آموزش استفاده از SMTP جیمیل در سایت

آموزش استفاده از SMTP جیمیل در سایت
آموزش استفاده از SMTP جیمیل در سایت
8 ماه پیش

همانطور که مستحضر هستید ، هاست‌های اشتراکی برای جلوگیری از اسپم شدن ، محبور به بستن PHPmail هستند و از طرفی SMTP هاست‌ها عموماً با محدودیت ارسال ایمیل در سایت روبه‌رو است و ممکن است شما برای ارسال ایمیل به کاربرانتان مشکل داشته باشید. حال در این مقاله قصد داریم با آموزش استفاده از SMTP جیمیل در سایت همراه شما باشیم تا بتوانید به جای SMTP هاست خود از سرویس SMTP گوگل نیز استفاده کنید و برای همیشه با مشکلات احتمالی ارسال ایمیل به سمت کاربران خداحافظی نمایید.

برای ارسال ایمیل راه حل‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توان به استفاده از سرویس‌های رایگان مانند mailchimp.com که امکان ارسال 12000 ایمیل در طول یک ماه را به کاربران به صورت رایگان می‌دهد ؛ این سرویس به شکلی عمل می‌کند که پس از آپلود لیست ایمیل‌های خود قادر خواهید بود ایمیلی را طراحی کرده و ارسال نمائید، این سرویس بیشتر برای افرادی کارایی دارد که فقط به فکر ارسال ایمیل تبلیغاتی هستند اما کاربرانی که در نظر دارند ایمیل‌های سایت خود را (مانند ایمیل های درخواست عضویت ، تائید دیدگاه‌ها و … ) از طریق SMTP ارسال کنند این سرویس کاربری نخواهد داشت .

برای سایت‌هایی که از ایمیل به عنوان یک ارسال تأییدیه و یا مواردی مانند آن استفاده می‌کنند دو راه حل وجود دارد که یا از SMTP هاست خود استفاده کنند و یا از SMTP های سرویس‌های ایمیل مانند Gmail و Outlook بهره ببرند.

SMTP که توسط SSL امن شده است و تمام اطلاعات شما را به صورت کد شده ارسال می کند و این امر باعث می‌گردد شهرت دامنه و همچنین ایمیل‌های شما بالاتر رفته و همچنین از ربوده شدن ایمیل‌های شما جلوگیری شود.

حال در این بخش ما به آموزش استفاده از SMTP جیمیل در سایت پرداخته تا شما بتوانید از یک سرویس ایمیل معتبر با محدودیت بالا ، برای ارسال ایمیل‌های خود استفاده نمایید.

آموزش استفاده از SMTP جیمیل در سایت

1- ابتدا یک آدرس جیمیل ایجاد نمایید.

2- حال اطلاعات سرور SMTP را به شکل زیر در سایت خود وارد کرده و اکانت و پسورد خود را در تنظیمات سایت خود وارد کنید.

آدرس سرور SMTP جیمیل : smtp.gmail.com

پورت SMTP جیمیل : 465

نوع رمزنگاری : SSL

و در نهایت هر قسمتی که نام اکانت و پسورد را از شما درخواست کرد ، باید آدرس Gmail خود به همراه پسورد را نیز وارد نمایید.

نکته : پس از تنظیم و ارسال ایمیل ، ممکن است گوگل یک تأییدیه برای صحت ایمیل‌های ارسالی به ایمیل شما ارسال کند ، باید آن را تأیید کرده تا ادامه مراحل به اتمام برسد.

کاربر گرامی چنانچه شما از CMSهای متفاوت استفاده می‌نمایید ، می‌توانید از لینک زیر با نحوه تنظیم SMTP آشنا شوید.

نحوه تنظیم SMTP در وردپرس

نحوه تنظیم SMTP در جوملا

نحوه تنظیم SMTP در لاراول

نحوه تنظیم SMTP در پرستاشاپ

امیدواریم در پایان از مطلب آموزش استفاده از SMTP جیمیل در سایت استفاده لازم را برده باشید.

 کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

18054
آموزش استفاده از SMTP جیمیل در سایت
100.004
A
A