هاست اختصاصی (dedicated) چیست؟

هاست اختصاصی (dedicated) چیست؟
هاست اختصاصی (dedicated) چیست؟
9 ماه پیش

آیا می دانید هاست اختصاصی چیست! دارای چه کاربردی است؟ چنانچه که شما وب‌سایتی را دارید که رشد نموده است و به منابع بیشتری نیازمند است و مایل هستید از یک هاست قدرتمندتر جهت میزبانی بهره گیرید، پیشنهاد ما به شما هاست اختصاصی است. بهتر است در امتداد این مطلب از ما همراه‌مان باشید.

هاست اختصاصی به چه معناست!

پیش از توضیح بهتر و دقیق تر هاست اختصاصی کمی در ارتباط با هاست اشتراکی صحبت نماییم. بیشتر صاحبان کسب و کار با یک پلن اشتراکی آغاز می نمایند. به گونه ای که با چند وب‌سایت‌ دیگر از منبع یک سرور فیزیکی به حالت مشترک بهره می گیرند، تا این چنین بتوانند وب‌سایت خویش را برای مشتریان و مخاطبان هدف به نمایش بگذارند. حال بایستی شما هم به این نکته توجه داشته باشید که هنگامیکه کسب و کار یا وب‌سایت‌ رشد می‌نماید، به کارکرد و منبع بالاتری نیاز خواهند داشت، البته که در این مرحله صاحبان وب‌سایت‌ بایستی پلن خویش را آپگرید نموده و یا آن را ارتقاء ببخشند. بعد از آن که حتی پایانی ترین پلن موجود در هاست اشتراکی نیز کفایت ننماید، بله، درست است راه حل مناسب و یا به بیانی بهتر مرحله پس از آن اتخاذ یکی از پلن های هاست اختصاصی یا dedicated می باشد.

تفاوت موجود میان هاست اختصاصی و هاست اشتراکی؛

هاست اختصاصی اساساً بدین معنی است که وب‌سایت‌ شما سرور مختص به خود را دارد. توان و انعطاف پذیری منحصر به فرد را ارائه می دارد. ولی اغلب قیمت بیشتری را هم برای شما به همراه خود می آورد. از این جهت، بسیار مهم خواهد بود که پیش از اتخاذ این گونه طرح، تحقیقات مورد نیاز را به گونه ای تمام و کمال به انجام برسانید.

تفاوت موجود میان هاست اختصاصی و هاست اشتراکی

به عنوان نمونه؛ بیشتر وب‌سایت ها با یک هاست اشتراکی شروع به کار می نمایند. حال به زودی هم رشد می کنند و از چهارچوب های هاست ارزان قیمت نیز فراتر می روند. گزینه های شما در این قسمت می تواند حاوی ارتقاء به سرور مجازی یا آن که سرور اختصاصی باشد. البته که تهیه و خرید سرور به خود شما و نیازهای وب‌سایت‌ شما وابسته خواهد بود و باید گزینه های گوناگونی را با همدیگر مقایسه بنمایید.

به همان شکل که امکان دارد از این موضوع شما نیز آگاه باشید، میزبانی اشتراکی وب‌سایت‌ شما را با صدها سایت دیگر برروی یک سرور ذخیره خواهد کرد. حال نیاز به نگرانی نیست، چرا که برای وبلاگ های شخصی نیز مشاغل بسیار کوچک و خُرد، این گزینه کافی خواهد بود. با این وجود، این مطلوب ترین پیشنهاد جهت بالاترین کارکرد وب‌سایت‌ نخواهد بود. همچنین برروی سرورهای اشتراکی قابلیت منعطف شدن را از دست خواهید داد. چرا که شما نمی توانید خود، تنظیمات دلخواه را پیکر بندی بنمایید.

با این وجود، به هنگام نیاز به بیشترین مقدار قدرت و سرعت برای وب‌سایت‌ خویش، میزبانی اختصاصی گزینه انتخابی بسیار مناسبی خواهد بود. با تهیه و خرید سرور اختصاصی شما امکان مدیریت سرور و نیز پیکر بندی دلخواه و مدّنظر و پیشرفته را براساس نیازهای خویش خواهید داشت. به حالتی که صفر تا صد یک سرور و مدیریت آن تماماً در اختیار خود شما قرار خواهد گرفت.

برخی از مزایای هاست اختصاصی عبارت است از؛

بهتر است به ما اجازه بدهید که نگاهی بسی کوتاه به مزایای هاست اختصاصی داشته باشیم. با ما در ادامه ی متن همراه باشید.

عملکرد به همراه امنیت بسیار؛

شما چگونه می توانید زمان وب‌سایت‌ و یا برنامه خویش را به حداقل برسانید! درست می باشد، این کار به واسطه‌ ی ارائه میزبانی اختصاصی ممکن خواهد بود. این قبیل از سرورها به نسبت میزبانی اشتراکی قابلیت اطمینان و نیز ثبات بیشتری را ارائه می دارد. سرورهای اختصاصی این اطمینان خاطر را خواهند داد که محیط خود را با دیگر نرم افزار مخرب و یا هرزنامه احتمالی به اشتراک نمی گذارید.

انعطاف پذیر است؛

یک هاست اختصاصی دارای قدرت انعطاف پذیری بسیاری است. چرا که همیشه شما می توانید سرور خویش را بنابر نیاز مشتری خود به رم، فضای دیسک، نرم افزار، CPU سفارشی بنمایید. اگر که شما می خواهید محیط سرور از قابلیت تنظیم برخوردار باشد، قطعاً که این سرور می تواند نیاز شما را برطرف نماید.

مزایای هاست اختصاصی

بدون انجام نگهداری و خرید؛

اگر که یک شرکت به میزبانی اختصاصی نیازمند باشد و زمان و منابع مورد نیاز جهت مدیریت سرور را نداشته باشد، میزبانی اختصاصی می تواند راهی بسیار کم هزینه جهت دستیابی به منابع سرور نیز باشد. جالب است بدانید که میزبانی سرور اختصاصی به نگهداری تجهیزات سرور کمک خواهد کرد. از این جهت هزینه لازم جهت انجام تجارت را کاهش خواهد داد. دوستان عزیز امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را در ارتباط با هاست اختصاصی فراهم آوریم.

بیشتر بدانید : هاست ارزان

Web Admin- مدیر صفحات

2277
A
A