آموزش ساخت رکورد DMARC در سیپنل

آموزش ساخت رکورد DMARC در سیپنل
آموزش ساخت رکورد DMARC در سیپنل
8 ماه پیش

در ادامه مطالب آموزش سیپنل در آذرآنلاین در این بخش قصد داریم با آموزش ساخت رکورد DMARC در سیپنل در خدمت شما دوستان گرامی باشیم تا بتوانید از این قابلیت سیپنل برای رفع برخی مشکلات ارسال و دریافت ایمیل استفاده نمایید.

DMARC یک رکورد TXT است که در DNS ساخته شده و به کمک SPF و همچنین DKIM به تصدیق ایمیل‌های ارسالی شما خواهد آمد.

در مطلب DMARC و نحوه عملکرد آن به طور مفصل به توضیح روند کاری آن و همچنین اهمیت استفاده از آن پرداختیم و حال در این مطلب به نحوه ساخت آن در DNS سیپنل پرداخته تا در اولین گام برای افزایش شهرت دامنه و ارسال ایمیل‌های صحیح بدون مشکل به کار خود ادامه دهید.

آموزش ساخت رکورد DMARC در سیپنل

1- برای ساخت DMARC ابتدا به کنترل پنل سیپنل خود بروید.

2- سپس از طریق بخش Domain بر روی Zone Editor کلیک کنید.

رفتن به بخش Zone Editor در سیپنل

3- پس از ورود به این بخش بر روی Manage کلیک کرده تا رکوردهای فعلی ساخته شده بر روی سیپنل شما نمایش داده شود.

تنظیم DNS در سیپنل

نکته : قبل از ساخت رکورد DMARC از صحت فعال بودن SPF و DKIM دامنه و هاست خود مطمئن شوید ، برای این امر شما می‌توانید به مطلب آموزش فعال‌سازی SPF و DKIM در سیپنل مراجعه نمایید.

4- حال بر روی فلش Add Record کلیک کرده و گزینه Add DMARC Record را انتخاب نمایید.

افزودن رکورد DMARC در سیپنل

5- پس از انتخاب این بخش شما می‌توانید تنظیمات مورد نظر برای DMARC خود را انتخاب کرده و سپس بر روی Add Record کلیک نمایید.

نکته : دقت داشته باشید ، با تنظیمات آذرآنلاین در هاست سیپنل ، بهترین حالت را برای DMARC در نظر گرفته شده است و کافی است بر روی Add Record کلیک کرده تا به صورت خودکار این رکورد ایجاد شود ، بنابراین پیشنهاد می‌گردد تغییراتی را در آن لحاظ ننماید.

تنظیمات رکورد DMARC در سیپنل

6- پس از اتمام و ساخته شدن رکورد ، DMARC را با این شکل در بین رکوردهای DNS خود مشاهده خواهید کرد.

ساخته شدن DMARC در سیپنل

بدین ترتیب شما موفق به ساخت رکورد TXT برای DMARC شده‌اید و از این پس دامنه شما به صورت کامل توسط سرورهای ایمیل شناسایی خواهد شد.

در پایان امیدواریم از مطلب آموزش ساخت رکورد DMARC در سیپنل استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

6962
آموزش ساخت رکورد DMARC در سیپنل
100.003
A
A