هاست های ابری (Cloud) چیست؟

هاست های ابری (Cloud) چیست؟
هاست های ابری (Cloud) چیست؟
9 ماه پیش

توجه به هاست ابری مناسب دغدغه دائمی و همیشگی صاحبان وب‌سایت‌ و یا IT man ها است. جهت انتخاب صحیح و شناخت مطلوب ترین سرویس متناسب با داشته های شما (بودجه)، لازم می باشد با ماهیت اقسام گوناگون میزبانی شما هم همانند ما آشنا بشوید. در این متن ما با هاست های ابری (Cloud) آشنا خواهیم شد.

ابر به چه معناست؟

عبارت ابر و یا Cloud اغلب جهت اشاره به چندین سرور وصل شده به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها در واقع می توانند تحت عنوان قسمی از یک نرم افزار و یا application server  اجاره گردند‌. خدمات ناشی از ابر می توانند حاوی؛ میزبانی وب‌سایت‌، به اشتراک گذاشتن data همچنین بهره گیری از نرم افزار و یا برنامه باشند.

البته عبارت ابر می تواند به فناوری رایانش ابری اشاره نماید. قسمتی که چند سرور جهت به اشتراک گذاشتن کلود به همدیگر وصل گردیده اند. این بدین معنی است که روند پیچیده به جای بهره گیری از یک دستگاه توانمند واحد، به چند سیستم جزئی و کوچک پخش می گردند.

هاست ابری یعنی چه؟

هاست ابری یا Cloud  حاوی زیر ساخت فیزیکی قدرتمندی است. با تکیه بدین زیرساخت، ذخیره سازی نیز پردازش برنامه ها و اطلاعات صورت خواهد گرفت. هاست های ابری از نرم افزاری به عنوان Virtualization و یا همان مجازی ساز جهت قسم بندی سرور فیزیکی بهره می گیرد. با اکتفا به این نرم افزار سرور قسم بندی گردیده و به سرورهای مجازی متعدد تقسیم خواهد شد. غالباً نهادها از یک مدل IaaS جهت پردازش حجم کار و ذخیره سازی اطلاعات بهره می گیرند. بدین اساس آن ها خواهند توانست به واسطه ی رابط آنلاین و ریموت به هاست ابری جهت کنترل کارکرد دسترسی داشته باشند.

در واقع سرورهای ابری حاوی تمامی نرم افزارهای لازم جهت اجراء هستند و می توانند تحت عنوان واحدهای مستقل و جداگانه عمل بنمایند. به عبارتی آن ها قسمت حائز اهمیتی از فناوری ابری می باشند‌. سازگاری بالای مجازی ساز هاست است که تا حد بسیاری به افزایش و ماندگاری رشد رایانش ابری کمک نموده است.

هاست ابری

هاست ابری چگونه عمل می کند!

همان گونه که چندی پیش بدین موضوع اشاره کردیم، هاست ابری با فناوری مجازی سازی سرورهای فیزیکی عمل می نماید تا از مکان های دور در دسترس کاربران واقع بشود. مجازی سازی هاست غالباً با بهره گیری از یک hypervisor صورت می پذیرد. از این جهت میزبانی ابری از توان محاسباتی ماشین های متعدد استفاده خواهد کرد. نهایتاً پتانسیل بسیار بیشتری به نسبت میزبانی سنتی را دریافت خواهید کرد. چرا که به دیگر خدمات این ماشین ها دست می یابید. اینجا خواهد بود که هاست ابری خصوصیات جذابی را از خود نمایان می سازد.

برخی از مهم ترین مزیت های هاست ابری؛

  • سرعت خوب و پایداری؛

هاست های ابری پایدار بوده همچنین سریع و ایمن هستند. آن ها از برخی مشکلات سخت افزاری که در سرورهای فیزیکی به چَشم می خورد به دور می باشند. چرا که به دلیل بروز مشکل در یکی از آن ها دیگر سرورها قدرت مدیریت شرایط را خواهند داشت. نهایتاً اتصال شما حتی به هنگام برطرف نمودن مشکلات هم پابرجا خواهد بود.

  • سرعت عمل بالا؛

هاست های ابری در واقع خدمات سریع تری را به نسبت هاست اشتراکی عرضه می نمایند. دلیل این سرویس دهی در سرعت، بهره گیری از زیرساخت ابری است. هاست ابری منجر می گردد کارکرد دیگران و یا اورلود بالای مستقل از کیفیت کارکرد شما تلقّی بشود. از این جهت منابع و خدمات سریع تری را به نسبت قیمتی مشابه سرورهای فیزیکی اخذ خواهید نمود. نهایتاً وب‌سایتی که با هاست های ابری میزبانی می گردد، می تواند از سرعت بیشتری برخوردار باشد.

هاست ابری...

  • صرفه جویی در هزینه های خود؛

هاست ابری برای آن دست از کمپانی هایی که مایل هستند بودجه فناوری اطلاعات خویش را پایین نگه دارند، بهترین پیشنهاد محسوب می شود. به عبارتی اگر که شرکتی بودجه مورد نیاز جهت تهیه سرور مجازی یا آن که اختصاصی را ندارد، مناسب ترین انتخاب می تواند هاست ابری باشد.

از سویی دیگر هم با بهره گیری از هاست های ابری نهادها تنها هزینه مورد نیاز خویش را پرداخت خواهند کرد و هزینه نگهداری سخت افزار سرور را کم خواهند کرد. در مقایسه با یک سرور فیزیکی و هزینه های منوط بر نگهداری آن، صرفه جویی در هزینه های وارده نیز به مزیت های این هاست افزوده خواهد شد.راهنمایی بیشتر : خرید هاست

 دوستان عزیز آیا شما با چیستی هاست های ابری و مزیت های آن آشنا شده اید؟ امیدواریم که اینطور بوده باشد.

Web Admin- مدیر صفحات

1422
A
A