نصب Fail2ban در دبیان 9

نصب Fail2ban در دبیان 9
نصب Fail2ban در دبیان 9
9 ماه پیش

در ادامه آموزش Fail2ban در آذرآنلاین و از سری مطالب آموزش دبیان 9 در این بخش قصد داریم شما را با نصب Fail2ban در دبیان 9 آشنا سازیم.

قبل از شروع آموزش نصب ، ابتدا برای آشنایی بیشتر با ابزار Fail2Ban توضیحاتی مختصری را خواهید خواند و سپس به نصب آن می‌پردازیم.

معرفی Fail2Ban

Fail2ban یک ابزار امنیتی رایگان و Open Source است که به رصد کردن سرویس‌های مختلف پرداخته و در صورت مشاهده حرکتی مشکوک مبنی بر نفوذ به سرور و یا ... آدرس IP مهاجم را بلاک می‌کند. این ابزار امنیتی با با فایروال یکپارچه شده و توسط اضافه کردن رول‌های مختلف به آن عمل می‌کند.

روند کاری این ابزار امنیتی به شکلی است ، که پورت‌ها و سرویس‌هایی را که شما مشخص می‌کنید را به صورت مداوم چک کرده و نسبت به تظنیمات شما ، در صورت ورود ناموفق آن آدرس IP را برای زمانی مشخص بلاک می‌کد.

به طور مثال می‌توان در Fail2Ban تعریف کرد که اگر از پروتکل ssh و پورت 22 بیش از 3 بار سعی شد که به سرور لاگین کند و لاگین ناموفق بود ، آن IP را برای 3 دقیقه بلاک نماید

در ادامه با آموزش نصب Fail2ban در دبیان 9 همراه ما باشید.

در نظر داشته باشید برای نصب Fail2Ban باید دسترسی Sudo و یا root داشته باشید.

نصب Fail2ban در دبیان 9

1- ابتدا وارد ترمینال دبیان خود شوید.

2- قبل نصب Fail2Ban ، دستور زیر را وارد کرده تا لیست مخازن و پکیج‌های موجود بر روی دبیان شما آپدیت گردد.

apt-get update && apt-get upgrade -y

لطفاً منتظر بمانید تا مراحل آپگرید و آپدیت سیستم عامل شما به طور کامل به اتمام برسد.

3- سپس با دستور زیر ابزار Fail2Ban را نصب نمایید.

apt-get install fail2ban

4- در صورتی که می‌خواهید Fail2ban پس از هر نوع بلاک و برخورد با موردی مشکوک به شما ایمیل ارسال کند ، دستور زیر را وارد کرده تا سرویس ایمیل بر روی سیستم شما نصب گردد.

apt-get install sendmail-bin sendmail

بدین ترتیب شما موفق به نصب Fail2ban و Sendmail بر روی دبیان 9 خود شده‌اید. در آموزش بعدی به نحوه تنظیم Fail2ban و نحوه عملکرد آن با سرویس SendMail خواهیم پرداخت.

امیدواریم از آموزش نصب Fail2ban در دبیان 9 استفاده لازم را برده باشید.

برای تنظیم این ابزار شما می‌توانید به آموزش تنظیم Fail2ban در لینوکس مراجعه نمایید.

 کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

2882
A
A