تکنیک‌های افزایش بازدید وبلاگ

تکنیک‌های افزایش بازدید وبلاگ
تکنیک‌های افزایش بازدید وبلاگ
9 ماه پیش

بارها در مطالب قبلی از اینکه در سئو چه قدر محتوا مهم است صحبت کرده‌ایم و همیشه به عقیده شخصی بنده و خیلی از افراد اهل فن در این زمینه محتوا یکی از عامل‌هایی است که یک سایت ، کیفیت خود را می‌تواند نمایش دهد. حال در این مطلب ما با موضوعی با نام تکنیک‌های افزایش بازدید وبلاگ در خدمت شما خواهیم بود تا از طریق چند نکته و تکنیک ، بازدید بیشتر و کیفیت برتری را برای وبلاگ خود ایجاد نمایید.

یکی از روش‌های که امروزه برای بازدید بیشتر ، تعامل بهتر و همچنین افزایش کیفیت یک سایت انجام می‌پذیرد ، سرمایه‌گذاری بر روی وبلاگ نویسی است که از نظر خیلی از کارشناسان در زمینه سئو و ... بسیار راه مطمئن و البته مناسبی است.

همانطور که می‌دانید وبلاگ یک محتواست که به شما این نوید را می‌بخشد که به واسطه آن بتوانید نام تجاری ، حوزه فعالیت و سایر موارد مهم یک برند و سایت را بهبود بخشید و کاربران خود را به تعاملی بهتر با سایتتان برسانید. بنابراین تولید محتوای مناسب در قالب وبلاگ این کمک را به شما خواهد کرد تا بتوانید لینک‌سازی کنید ؛ کاربران را برای خواندن مطالب به سایت خود دعوت کنید ؛ در چرخه جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار بگیرید و در نهایت بازدید بیشتری را بر روی سایت خود داشته باشید.

حال با توضیحاتی که خدمت شما عرض شد ، مطمئناً به این نتیجه رسیده‌اید که وبلاگ یک گزینه مناسب و تکمیلی در کنار تجارت الکترونیک شما خواهد بود. بر همین اساس در ادامه مطلب به چند تکنیک مهم در این زمینه می‌پردازیم تا بتوانید یک وبلاگ حرفه‌ای و کاربردی را ایجاد کنید.

تکنیک‌های افزایش بازدید وبلاگ

تکنیک‌های مهم وبلاگ‌نویسی

تکنیک اول وبلاگ‌نویسی

در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت مختلف مشارکت داشته باشید. مشارکت در سایت‌هایی مانند فروم‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی باعث می‌گردد نام شما و وبلاگتان را بیشتر بشناسند و همین شناخت بهتر باعث می‌شود کاربران برای شناسایی هرچه بهتر شما ، به سایت شما سر بزنند و مطالب مفید شما را مطالعه کنند. این کار دقیقاً مانند یک قلاب ماهیگیری عمل می‌کند تا کاربران را به سمت سایت شما بکشاند.

تکنیک دوم وبلاگ‌نویسی

بعد از مدتی که از تکنیک اول استفاده کردید، متوجه خواهید شد که افراد زیادی به وبلاگ شما می‌آیند و با مشارکت در نظرات و گفتگوها در سایت شما باعث تعامل بیشتری می‌شوند. شما می‌توانید از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کنید و یا از طریق پروفایل آنها در شبکه‌های اجتماعی ارتباط نزدیکی برقرار نمایید. این ارتباطات باعث می‌شود تا کاربران حس اعتماد و همچنین ارتباط نزدیک با شما را تجربه کنند و شما و سایتتان را بهتر بشناسند.

تکنیک سوم وبلاگ‌نویسی

یک نکته فنی که خیلی از سایت‌های حتی بزرگ به آن توجه نمی‌کنند ، ایجاد ساب دومین یا همان زیر دامنه برای وبلاگشان است. قرار گرفتن وبلاگ در زیردامنه ، هیچ کمکی به افزایش شهرت یا همان Authority دامنه اصلی شما نمی‌کند و عملاً در سئو سایت شما و افزایش رتبه شما در گوگل تأثیر مستقیم و مفیدی نمی‌گذارد. اما اگر به صورت یک زیر دایکتوری ، وبلاگ را ایجاد نمایید ، تأثیر مستقیم تک تک بازدیدها و کلمات کلیدی بر روی سایت را مشاهده خواهد کرد و در نهایت به یک نتیجه مناسب می‌رسید.

تکنیک چهارم وبلاگ‌نویسی

یکی از تکنیک‌های مفید در وبلاگ‌نویسی ، ذکر منابع و نقل قول‌ها در مطالبتان است. به طوری که اگر مطلبی را از چند منبع جمع‌آوری کرده‌اید و یا حتی از قول شخصی یک مطلب را بازگو می‌کنید ، حتماً آن را در مطالب خود ذکر نمایید تا از این طریق کاربر اطمینان کامل‌تری را به محتوای سبز شما داشته باشد. این امر باعث می‌شود محتوای شما دارای سندیت کامل و همچنین اعتبار بیشتری باشد.

تکنیک پنجم وبلاگ‌نویسی

استفاده از تصویر ، ویدئو و آمار و ارقام همیشه مفید واقع خواهد بود و باعث می‌شود تصویر وبلاگ شما همیشه در ذهن یک کاربر باشد. بسیاری از وبلاگ‌های بزرگ از تصاویر مناسب در آموزش‌ها و آمار و ارقام در تحلیل‌های خود استفاده کنند و همین امر باعث سندیت محتوای شما و همچنین کیفیت محتوای شما در ذهن کاربران می‌گردد. بنابراین در مطالبی که نیاز به تصویر ، ویدئو و یا نموداری از آمار و ارقام است حتماً از آنها بهره ببرید.

تکنیک ششم وبلاگ‌نویسی

محتوای مناسب و با کیفیت ، همیشه از محتوای زیاد مفیدتر خواهد بود. این جمله را هیچگاه فراموش نکنید. محتوای با کیفیت همیشه کاربران زیادی را به سمت سایت و وبلاگ شما خواهد کشید و همیشه باعث می‌شود که کیفیت کار شما افزایش یابد. تمامی سایت‌های بزرگ که دارای وبلاگ‌های معتبری هستند ، فقط محتوای با کیفیت تولید می‌کنند و شاید در ماه 3 تا 4 مطلب منتشر کنند و یا در مقطعی در یک هفته 5 مطلب را منتشر نمایند. این سایت‌ها بر محتوای مفید تأکید دارند و تعداد و کمیت برایشان مهم نیست و با نظم خاصی به طور مداوم وبلاگ خود را آپدیت نگه می‌دارند.

سایت شما اگر یک سایت خبری نیست پس نیازی هم ندارد که هر ساعت و هر هفته چندین مطلب منتشر کند چون کاربران با مشاهده چند مطلب غیرمفید ، مطمئناً از سایت شما دلزده می‌شوند و پس از مدتی حتی اگر لینک اول گوگل هم باشید ، بدون توجه از کنار شما رد می‌شوند.

تکنیک هفتم وبلاگ‌نویسی

محتوایی با مزمون ایجاد اختلاف ایجاد نکنید و اگر در نظر دارید بین دو محصول یا برند مقایسه‌ای را ایجاد کنید با ذکر منبع و یا ذکر فردی که این نظر را داده محتوا را منتشر کنید. چون ایجاد اختلاف بین سلایق کاربران باعث می‌شود دیر یا زود چند دستگی در سایت شما رخ دهد و باعث ریزش زیاد بازدیدها شود. وبلاگ یک شبکه اجتماعی نیست که چند روزی در مورد یک موضوع صحبت شود و به دست فراموشی سپرده شود. همیشه بدانید که وبلاگ یک محتوای ماندگار است و تأثیر خود را چه منفی و چه مثبت برای همیشه روی دامنه و سایت شما خواهد گذاشت.

تکنیک هشتم وبلاگ‌نویسی

یکی از مواردی که گوگل و یا سایر موتورهای جستجو ارزش یک محتوا را می‌سنجند ، تعداد بازدیدهای یک مطلب از بدو منتشر شدن است. یعنی اینکه اگر مطلبی را شما منتشر کنید و در کمتر از 24 ساعت 1000 بازدید داشته باشد از مطلبی که طی 48 ساعت 1200 بازدید داشته باشد ، در همان لحظه ارزش بیشتری خواهد داشت. بنابراین از تکنیک‌های مختلف مانند ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی به کاربران ، به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه‌های اجتماعی و همچنین ارسال نوتیفیکیشن به طرق مختلف برای سایت و وبلاگ شما بسیار مفید خواهد بود و باعث می‌شود مطلب شما در بدو تولد بازدید مناسبی را جذب کند.

تکنیک نهم وبلاگ‌نویسی

لینک‌سازی و اطلاع رسانی کنید ، اما با اعصاب کاربر بازی نکنید. در مطالب خود سعی کنید در ابتدا و انتهای مطلب و یا در بین مطالب به شکلی که رشته مطالعه از کاربر گرفته نشود ، به سایر مطالب مرتبط و همچنین موارد مهم سایت خود اشاره داشته باشید تا سایر مطالب سایت شما نیز مطالعه شود اما مانند برخی از وبسایت‌های ضعیف که به اشتباه این کار را پیش گرفته‌اند مداوماً پیغام پاپ‌آپ ارسال نکنید تا کاربر اعصاب خواندن مطلب شما را تا پایان داشته باشد و سایت شما را به چشم یک سایت تبلیغاتی یا اسپم نبیند.

سخن پایانی

تمامی تکنیک‌ها و نکاتی که در مطلب تکنیک‌های افزایش بازدید وبلاگ برای شما آماده کردیم از وبلاگ‌های بزرگ و کامل در زمینه سئو مانند moz.com بوده و ممکن است برخی از آنها نسبت به محتوا و یا زمینه کاری شما متفاوت باشد اما نکته‌ای که برای تمامی تکنیک‌های ذکر شده صدق می‌کند ، اهمیت کاربر و نوع نگرش بازدیدکنندگان بر روی سایت شما است که مطمئناً با رعایت موارد ذکر شده ، حتماً سایت و وبلاگ شما در رتبه مطلوبی قرار خواهد گرفت.

امیدواریم در پایان از مطلب تکنیک‌های افزایش بازدید وبلاگ استفاده لازم را برده باشید.

چنانچه به مطلب سئو و بهینه‌سازی وب نیز علاقه دارید می‌توانید به دسته سئو و بهینه سازی وب و یا آموزش سئو نیز مراجعه نمایید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

3556
A
A