هاست فریم ورک چیست؟ کاربرد هاست فریم ورک

هاست فریم ورک چیست؟ کاربرد هاست فریم ورک
هاست فریم ورک چیست؟ کاربرد هاست فریم ورک
9 ماه پیش

برنامه نویسان برای طراحی یک برنامه سیستمی و یا یک سایت، نیاز به یک الگوی طراحی و کتابخانه‌هایی دارند، این موارد در قالب یک بسته نرم افزاری توسط سرویس فرم ورک تامین می شود. برای استفاده از یک فرم ورک نیاز به یک هاست مناسب است. با به کار گیری هاست فریم ورک می توان به تمامی خواسته ها و خدمات مورد نیاز دست پیدا نمود.

برای نوشتن یک برنامه نیاز به انجام کار هایی مانند نوشتن کد ها، ساختار ها، اعلان ها و ... وجود دارد. که تمامی این موارد بدون وجود فریم ورک ها، باید به صورت دستی انجام شود. اما با وجود این سرویس و با داشتن کد های آماده، نیاز به نوشتن آن ها وجود ندارد و بدین ترتیب در وقت و زمان و حتی هزینه ها صرفه جویی به عمل می آید. در این مطلب درباره این موضوع و کاربرد و مزایای آن توضیحاتی داده شده است.

تعریف ساده فر‌یم‌ و‌ر‌ک چیست‌؟

برای توسعه یک برنامه نرم افزاری به فریم ورک نیاز است. با وجود فرم ورک دیگر نیازی به نوشتن کد های اضافه وجود ندارد. با وجود Framework یک قانون و چهار چوب برای برنامه نویس ها ایجاد می شود. فریم ورک به بهتر شدن توسعه نرم‌افزار به د‌ست برنامه نویس ها یاری می‌رساند. بدین صورت امکان ایجاد اشتباه در برنامه نویسی به حداقل رسیده و همچنین امنیت کار بالا می رود. فریم وردک ها به دو دسته اصلی F‌r‌o‌nt_end و back_end تقسیم بندی می شوند.

هاست فریم ورک چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نوع سرویس ویژگی‌های متعددی به شرح زیر دارد. این ویژگی‌ها ممکن است کاربردی و یا محدودیت‌زا به شمار آیند:

  • از آن‌جایی که هاست فرم ورک رایگان است، در انجام برنامه ریزی، زمان کمتر و در نتیجه هزینه کمتری صرف خواهد شد.
  • اگر در انجام کار به مشکلی برخورد کنید، می‌توانید برای رفع آن به راحتی، به بخش پشتیبانی هاست خود مراجعه نمایید.
  • این نوع سرویس دارای محدودیت‌هایی است که این محدودیت‌ها در قوانین و مقررات آن آمده است. استفاده کنندگان از این سرویس می‌بایست مطابق با نیازهای خود از این قوانین پیروی نمایند.
  • برای استفاده از فریم ورک نیاز به یادگیری استفاده از آن است و می‌بایست اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید.
  • اگر در حین کار با یک خطای امنیتی مواجه شدید، می‌توانید به سازندگان آن اطلاع دهید تا در اسرع وقت آن خطا بر طرف شود.
  • در استفاده از این سرویس دیگر نیازی به نوشتن کدهای اضافه وجود نخواهد داشت؛ بدین صورت در زمان استفاده از آن صرفه جویی به عمل خواهد آمد.
  • اگر در استفاده از فریم ورک آن را شخصی سازی نکنید و از پیش فرض آن استفاده کنید، ممکن است وب‌سایت شبیه سایر سایت‌ها شود.
  • در هنگام نیاز به این سرویس، توجه کنید که از نوع با امنیت بالا و خدمات پشتیبانی خوب استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی فریمورک لاراول

هاست فریم ورک

چگونگی به کار گیری هاست فریم ورک

برای آنکه بتوان قوانین برنامه نویسی را ارتقا داد، نیاز به نوعی سرور است. از هاست فریم ورک می توان به عنوان این سرور استفاده نمود. برای استفاده از آن می‌توان از روش های زیر را به کار برد:

  • یک راه این است که یک سرور خام را به کار ببرید. سپس تنظیمات را بر روی آن اعمال کرده و فریم ورک را بر روی آن نصب نمایید. با این روش می توان یک سرور خام را تبدیل به سرور فریم ورک کرد.
  • روش دیگر این است که می‌توان به صورت مستقیم از آن استفاده کرد که تنظیمات مورد نظر را می‌توان قبل از نصب سرور خام بر روی آن اعمال نمود.

سخن آخر

به کار بردن یک نوع فریم ورک مناسب، به توسعه هرچه بهتر پردازش ها کمک می‌نماید. همچنین با استفاده از فریم ورک هایی مانند Front_end، Bootstrap، foundation و... می‌تو‌ا‌نید ظا‌هر‌ پروژه را تغییر و طراحی کنید.

در این مقاله متوجه شدیم که فریم ورک چیست و با انواع فریم ورک ها و هاست فریم ورک آشنا شدیم. در مورد نوع کارایی آن‌ها و همچنین نوع استفاده و ویژگی‌های آن نیز مطالبی را خواندیم. دوره‌های آموزشی رایگان و غیر رایگان فراوانی در سراسر اینترنت موجود دارد که می‌توانند به شما در راه آموزش تخصصی بیشتر کمک نمایند.

 

Web Admin- مدیر صفحات

931
A
A