کرنل 4.18 لینوکس به صورت رسمی منتشر شد

کرنل 4.18 لینوکس به صورت رسمی منتشر شد
کرنل 4.18 لینوکس به صورت رسمی منتشر شد
9 ماه پیش

درست 4 روز پیش در تاریخ دوازدم آگوست سال 2018 ، کرنل 4.18 لینوکس با اسم رمز Merciless Moray توسط لینوس توروالدز منتشر شد تا پس از مدت‌ها شاهد یک کرنل با تغییرات نسبتاً زیادی باشیم.

در این مطلب ما نیز قصد داریم که به بررسی جزئی این کرنل و همچنین تغییرات آن بپردازیم تا کاربران لینوکسی با آن آشنا شوند.

با ادامه مطلب کرنل 4.18 لینوکس همراه ما باشید.

کرنل 4.18 لینوکس

کرنل 4.18 لینوکس درست چهار روز پیش منتشر شد و در ادامه آن ، نسخه 4.18.1 در روز پانزدهم آگوست با چند پچ امنیتی اضافی به طور رسمی منتشر گردید تا سیستم عامل‌های مبتنی بر این کرنل بتوانند از مزیت‌ها و امکانات جدید آن بهره‌مند گردند.

کرنل جدید دارای سه تغییر اساسی در سه بخش متفاوت است که عبارت‌اند از :

1- بهبود بخش درایورها : در این کرنل بخش درایورهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهبود چشم‌گیری داشته و کارایی سخت‌افزارها را افزایش می‌دهد. همچنین با بهبود این قسمت و نحوه اجرای هر درایور در ابتدای بوت لینوکس ، دیگر شاهد قطعی‌های مکرر کارت شبکه ، SCSI و ... نخواهیم بود.

2- بهبود VFS و تثبیت آن : Virtual File System یا همان VFS یک لایه نرم‌فزاری برای ارتباط بین فایل سیستم‌های مختلف لینوکس و همچنین اجرای برنامه‌ها بدون نیاز به ارتباط با فایل سیستم اصلی هستند که کاربری برنامه‌ها را بدون نیاز به وابستگی به نوع فایل سیستم‌ها افزایش می‌دهد. VFS در کرنل 4.18 لینوکس به صورت کامل بهبود و همچنین تثبیت شده است تا از این پس با خیالی آسوده بتوان با آنها کار کرد.

3- بهبود عملکرد شبکه لینوکس : به لطف آپدیت درایوری این هسته از لینوکس ، شبکه و ارتباط این سیستم عامل با اینترنت و سایر شبکه‌ها بهبود زیادی داشته و با سرعت عملکرد مطلوب‌تر و همچنین packet Lost کمتری در حجم بالا ، شاهد هستیم.

در مجموع در این نسخه 1,256,268 فایل تغییر یافته است که در این بین 578,788 آن افزوده شده است و 677,480 نیز حذف گردیده است.

در پایان شایان ذکر است که بدانید ، لینوکس توروالدز اعلام کرده نسخه 4.19 به صورت RC منتشر خواهد شد و پس از شاهد نسخه 5.0 از کرنل لینوکس هستیم که طبق گفته وی تغییرات اساسی و بنیادی در آن لحاظ شده است.

هم اکنون شما قادر خواهید با ورود به لینک زیر ، آخرین نسخه از کرنل لینوکس را دانلود نمایید.

دانلود جدیدترین کرنل لینوکس

امیدواریم در پایان مطلب کرنل 4.18 لینوکس برای شما مفید واقع شده باشد.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

5671
A
A