آموزش نصب Gulp در CentOS 7

آموزش نصب Gulp در CentOS 7
آموزش نصب Gulp در CentOS 7
8 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش CentOS 7 و آموزش Node.js در آذرآنلاین با آموزش نصب Gulp در CentOS 7 در خدمت شما خواهیم بود تا از این ابزار کارآمد در Node.js بتوانید استفاده نمایید.

Gulp چیست ؟

Gulp یک کمک ابزار متن باز توسعه برای Node.js است که در هنگام کدنویسی در Node.js به شما کمک خواهد کرد که کدها و بخش‌ها دردناک کد نویسی را به صورت اتوماتیک شناسایی کرده و آنها را تکمیل نماید و همچنین از خطاهای احتمالی از نگذاشتن یک سمی کالون و ... جلوگیری کرده و در نهایت کدهای شما را مرتب و بهینه‌سازی می‌نماید که در این مطلب به نصب آن خواهیم پرداخت.

آموزش نصب Gulp در CentOS 7

  • ابتدا قبل از نصب Gulp.js شما باید Node.js را بر روی سیستم خود داشته باشید ، بنابراین اگر هنوز Node.js را بر روی سرور CentOS خود نصب نکرده‌اید از طریق لینک آموزش نصب Node.js در CentOS 7 به نصب آن پرداخته و سپس ادامه مراحل را ادامه دهید.
  • پس از نصب ، دستور زیر را وارد کنید تا مخازن CentOS یک بار آپدیت شود.
yum update
  • سپس دستور زیر را وارد نمایید تا Gulp شروع به نصب نماید.
npm install -g gulp

نکته : برای نصب Gulp شما نیاز به دسترسی Root و یا یک یوزر Sudo دارید بنابراین اگر از یوزر root برای وارد کردن دستورات استفاده نمی‌کنید باید دستور Sudo را قبل از دستور بالا وارد نمایید.

  • پس از نصب شما می‌توانید دستور زیر را برای تأیید از صحت نصب و همچنین مشاهده ورژن gulp وارد کنید.
Gulp --version

خروجی دستور بالا همانند عبارات زیر خواهد بود.

output

[12:19:18] CLI version 3.9.1
[12:19:18] Local version 3.9.1

به این ترتیب شما موفق به نصب Gulp شده‌اید.

امیدواریم در پایان از آموزش نصب Gulp در CentOS 7 استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

4178
A
A