها باید تنظیمات اولیه را داخل هاست انجام دهید.

 

مدیریت اکانت‌ها قبل از تنظیم Thunderbird

در صورتی که از قبل ایمیل‌های خود را داخل هاست ساخته‌اید، تنها کافی است کمی آن‌ها را منظم کرده و یا آدرس‌های بلااستفاده را حذف کنید. در غیر این صورت باید ابتدا ایمیلی داخل هاست سی‌پنل بسازید تا بلکه بتوانید آن را به برنامه تاندربرد متصل کنید. برای ساخت ایمیل جدید باید از منوی سی‌پنل به بخش ایمیل‌ها رفته و وارد گزینه Email Accounts شوید.

در زیر قسمت Add Email Account باید 3 اطلاعات اساسی را وارد کنید که شامل: نام و آدرس ایمیل دلخواه، گذرواژه مربوط به این آدرس و همین‌طور میزان حافظه مورد تایید شما برای ذخیره اطلاعات داخل این ایمیل است. در نهایت با زدن دکمه Create account می‌توانید آدرس ایمیل دلخواه خود را ساخته و آن را طبق مراحل بعدی به نرم‌افزار Mozilla Thunderbird اضافه کنید.

 

تنظیمات ایمیل هاست سی‌پنل برای اتصال به Thunderbird

برای شروع کار به هاست خود وارد شده و سپس به بخش ایمیل‌ها بروید. با ورود به قسمت email accounts می‌توانید لیستی از تمامی ایمیل‌های فعال خود را مشاهده کنید. آدرس ایمیل مورد نظر خود را پیدا کرده و روی گزینه set up mail client که جلوی آن قرار گرفته کلیک کنید. با ورود به این بخش می‌توانید تمامی اطلاعات لازم برای اتصال دستی این ایمیل به سایر برنامه‌های مدیریت پیام‌ها را مشاهده کنید. شما با ورود به این بخش می‌توانید از اطلاعات مربوطه استفاده کرده و هرگونه نرم‌افزار جدیدی را برای کار کردن روی آن پیکربندی کنید. از جدول بخش mail client manual setting استفاده خواهیم کرد تا نرم‌افزار Mozilla Thunderbird را آماده استفاده کنیم. می‌توانید از این اطلاعات یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و یا پنجره این صفحه را باز بگذارید تا بتوانید با کپی و پیست کردن به خواسته خود برسید.

 

پیکربندی و اتصال نرم افزار Mozilla Thunderbird

نرم‌افزار Mozilla Thunderbird را اجرا کرده و در پنجره باز شده گزینه‌های متعددی برای تنظیمات آن وجود دارد. در قسمت سمت چپ آن ستونی وجود دارد که می‌توانید ایمیل‌های ثبت شده را در آن مشاهده کنید. در صورتی که اولین بار است که از این برنامه استفاده می‌کنید، باید روی عبارت local folders کلیک راست کرده و گزینه setting را بزنید.

در این قسمت می‌توانید تنظیمات مربوط به ایمیل‌های ثبت شده را انجام دهید. برای ایجاد هرگونه تغییر باید از قسمت پایین صفحه روی گزینه account action بزنید و با توجه به لیست کرکره‌ای باز شده، add mail account را انتخاب کنید. راه دیگر دسترسی به این صفحه این است که در همان پنجره ابتدایی و از قسمت اکانت‌های به قسمت create a new account رفته و روی لینک mail کلیک کنید. در نهایت به صفحه اضافه کردن ایمیل جدید به نرم‌افزار می‌رسید که در مرحله اول باید روی کلید Skip this and use my existing email کلیک کنید.

در این قسمت به جایی می‌رسیم که باید اطلاعات مربوط به ایمیل هاست خود را وارد کنید. تنها کافی است یک نام برای آن انتخاب کرده، آدرس ایمیل و پسورد مربوط به آن را درج کنید تا از این مرحله نیز عبور کنید. با زدن دکمه continue سیستم اطلاعات را بررسی کرده و سپس برخی تنظیمات پیش‌فرض را نمایش خواهد داد. برای تغییر آن باید گزینه manual config را انتخاب کنید.

با توجه به اطلاعاتی که از صفحه تنظیمات هاست خود ذخیره کردیم باید این قسمت‌ها را پر کرده تا اطلاعات تکمیل شود. آدرس ایمیل‌های ورودی و خروجی به همراه شماره پورت آن‌ها در داخل صفحه تنظیمات هاست درج شده، فقط فراموش نکنید که حالت ایمیل ورودی را روی pop3 قرار دهید. حال با زدن دکمه done تمامی تنظیمات روی این آدرس ایمیل تنظیم شده و با کمک Mozilla Thunderbird می‌توانید اطلاعات ورودی و خروجی ایمیل مورد نظر را بررسی کنید.

 

نتیجه‌گیری

همان‌طور که مشاهده کردیم برنامه Mozilla Thunderbird بر روی سیستم شما اجرا شده و پس از تنظیم آن دیگر نیازی نیست تا برای مشاهده ایمیل‌های خود به هاست وارد شوید. از این رو کارمندان شما نیز می‌توانند با سطح دسترسی مطلوبی کارهای مربوط به پیام‌های ورودی را انجام داده و هر بخش ایمیل مربوط به خود را دریافت کند. این نرم‌افزار به شکل کاملا رایگان در دسترس همه قرار داشته و می‌توانید نسخه رسمی آن را از سایت موزیلا دانلود کنید.

سوالات متداول

ابزارهایی مانند Mozilla Thunderbird چه مزایایی دارند؟

این برنامه‌ها با اجرای سریع پیام‌ها، اعلام به کاربر و همین‌طور امکانات مدیریتی بیشتر باعث می‌شوند تا بتوانید ایمیل‌های دریافتی خود را به شکل منظم‌تری مدیریت کنید.

چرا Mozilla Thunderbird بیشتر از سایر برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است؟

این برنامه به صورت رایگان و منبع باز بوده و رابط کاربری بسیار ساده‌ای نیز دارد.

وضعیت امنیت این برنامه به چه شکل است؟

Mozilla Thunderbird از پروتکل‌های ایمنی LDAP، POP3 و IMAP استفاده کرده و تمامی پیام‌های ورودی و خروجی خود را به صورت رمزنگاری شده تبدیل می‌کند.

نصب این برنامه به چه شکل بوده و چطور باید آن را تنظیم کرد؟

فایل نصبی این نرم‌افزار در اختیار همه قرار داشته و همانند هر برنامه دیگری روی سیستم نصب می‌شود. کافی است اطلاعات مربوط به ایمیل را از هاست دریافت کرده و داخل برنامه کپی کنید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

2377
A
A