کاربرد هاست ابری چیست؟

کاربرد هاست ابری چیست؟
کاربرد هاست ابری چیست؟
9 ماه پیش

دنیای وب پر از پیچیدگی و فعالیت در آن نیازمند یکسری عوامل و پارامتر ها می باشد. یکی از این عوامل هاست می باشد که بدون شک نام آن را شنیده اید و می دانید که انواع متعددی از هاست برای میزبانی وب توسط شرکت ها ارائه می شود. اکنون ممکن است برای شما سؤالاتی پیش آید. به احتمال بسیار اگر فعال در زمینه سایت باشید شما نام هاست ابری را شنیده اید ولیکن اطلاعات کافی ندارید. به عبارتی نمی دانید هاست ابری چیست و چه کاربرد های دارد؟ یک فناوری و تکنولوژی جدید می باشد که بسیار کاربردی می باشد. از آنجایی که داشتن اطلاعاتی در رابطه با هاست ابری بسیار مهم می باشد و در روند موفقیت وب سایت شما بسیار تأثیر گذار می باشد. آذرآنلاین تصمیم گرفته است که موضوع مقاله امروز خود را به این مطلب اختصاص دهد. بدون شک با مطالعه این مطلب خواهید توانست اطلاعات مفیدی را در رابطه با هاست ابری بدست آورید.

ویژگی های مهم هاست ابری

پیش از آنکه به این مطلب بپردازیم بهتر است که بدانید این فناوری در قالب های متعددی اجرا می گردد. احتمال دارد بر روی یک شبکه محدود و یا یک شبکه بزرگ اجرا گردد. در ادامه برخی از مهم ترین ویژگی های هاست ابری را خواهیم گفت تا شما بهتر بتوانید با توجه به نیاز خود تصمیم بر استفاده از هاست ابری و یا هاست معمولی بگیرید.

ویژگی های مهم هاست ابری

  • مهم ترین مزیت آن ازدیاد پایداری سرویس می باشد و تلاش آن بَر آن است تا Downtime را به صفر برساند.
  • از منابع سخت افزاری و نرم افزاری سرور بهینه استفاده می نماید.
  • این قابلیت را دارد اگر سرویس به مشکل برخورد و نیازمند تعمیر است بدون آنکه از دسترس خارج گردد آن را برطرف نمود.
  • عملکرد بالا در برابر حملات تکذیب سرور.
  • برخورداری از امنیت حساس تر.
  • تقویت سطح قدرت پهنای باند و همچنین قدرت سخت افزاری شبکه.
  • و.....

افزایش آپ تایم با هاست ابری

هنگامی که آپ تایم به وسیله تعدادی سرور در سطح شبکه تأمین می گردد در این صورت احتمال Downtime شدن به حداقل ممکن می رسد. در یک تعریف ساده مدت زمانی که ممکن است وب سایت از دسترس خارج گردد به کمترین حالت ممکن رسیده و نزدیک به صفر می باشد. دلیل این موضوع این است که اگر یک سرور از دسترس خارج گردد سرور های دیگر به فعالیت خود ادامه داده و قابل نمایش خواهند بود. نکته جالب که در رابطه با این موضوع می باشد اثر گذاری آن بر روی سئو سایت می باشد.

افزایش آپ تایم با هاست ابری

استفاده بهینه از منابع سرور

در این شیوه هر وب سایت به هر اندازه که مورد نیاز است منابع را بکار می برد و میزان آن معین می باشد. در این صورت این امکان وجود دارد همیشه منابع را به بهترین نحو ممکن استفاده نمود و اضافه آن را در قسمت دیگری استفاده کرد.

امکان ارتقاء و تعمیر سرور بدون آنکه از دسترس خارج گردد

اگر یک و یا تمامی سرور بایست ارتقاء و یا تعمیر یابند این شرایط مهیا می باشد که به نوبت سرور ها را تعمیر و یا ارتقاء نمود. سپس بعد از اتمام کار آن به شبکه پیوست و سپس اگر سرور های دیگر نیازمند تعمیر بود به سراغ آن ها رفت. در نتیجه شاهد هیچ گونه اختلال و یا مشکلی در شبکه نخواهیم بود و وب سایت از دسترس خارج خواهد شد.

افزایش سطح قدرت و کارایی سرویس

بیشتر وب سایت ها را می توان یافت که یک سرور به صورت کامل پاسخگوی نیاز های آن نمی باشد. در چنین مواردی سرویس ابری می تواند بهترین راهکار برای این افراد باشد. در این صورت سطح قدرت و کارایی به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت. همچنین این احتمال وجود دارد که در فناوری ابری امنیت بالایی داشته باشد. به دلیل آنکه یک یا تعدادی سرور وجود دارد اگر یکی از سرور ها آسیب ببیند دست کم یک ورژن از اطلاعات در اختیار شما خواهد بود. در نتیجه امنیت فیزیکی داده ها بسیار زیاد خواهد بود.

افزایش سطح قدرت و کارایی سرویس

کلام پایانی

اکنون که با برخی از مهم ترین کاربرد های هاست ابری آشنا شدید اگر موفق شوید به درستی آن را اجرا نمایید. در این صورت یک سرویس قدرتمندی برای شما به حساب خواهد آمد. در نتیجه احتمال خاموشی و داون تایم شدن به صفر خواهد رسید.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با هاست ویندوز

 

Web Admin- مدیر صفحات

868
A
A