افزودن CAPTCHA به وردپرس

افزودن CAPTCHA به وردپرس
افزودن CAPTCHA به وردپرس
8 ماه پیش

در این مقاله از سری مقالات وردپرس به بررسی نحوه افزودن CAPTCHA به یک سایت وردپرس با استفاده از افزونه Google Captcha خواهیم پرداخت. CAPTCHA ها برای حفاظت سایت شما در برابر ارسال اسپم توسط ربات ها و سایر عوامل مخرب، کمک میکنند.

یکی از مشکلاتی که سایت‌ها و وبلاگ‌ها با آن روبرو هستند، دریافت کامنت های تبلیغاتی یا اسپم توسط رباتها می‌باشد. اما در این مطلب می‌خواهیم برای تشخیص انسان از ربات و جلوگیری از ارسال اسپم از CAPTCHA  استفاده کنیم. و روش نصب و کار با این افزونه را در وردپرس توضیح دهیم. افزونه کپچای گوگل برای وردپرس Google Captcha می باشد. که از آن می‌توان در فرم ورود، ثبت‌نام، فراموشی رمز عبور و ارسال کامنت ها استفاده کرد.

افزودن CAPTCHA به وردپرس

برای افزودن CAPTCHA به یک سایت وردپرسی با استفاده از افزونه Google Captcha (reCAPTCHA) مراحل زیر را طی نمایید:

گام اول: با کاربر admin وارد مدیریت وردپرس خود شوید.

گام دوم: در قسمت Dashboard روی Plugins کلیک کرده و سپس گزینه Add New را انتخاب نمایید.

1_5

گام سوم: در باکس جستجو عبارت google captcha را نوشته و کلید اینتر را کلیک نمایید.

1-2_1

گام چهارم: پلاگین Google Captcha (reCAPTCHA) را یافته و Install Now را کلیک نمایید.

2_4

گام پنجم: پس از پایان نصب افزونه توسط وردپرس زیر Dashboard گزینه Plugins را کلیک کرده و گزینه Installed plugins را انتخاب نماببد.

4_4

گام ششم: افزونه Google Captcha (reCAPTCHA) را پیدا کرده و فعال نمایید.

3_6

گام هفتم: settings را کلیک کرده.

5_3

گام هشتم: برای اسستفاده از Google Captcha باید کلیدهای عمومی و خصوصی را ایجاد نمایید. برای انجام اینکار روی لینک ثبت نام زیر Authentication کلیک کرده و مراحل ایجاد کلیدها را طی نمایید.

6_2

گام نهم: در این مرحله به صفحه گوگل هدایت خواهید شد. باید در باکس اول یک نام اختیاری و در باکس دوم نام دامنه خود را وارد نمایید تا کلید ها را دریافت کنید. پس از دریافت کلید ها از گوگل، کلید عمومی را در باکس Site Key و کلید خصوصی را در باکس Secret Key وارد نمایید.

6_3

گام دهم: زیر Options تنظیماتی که میخواهید را انتخاب کرده و و تغییرات را ذخیره نمایید.

گام یازدهم: CAPTCHA برای سایت شما فعال شده است. برای بررسی فعال بودن آن به سایت وردپرس خود رفته و سعی کنید زیر یک پست کامنت بنویسید. وردپرس در صفحه ارسال کامنت یک CAPTCHA نمایش خواهد داد.

 7_2

خُب در اینجا مطلب افزودن CAPTCHA به وردپرس به پایان رسیده است و امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

 

مریم علیزاده- نویسنده

5141
افزودن CAPTCHA به وردپرس
100.002
A
A