آنالیز سایت در کلودفلر

آنالیز سایت در کلودفلر
آنالیز سایت در کلودفلر
8 ماه پیش

پس از ثبت سایت و فعال‌سازی کلودفلر به عنوان یک CDN برای سایت خود حتماً به منوهای مختلف کلودفلر توجه کرده‌اید. کلودفلر برای سفارشی‌سازی و همچنین ارائه سرویس بهتر نسبت به رقبا بخش‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند این سرویس را بهتر و بهینه‌تر استفاده نمایند. حال در این مطلب نیز ما قصد داریم از سری مطالب آموزش کلودفلر به توضیح بخش آنالیز سایت در کلودفلر پرداخته تا بیشتر با این قابلیت‌ها آشنا شوید.

بخش آنالیز سایت در کلودفلر یکی از امکاناتی است که این CDN در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند آنالیز مناسبی نسبت به وضعیت سایت خود داشته باشند. در این بخش ، آنالیز حملات صورت گرفته بر روی سایت ، تعداد بازدیدکنندگان ، تعداد درخواست‌ها و ... وجود دارد که در ادامه به توضیح کامل آنها خواهیم پرداخت.

بنابراین در ادامه با آنالیز سایت در کلودفلر همراه ما باشید.

آنالیز سایت در کلودفلر

- پس از ورود به اکانت خود در کلودفلر ، منویی در بالای صفحه نمایان می‌شود که برای مشاهده وضعیت و آمار سایت خود باید بر روی گزینه Analytics کلیک نمایید.

رفتن به منوی Analytics

- پس از کلیک بر روی این گزینه ، هفت قسمت اصلی را مشاهده خواهید کرد که به ترتیب به شرح زیر می‌باشند.

بخش Web Traffic

همانطور که از نام این قسمت پیداست ، این بخش مربوط به ترافیک سایت شما خواهد بود. قسمت Web Traffic دارای چهار سربرگ مختلف با نام‌های Request ، Bandwidth ، Unique Visitors و Threats می‌باشد که با کلیک بر روی هر کدام از آنها شما اطلاعاتی مرتبط با وضعیت و تعداد درخواست‌های کاربران ، پهنای باند مصرف شده ، تعداد بازدیدکنندگان و تهدیداتی که بر روی وب‌سایت شما صورت گرفته را مشاهده خواهید کرد.

بخش Web Traffic در کلودفلر

بخش Origin Performance

در این بخش اطلاعات و آماری برای سرویس CDN نسبت به درخواست کاربران قابل مشاهده است که البته نیازمند فعال کردن سرویس Argo در کلودفلر می‌باشد. سرویس Argo پس از فعال‌سازی ، درخواست‌های کاربران را به دقت بررسی کرده و نسبت به شرایط ترافیک کل اینترنت ، نزدیک‌ترین و پرسرعت‌ترین مسیر را برای ارائه درخواست به کاربران یافته و وب‌سایت را برای کاربر نمایش می‌دهد. البته این سرویس به صورت تجاری عرضه شده و برای استفاده از آن باید مبالغی را پرداخت نمایید که مفصلاً در مطالب آتی به آن اشاره خواهیم کرد.

بخش Origin Performance کلودفلر

بخش Rate Limiting

با مفهوم Rate Limiting در مطلب آموزش فایروال کلودفلر آشنا شدید و در آن مطلب گفته شد که شما قادر خواهید بود توسط این قابلیت URL و یا کل سایت خود را برای درخواست‌های مشابه محدود سازید تا در صورت درخواست‌های مشکوک به حملات هکرها ، وب‌سایت برای آن مبداً مشخص بلاک شود ، حال اگر این تنظیم را در فایروال کلودفلر انجام داده باشید ، گزارشات مختلف از این مورد را در این قسمت مشاهده خواهید کرد.

بخش Rate Limiting در کلودفلر

بخش DNS Traffic

در قسمت DNS Traffic می‌توان ترافیک کاربران و تعداد درخواست‌های آنها را بر روی DNS آنالیز کرد. این بخش به طور پیش‌فرض درخواست‌هایی که در شش ساعت اخیر برای DNS شما ارسال شده را نمایش خواهد داد و برای دیدن آمار کاملتر و قبل از ساعت 6 ، باید اکانت شما به حالت تجاری Pro یا بالاتر ارتقا پیدا کند. ( در تصویر پایین وضعیت در حالت Loading قرار دارد و بدین معناست که سایت تازه ثبت شده و اطلاعاتی در دسترس نیست )

بخش DNS Traffic در کلودفلر

بخش Geography

یکی از جذابترین بخش‌های قسمت Analytics کلودفلر ، قسمت Geography می‌باشد. این قسمت که دارای دو سربرگ Threat sources و Web Traffic می‌باشد ، تمامی تهدیدات بر روی سایت شما و همچنین ترافیک سایت شما را به صورت کامل و تفکیک شده بر روی نقشه کل جهان نمایش می‌دهد.

بخش Geography در کلودفلر

بخش Performance

در این بخش شما وضعیت کارایی هاست و سایت خود را مشاهده خواهید کرد که شامل سه قسمت Fewer Server Needed ، Bandwidth Saved و Content Type Breakdown می‌باشد. در این سه بخش شما آماری از وضعیت نیازهای سرور ، مقدار پهنای ذخیره شده به واسطه استفاده از کلودفلر و تعداد درخواست مشکل‌داری که از سمت کلودفلر به سایت شما ارسال شده را به تفکیک نوع محتوا مشاهده خواهید کرد.

بخش Performance در کلودفلر

بخش Security

همانند بخش Performance این قسمت نیز دارای نموداری برای نمایش وضعیت کلیه تهدیدات انجام شده ، مقدار ترافیک سایت بر روی SSL و انواع تهدیدات کاهش یافته را نمایش می‌دهد.

بخش Security در کلودفلر

بخش Share your stats

در بخش آخر از صفحه Analytics در کلودفلر ، قسمتی برای شما تعبیه شده که می‌توانید توسط آن وضعیت سایت و آنالیز آن را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

بخش Sharing در کلودفلر

در اینجا توضیح بخش آنالیز سایت در کلودفلر به پایان رسیده و امیدواریم این توضیحات برای شما مفید واقع شده باشند.

در مطالب آتی به توضیح بخش شبکه در کلودفلر خواهیم پرداخت.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

4867
آنالیز سایت در کلودفلر
100.001
A
A