تفاوت هاست اشتراکی و سرور مجازی

تفاوت هاست اشتراکی و سرور مجازی
تفاوت هاست اشتراکی و سرور مجازی
9 ماه پیش

ممکن است که در زمان انتخاب هاست برای وب سایت خود این سؤال برای شما به وجود آید که تفاوت هاست اشتراکی و سرور مجازی در چه ها خلاصه می شود؟ ما در این مطلب از خود ضمن آذرآنلاین مایل هستیم شما را در پاسخ به پرسش فوقانی یاری رسانیم. شاید که این گونه شما بتوانید مناسب ترین هاست را برای وب‌سایت خود اتخاذ بنمایید.

آشنایی با تفاوت هاست اشتراکی و سرور مجازی!

هاست اشتراکی به معنا و مفهوم این می باشد که سروری که سایت شما برروی آن واقع شده است با تعداد بسیاری سایت دیگر مشترک می باشد. هاست اشتراکی در واقع یک آیتم ارزان قیمت و مناسب جهت سایت هایی با مقدار ترافیک بسیار پایین می باشد. زیرا پهنای باند محدود و البته منابع کمتری را دربر می گیرد. حال در این میانه ها خرید سرور مجازی می تواند هزینه بیشتری را برای شما رقم زند. البته شما با این کار می توانید دارای منابع اختصاصی شوید که به طبع می تواند امکانات بیشتری را هم در اختیار شما قرار بدهد. ما در امتداد این مطلب از خود به موارد بسیار مهمی که لازم است شما در انتخاب هاست اشتراکی و سرور مجازی بدانید، اشاره ای کوتاه و مختصر خواهیم داشت.

✓ منبع یک سرور؛

افرادی که از هاست اشتراکی بهره می گیرند منبع سرور هاست خویش را با دیگر وب‌سایت های میزبانی گردیده برروی سرور مورد استفاده قرار می دهند. حال افرادی هم که از سرور اختصاصی استفاده می کنند از منبع تماماً اختی بهره می گیرند. البته آن که سرور مجازی در ناحیه خاکستری و میان این دو جای گرفته است. یک ناحیه اختصاصی از یک سرور که از منبع بسیار بیشتری از هاست اشتراکی بهره گیری می کند.

هاست اشتراکی در منبع سرور؛

زمانی که شما از یک هاست اشتراکی بهره می گیرید منبع سرور را با دیگران شریک خواهید بود و با برخی از چهارچوب ها در این مسیر مواجه خواهید شد. ممکن است که سرویس هاست شما از منبع رم و سی‌پی‌یو دیگر سایت های میزبانی شده بهره نگیرد، ولی از منابع بسیاری هم نمی تواند در این مسیر استفاده بنماید!

سرور مجازی در منبع سرور؛

سرور مجازی در اختیار شما فضای اختصاصی قرار خواهد داد و منابع بیشتری را هم ارائه می دارد. چنانچه که شما مایل هستید کاربران بیشتری را به سمت و سوی سایت خود جلب بنمایید بهتر می باشد که از سرور مجازی استفاده کنید. چرا که این منبع بهتر از هاست معمولی خواهد بود و می تواند منبع اختصاصی بسیاری را در اختیار شما واقع بنماید‌.

✓ عملکرد؛

به همان شکل که بیان نمودیم، منابع بیشتر نشان دهنده ی عملکردی بهتر خواهد بود. در واقع عملکرد هاست اشتراکی به فناوری های استفاده شده در سرور هاستینگ شما وابسته خواهد بود. ولو شما در سرور مجازی، می توانید امکانات بیشتری برای هاست خود در اختیار داشته باشید.

عملکرد هاست اشتراکی!

در خرید هاست اشتراکی امکان دارد کارکرد باقی وب‌سایت ها بر روی سایت شما اثر گذارد. این موضوع که شما از هاست اشتراکی استفاده بنمایید بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود ولی امکان دارد، عملکرد مناسبی برای شما به همراه خود نداشته باشد. البته که هاست اشتراکی می تواند دربر گیرنده ی هزینه های نگهداری و امنیت کمتری هم باشد. فعال سازی KeepAlive در هاست اشتراکی.

عملکرد سرور مجازی!

به طور حتم که با خرید سرور مجازی شما می توانید عملکرد بهتری از هاست اشتراکی تجربه کنید. منبع اختصاصی به همراه پهنای باند اختصاصی منجر خواهد شد که شما انعطاف پذیری بسیاری را نسبت به پیکربندی سرور در اختیار خود داشته باشید. حال بهتر است بگوییم که شما برای داشتن یک سرور به مدیر سرور و یا علم فنی لازم، نیازمند خواهید بود تا سرور شما بدون بروز هیچ گونه مشکلی راه اندازی شده و به مرحله ی اجراء رسد.

✓ موضوع امنیت؛

بله هاست اشتراکی به لحاظ هزینه مزیت های بسیاری را شامل می شود، امّا شما می توانید امنیت اشیاء را از میان ببرید. این حقیقت بستگی به این موضوع دارد که به چه مقدار ارائه دهنده هاستینگ سرمایه گذاری نموده است تا از حفاظت و امنیت اختصاصی مشتریان هاستینگ مشترک مطمئن باشد.

موضوع امنیت در هاست اشتراکی!

کمپانی های هاستینگ همواره در تلاش هستند که سرور را امن نمایند. ولو می‌باید بدانید که دائماً امکان نفوذ وجود خواهد داشت و با خرید هیچ گونه سروری شما نمی توانید امنیت صد در صد را تجربه کنید. ما می توانیم علّت را در وجود همسایه های بسیار خلاصه نماییم و اگر وب‌سایت مشکلات امنیتی داشته باشد،‌ ممکن است که الباقی وب‌سایت ها را هم از معرض خطر واقع نماید.

موضوع امنیت در سرور مجازی!

اگر که شما به دنباله ی امنیت بالا هستید، و با خرید سرور مجازی می خواهید آن را تجربه کنید، تنها کافی است که اندکی تنظیمات امنیتی برروی سرور واقع نمایید تا بالاترین سطح امنیتی را در اختیار خود داشته باشید. پس ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قرار است اطلاعات مهم و حساس کاربران را دریافت کنید، از خرید سرور مجازی غافل نشوید. همین و بس!

Web Admin- مدیر صفحات

898
A
A