نحوه دریافت درگاه بانکی برای سایت

نحوه دریافت درگاه بانکی برای سایت
نحوه دریافت درگاه بانکی برای سایت
4 ماه پیش

با توجه به درخواست همراهان آذرآنلاین در این مطلب از سری مطالب مدیریت محتوا با آموزش نحوه دریافت درگاه بانکی برای سایت در خدمت شما خواهیم بود تا با نحوه دریافت و انواع نیز به صورت کامل آشنا شوید.

امروزه درگاه اینترنتی به انواع مختلفی تقسیم می‌گردد که از نظر کاربران یک سایت ، نوع آن زیاد مهم نمی‌باشد اما برای مدیران یک سایت از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم پرداخت آنلاین به صورت کلی به دو نوع زیر تقسیم می‌گردد.

1- درگاه پرداخت مستقیم

2- درگاه پرداخت واسط

هر دوی این درگاه‌ها با شبکه شتاب ارتباط مستقیم داشته و کاربران می‌توانند به ازای خدمات یا محصولی که شما ارائه می‌دهید ، پرداخت آن را انجام دهند.

حال در ادامه با توضیح انواع و نحوه دریافت درگاه بانکی برای سایت همراه ما باشید.

نحوه دریافت درگاه بانکی برای سایت

برای دریافت درگاه پرداخت آنلاین نیازی به رفتن به بانک نیست و باید درخواست خود را برای شرکت‌هایی که مسئول ارائه درگاه پرداخت اینترنتی هستند ، ارسال کنید. این کار توسط شرکت‌های واسطه که زیر نظر بانک‌ها فعالیت دارند انجام می‌گیرد.

روند به صورت کلی با درخواست و پر کردن فرم آن در سایت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت صورت خواهد گرفت و سایر روند و مراحل آن به شکلی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

همانطور که در مقدمه این مطلب به آن اشاره شد به طور کلی در حال حاضر دو نوع درگاه پرداخت آنلاین وجود دارد که مرسوم‌ترین حالت آن ، درگاه پرداخت مستقیم می‌باشد که دارای شرایط خاصی است که از جمله آنها می‌توان به دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک اشاره نمود. دومین حالت درگاه پرداخت واسط است که در این حالت پرداخت یک سری شرکت‌ها به عنوان واسطه عمل کرده و با فراهم کردن بستر پرداخت اینترنتی امکان پرداخت پول را به صورت آنلاین به سایت شما خواهند داد. اما تفاوتی که در درگاه پرداخت مستقیم و واسط وجود دارد این است که سیستم درگاه واسط نیازی به داشتن نماد اعتماد ندارید و جدا از آن باید مبلغی را به عنوان کارمزد به شرکت ارائه دهنده خدمات بدهید.

1. درگاه پرداخت مستقیم

قبل از اینکه به توضیح مراحل دریافت درگاه پرداخت مستقیم بپردازیم چند نکته وجود دارد که باید به آن اشاره کرد که خالی از لطف نیست.

دریافت درگاه پرداخت مستقیم نیازمند دریافت نماد الکترونیکی یا همان Enamad است که خود به تنهایی دارای مراحل زیاد و طولانی نیز می‌باشد. بنابراین اگر تراکنش سایت شما در مبالغ پایین انجام می‌پذیرد بهتر است از سیستم درگاه پرداخت واسط استفاده کنید تا درگیر مراحل طولانی نماد الکترونیک نشوید.

به طور مثال فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی دارای تراکنش‌های بالای یک میلیارد تومان در روز هستند که باید دارای یک سیستم پرداخت مستقیم باشند تا بدون کارمزد و سریعاً سفارشات کاربران خود را محقق سازند.

نکته حائز اهمیت در سیستم پرداخت مستقیم ، واریز وجه به صورت خودکار به حساب شما در کمتر از 24 ساعت می‌باشد که این در نوع خود نیز می‌تواند برای سایت‌هایی با تراکش بالا بسیار مهم باشد.

البته دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به صورت کلی دارای مزیت‌های فراوانی از جمله اعتبار سایت است که اطمینان بیشتری را به کاربران نیز می‌دهد و در مطالب آتی نیز به مراحل دریافت آن و همچین مزیت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد ، اشاره خواهیم کرد.

حال در ادامه به توضیح مراحل گرفتن درگاه پرداخت مستقیم خواهیم پرداخت.

مراحل گرفتن درگاه پرداخت مستقیم

برای درگاه پرداخت مستقیم هر بانک دارای پیش‌نیازهای متفاوتی است که باید آنها را نیز مطالعه کنید و از آنها به صورت کامل مطلع باشید ، به طور مثال ، سیستم بانک ملت به شکلی است که شما باید دارای یک حساب در بانک ملت باشید تا بتوانید درگاه را ثبت نمایید اما در سیستم درگاه سامان کیش نیازی به داشتن یک حساب بانکی در بانک سامان نیست و می‌توان از حساب‌های دیگر در سایر بانک‌ها نیز استفاده نمود. پس حتماً قبل از اقدام به شروع مراحل دریافت ، شرایط دریافت را نیز مطالعه نمایید.

  • ابتدا وارد سایت ای‌نماد شده و کارهایی که باید برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهید را طی کنید.
  • سپس با ورود به سایت شرکتی که برای ارائه درگاه پرداخت بانکی با بانک مد نظر شما طرف قرارداد هست اقدام به پر کردن فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی کنید.
  • پس از اینکه درخواست شما بررسی و تایید گردد جزییات درگاه پرداخت اینترنتی که شامل شماره ترمینال ، نام کاربری و رمزعبور می‌باشد ، برای شما ارسال خواهد شد.

نکته : برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نیاز به قرارداد کتبی دارند که با شما تماس برقرار کرده و درخواست ارسال یک یا دو نسخه از قرارداد همراه با امضا شما از طریق پست را خواهند داشت.

در حال حاضر درگاه پرداخت مستقیم معتبر بانک‌ها به شرح زیر است که با جستجو آنها در اینترنت می‌توانید سایت آنها را یافته و به مراحل دریافت درگاه اینترنتی بپردازید.

درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملت

درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملی

درگاه پرداخت اینترنتی آسان پرداخت

درگاه پرداخت اینترنتی بانک سامان

درگاه پرداخت اینترنتی بانک صادرات

درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد

درگاه پرداخت اینترنتی بانک پارسیان

با طی کردن مراحل و ارائه اطلاعات درگاه ، حال وقت آن است که بر اساس مستنداتی که برای هر درگاه پرداخت اینترنتی وجود دارد کارهای برنامه‌نویسی برای استفاده از درگاه را انجام دهید. البته در این بین اگر از وردپرس و یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌نمایید از قبل امکان استفاده از این درگاه‌ها به صورت افزونه تهیه شده که برخی از آنها به صورت رایگان و برخی به صورت تجاری یافت می‌شوند.

با نصب هر یک از افزونه‌های ارائه شده برای پرداخت الکترونیک ، اطلاعات دریافتی مانند شماره ترمینال و ... را در افزونه وارد کرده تا به سیستم پرداخت آنلاین متصل شوید.

2. درگاه پرداخت واسط

این نوع درگاه‌ها به صورت یک واسطه یا یک شرکت ثالث عمل می‌کنند. سیستم انجام کار در درگاه پرداخت واسط به این صورت است که این شرکت‌ها از چند بانک مختلف به همان روش اول اقدام به اخذ درگاه پرداخت مستقیم کرده‌اند. حال شما می‌توانید از درگاه پرداختی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند ، استفاده کرده و هزینه‌های خود را دریافت کنید. هزینه‌های واریزی پس از تسویه حساب از سوی بانک به حساب این شرکت‌ها واریز شده و بعد از به حد نصاب رسیدن مبلغ با ارسال درخواست تسویه مقدار پولی که در حساب کاربری خودتان به صورت موجودی قرار دارد را به حساب شما واریز خواهند کرد.

برای استفاده از درگاه پرداخت واسط نیازی به تهیه نماد اعتماد الکترونیک ندارید و تنها کافیست وارد یکی از این سایت‌ها شده و بعد از ثبت نام در سایت، اسکن کارت ملی و اسکن شناسنامه که برای احراز هویت از شما می‌گردد را ارسال کنید. پس از ثبت و ارسال مدارک باید کمی صبر کنید که اطلاعات هویتی شما تایید شده و اقدام به ثبت آدرس سایت برای فعال کردن درگاه را دریافت کنید.

با ارسال این درخواست درگاه برای دامنه سایت پس از تایید شدن دامنه یک API در اختیار شما قرار می‌دهد که از این API می‌توانید برای استفاده از پرداخت آنلاین در سایت خود استفاده کنید.

در مرحله بعد هم با اعلام شماره کارت، شماره حساب، شماره شبا و سایر اطلاعاتی که برای حساب مقصد جهت واریز وجه لازم است را ارسال کرده تا هر زمان که موجودی حساب شما در این سایت‌ها به حد نصاب رسید، درخواست وجه نمایید و هزینه واریزی که مشتریان به شما پرداخت کرده‌اند را دریافت کنید.

جمع بندی

در این مطلب به صورت کلی به توضیح مراحل و نحوه دریافت درگاه بانکی برای سایت به دو شکل مستقیم و واسط پرداخته شد و مزایای هر یک از آنها به صورت کلی بیان گردید.

حال نسبت به سیستم و کسب و کار آنلاین شما ، می‌توانید تصمیم به دریافت هر یک از آنها گرفته و نسبت به آن اقدام نمایید.

اما در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت سیستم پرداخت مستقیم دارای پرداخت وجه بدون کسر کارمزد و همچنین دارای اعتبار بیشتری بین مردم است و همچنین در کنار مزایای آن نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و ماژول متصل شدن به درگاه نیز می‌باشد ولی در سیستم درگاه واسط شما قادر به ثبت نام و استفاده از آن بدون نیاز به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشید و همچنین می‌توان از طریق کدهای QR و متصل کردن آن به پرداخت اینستاگرام و تلگرام از این سیستم بهره برد ، با توجه به اینکه این سیستم پرداخت دارای کارمزد و همچنین واریز وجه در زمان‌های معین می‌باشد.

حال این شما هستید که نسبت به میزان تراکنش ، مشتریان خود و نحوه فعالیتتان باید تصمیم به دریافت درگاه پرداخت نمایید.

امیدواریم در پایان مطلب نحوه دریافت درگاه بانکی برای سایت برای شما مفید واقع شده باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

30595
A
A