روش تغییر مشخصات هویز دامنه

روش تغییر مشخصات هویز دامنه
روش تغییر مشخصات هویز دامنه
2 ماه پیش

امروزه خیلی از افراد از دامنه‌ها در رایانه‌ها و دستگاه‌های کامپیوتری خود برای داشتن امنیت بالایی که ایجاد می‌کنند، استفاده فراوانی دارند. هویز هم بخشی بسیار  مهم  از این دامنه است که خود دارای ویژگی‌هایی است که افراد با آن هم سر و کارهایی دارند. گاهی در صورت نیاز دست به تغییر و تحولی در این مشخصات هویز دامنه انجام می‌دهند. ما در این مقاله قصد داریم برای شما از روش تغییر مشخصات هویز دامنه و همچنین دامنه و انواع هویز دامنه‌ها اطلاعاتی را ارائه بدهیم که بسیار مفید هستند.

 

 هویز دامنه چیست؟

در همه دامنه‌ها، هویز عضوی جدا نشدنی است و بخشی از دامنه را هویز تشکیل می‌دهد. در اصل هویز به معنای این است که افراد هنگام ثبت دامنه هر اطلاعاتی را که وارد دامنه‌ها می‌کنند و در سامانه ثبت می‌شود را هویز دامنه‌ها می‌نامند. اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، کد پستی، آدرس و نشانی، تاریخ ثبت و تاریخ انقضا، نشانه ایرنیک و غیره در هویز دامنه‌ها است.

 همه این اطلاعاتی را که افراد در این سامانه ثبت می‌کنند، در یک بانک اطلاعاتی به صورت بایگانی نگهداری می‌شوند. همه این اطلاعات هر فرد را که مشخصات خود آن هستند، افراد ثبت کننده آنها می‌توانند ویرایش و تغييراتی در آن اطلاعات ایجاد کنند. ما در این مقاله از روش تغییر مشخصات هویز دامنه اطلاعاتی را مطرح می‌کنیم که هر زمان نیاز به تغییراتی بود با مطالعه این مطلب سریعا اقدام به تغییر کنید.

 

 انواع هویز دامنه را بشناسید.

هویز دامنه را می‌توان به  دو نوع هویز تقسیم بندی کرد:

 نوع اول

هویز دامنه‌ها اطلاعاتی است که به صورت عمومی است و برای همه عموم مردم قابل مشاهده است، اما نمی‌توانند آن ها را تغییراتی ایجاد کنند.

 نوع دوم

هویز دامنه ها اطلاعاتی است که به صورت شخصی و خصوصی است و مردم عادی که آن اطلاعات را ثبت نکرده‌اند نمی توانند آنها را مشاهده کنند و فقط برای ثبت کننده مشخصات در دامنه قابل مشاهده و تغییر می‌باشد.

 

 روش تغییر مشخصات هویز دامنه چگونه است؟

 برای تغییر مشخصات هویز دامنه از روشی که در این قسمت گفته می ‌شود، می‌توانید استفاده کنید. روش تغییر مشخصات هویز دامنه عبارتند از:

 قدم اول:

برای شروع تغییرات در اطلاعات هویز دامنه در ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

 قدم دوم:

به روی منوی 'دامنه‌ها ' کلیک نمایید و سپس در زیر آن منوی  'دامنه‌های من' را کلیک کنید.

قدم سوم:

صفحه نمایش، تعدادی از همه ی دامنه‌های شما را نمایش می‌دهد و شما هر کدام از دامنه‌های مورد نظر را که نیاز به تغییراتی در هویز آنها وجود دارند انتخاب و کلیک بر روی آن گزینه می‌کنيد.

 قدم چهارم:

صفحه نمایش دیگری نمایان می‌شود که از منوهای موجود در صفحه، منوی اطلاعات تماس را انتخاب می‌نمایید.

 قدم پنجم:

صفحه نمایش جدیدی نمایان می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات و مشخصات هویز دامنه را به طوری که می‌خواهید وارد نمایید و تغییراتی را ایجاد کنید. در آخر به روی گزینه 'ذخیره سازی اطلاعات ' کلیک کرده و تمام و پایان کار تغییر مشخصات هویز دامنه است.  توجه داشته باشید که هر تغییراتی که در اطلاعات و مشخصات هویز دامنه‌ها  به وجود می‌آیند به صورت ایمیل برای شما ارسال می‌شوند. تا در صورت تایید شما، صحت این تغییرات از طرف شما سریعا بلافاصله بعد از تایید آن تغییرات در اطلاعات و مشخصات هویز دامنه‌ها به روز رسانی و اعمال شوند.

 

 چه اطلاعاتی در هویز دامنه بین المللی وجود دارد؟

  • اطلاعات و مشخصات شرکت‌های ثبت کننده
  • تاریخ ثبت و تاریخ انقضا
  • DNS‌هایی که در دامنه وجود دارند

چه اطلاعاتی در هویز دامنه ملی وجود دارد؟

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره تلفن
  • آدرس و نشانی محل سکونت
  • تاریخ ثبت و تاریخ انقضا
  • آدرس ایمیل
  • شناسه ایرنیک

سخن آخر  

 سعی کردیم اطلاعاتی راجع به روش تغییر مشخصات هویز دامنه و خود هویز دامنه را به طوری مطرح کنیم که قابل یادگیری آسان و راحتی باشد و هر زمان نیازی به تغییراتی بود بهترین استفاده را از این مقاله برای رفع مسئله مورد نظر ببرید.

author
Mina seyfollahzadeh- نویسنده

1560
A
A