آموزش نصب گنوم روی Centos 7

آموزش نصب گنوم روی Centos 7
آموزش نصب گنوم روی Centos 7
8 ماه پیش

در ادامه مطالب آموزش Centos 7 در این بخش به درخواست کاربران گرامی به آموزش نصب گنوم روی Centos 7 خواهیم پرداخت تا بتوانید از محیط گرافیکی زیبا و کامل Gnome بر روی لینوکس centos 7 استفاده کنید.

گنوم یکی از معروفترین و البته کاملترین محیط‌های گرافیکی لینوکس Centos 7 است که تا به حال منتشر شده است و کاربران علاقه‌مند به این محیط گرافیکی می‌توانند آن را در هنگام نصب سیستم عامل بر روی آن نصب کرده و یا پس از نصب از طریق دستورات لینوکسی به نصب آن بپردازند.

نکته‌ای که قبل از شروع آموزش نصب گنوم روی Centos 7 باید خدمت دوستانی که تازه مشغول کار با لینوکس شده‌اند ، عرض کرد این است که توزیع‌های لینوکس از محیط‌های گرافیکی زیادی پشتیبانی می‌کنند و هر شخص قادر خواهد بود نسبت به سلیقه شخصی از محیط‌های گنوم ، KDE و ... استفاده کنند.

حال با توضیحاتی که خدمت شما عرض کردیم در ادامه به آموزش نصب گنوم روی Centos 7 خواهیم پرداخت.

آموزش نصب گنوم روی Centos 7

1- در ابتدا وارد محیط ترمینال لینوکس Centos 7 خود شوید.

2- سپس با دستور زیر یک بار لینوکس Centos 7 خود را آپدیت کنید.

yum update

3- پس از اتمام آپدیت دستور زیر را وارد نمایید تا محیط گنوم شروع به دانلود و نصب نماید.

yum group install "GNOME Desktop" "Graphical Administration Tools"

دقت داشته باشید که محیط گنوم حجمی در حدود 1.9 گیگابایت را از فضای هارددیسک شما اشغال خواهد کرد و باید این مقدار فضای خالی قبل از نصب بر روی سرور یا کلاینت شما وجود داشته باشد.

4- پس از اتمام نصب اگر در نظر دارید که پس از هر بار ریبوت سیستم ، محیط گنوم به صورت خودکار برای شما لود گردد ، دستور زیر را وارد نمایید.

ln -sf /lib/systemd/system/runlevel5.target /etc/systemd/system/default.target

دستور بالا ، عموماً بر روی سیستم‌های لوکال و خانگی استفاده شده و عموماً برای سرورهای مجازی لینوکس Centos 7 از این دستور استفاده نمی‌کنند.

امیدواریم در پایان از آموزش نصب گنوم روی Centos 7 استفاده لازم را برده باشید.

در آموزش‌های آتی به نصب سایر محیط‌های گرافیکی بر روی Centos 7 خواهیم پرداخت.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

6368
آموزش نصب گنوم روی Centos 7
100.003
A
A