غیر فعال کردن سؤالات امنیتی اینترنت اکسپلورر

غیر فعال کردن سؤالات امنیتی اینترنت اکسپلورر
غیر فعال کردن سؤالات امنیتی اینترنت اکسپلورر
9 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش سرور مجازی ویندوز با آموزش غیر فعال کردن سؤالات امنیتی اینترنت اکسپلورر در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود.

درست است که امروزه اینترنت اکسپلورر یکی از مرورگرهای نسبتاً نفرت‌انگیز بشمار می‌رود ، اما به دلایل امنیتی زیادی بر روی سرورها از آن نیز استفاده شده و عموماً خیلی از مدیران سرورها ، دست به نصب سایر مرورگرها نمی‌زنند و ترجیح می‌دهند با همان دردسرهای وبگردی با اینترنت اکسپلورر ، کار کنند تا نرم افزار مرورگر دیگری را با احتمال ویروسی شدن سرور خود نصب نمایند.

اما این موضوع به اینجا ختم نمی‌شود! مطمئناً در هنگام استفاده از مرورگر اکسپلورر در سرور متوجه آن شده‌اید که مایکروسافت برای افزایش امنیت و همچنین بارگذاری نشدن اسکریپت‌ها ، امنیت این مرورگر را بالا برده و به سیستمی به نام IE Enhanced Security مجهز شده است.

از این رو با باز کردن یک سایت در آن ، با پیغام‌های بیشماری برای تأیید کردن و اضافه کردن آن به نقطه امن وب مواجه می‌شوید که در حدی کلافه کننده خواهد بود که حاضر به نصب هر مرورگر دیگری به جای اسکپلورر خواهید شد.

این سیستم امنیتی که تک تک درخواست‌های اجرایی وب را به شما نشان می‌دهد و در صورت تأیید شما و اضافه کردن آن به لیست وب سایت‌های امن ، اجازه باز کردن آن را به اینترنت اکسپلورر می‌دهد.

این سیستم به حدی خاص و امنیتی است که شما حتی برای باز کردن سایت خود مایکروسافت هم با چند پیغام مواجه خواهید شد و یا برای باز کردن سایتی ساده مانند گوگل ، نیز شما با چند پیغام مانند تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید.

 نمونه سوال امنیتی اینترنت اکسپلورر

حال در این مطلب ما قصد داریم به شما راه‌کاری را نشان دهیم تا بتوانید به راحتی به غیر فعال کردن سؤالات امنیتی اینترنت اکسپلورر پرداخته و از این پس مانند مرورگر اینترنت اکسپلورر یک سیستم ویندوز 10 از آن استفاده کنید.

با آموزش غیرفعال سازی IE Enhanced Security همراه ما باشید.

نکته : این آموزش بر روی ویندوز 2012 به بعد تست شده است.

غیر فعال کردن سؤالات امنیتی اینترنت اکسپلورر

1- ابتدا Server Manager سرور خود را باز کنید.

2- در پنجره Server Manager بر روی Local Server کلیک نمایید.

3- در این مرحله همانند تصویر زیر بر روی IE Enhanced Security Configuration کلیک نمایید تا تنظیمات آن باز شود.

تنظیم IE Enhanced Security

4- سپس در پنجره باز شده هر دو گزینه را بر روی off تنظیم کرده و آن را Ok کنید.

غیر فعال کردن سؤالات امنیتی اینترنت اکسپلورر

نکته : گزینه‌های موجود در این پنجره برای تنظیمات امنیتی Administrator و سایر یوزرها می‌باشد که گزینه اول برای Administrator و گزینه دوم برای سایر یوزرها است ، بنابراین اگر شما تنها در نظر دارید برای Administartorها این سؤالات پرسیده نشود ، تنها نیاز است گزینه اول را Off کنید.

تمام! از این پس مرورگر اینترنت اکسپلورر شما بدون سرویس امنیتی کار خواهد کرد و سؤالاتی مبنی بر تأیید باز کردن و یا دسترسی یک سرویس وب را از شما نمی‌پرسد.

امیدواریم در پایان از آموزش غیر فعال کردن سؤالات امنیتی اینترنت اکسپلورر استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی چنانچه مایل به خرید سرور مجازی ویندوز هستید از لینک زیر نیز اقدام نمایید.

خرید سرور مجازی ویندوز

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

10803
A
A