آموزش بازگردانی بک‌آپ دیتابیس از phpMyAdmin

آموزش بازگردانی بک‌آپ دیتابیس از phpMyAdmin
آموزش بازگردانی بک‌آپ دیتابیس از phpMyAdmin
9 ماه پیش

در ادامه آموزش گرفتن بک‌آپ از دیتابیس از طریق phpMyAdmin در این بخش به آموزش بازگردانی بک‌آپ دیتابیس از phpMyAdmin خواهیم پرداخت تا چنانچه شما نیاز به بازگردانی اطلاعات خود و یا جابه‌جایی آن دارید ، بتوانید بسادگی به آن بپردازید.

قبل از شروع آموزش و ارائه مراحل ، شایان ذکر است که بدانید ، شما می‌توانید با این روش ، اطلاعات را از دیتابیس ، یک هاست نیز خارج سازید و در هاست دیگر آن را بازگردانی کنید و همانند روش‌های قبلی که در مورد جابه‌جایی هاست به آن اشاره شد ، برای جابه‌جایی دیتابیس نیز استفاده نمایید.

خُب در ادامه با آموزش بازگردانی بک‌آپ دیتابیس از phpMyAdmin همراه ما باشید.

آموزش بازگردانی بک‌آپ دیتابیس از phpMyAdmin

1- ابتدا وارد کنترل پنل سیپنل خود شوید.

2- سپس از منوی دیتابیس بر روی phpmyadmin کلیک کنید.

رفتن به بخش phpmyadmin

3- بعد از لود صفحه phpmyadmin ، از منوی بالای صفحه بر روی import کلیک نمایید.

رفتن به بخش import در phpmyadmin

4- حال در این صفحه شما قادر خواهید بود که با ارائه فایل بک‌آپ به بازگردانی آن بپردازید.

نکته : فرمت فایل بک‌آپ شما باید مطابق فرمت ارائه شده باشد در غیر این صورت وارد کردن دیتابیس با خطا روبه‌رو خواهد شد. به طور مثال اگر دیتابیس ما SQL باشد و با فرمت gzip آن را فشرده کرده باشیم ، نام فایل باید به شکل sql.gzip.* بوده تا بدرستی بازگردانی شود.

جدا از آپلود فایل ، شما تنظیماتی را دراختیار خواهید داشت که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

Character set of the file : نوع کاراکتر دیتابیس قبلی را تنظیم کنید که برای زبان فارسی و سایت‌های فارسی باید بر روی UTF-8 قرار گیرد.

Partial Import : با انتخاب این گزینه ، دیتابیس را با سرعت بسیار زیادی شروع به وارد کردن کرده و اگر Query های تودرتو زیاد و زمان‌بر در آن باشد ، آنها را حذف خواهد کرد ؛ این قابلیت برای دیتابیس‌هایی که حجم بسیار بالایی دارند مفید است و به همین ترتیب به علت حذف احتمالی Query ها ممکن است بخشی از دیتابیس شما بدرستی کار نکند.  ( بهترین تنظیم در این بخش وارد کردن عدد 0 و انتخاب آن به عنوان کمک کننده برای وارد کردن دیتابیس می‌باشد)

Enable Foreign key check : با انتخاب این گزینه ، کلیدهای خارجی دیتابیس نیز بررسی خواهد شد.

Format : در این بخش فرمت دیتابیس را انتخاب نمایید. (همانطور که در منوی آن مشاهده می‌کنید ، شما قابلیت آن را خواهید داشت تا از فایل‌های CSV نیز دیتابیس خود را وارد نمایید.)

SQL Compatibility Mode : چنانچه شما از پایگاه داده SQL با فرمت‌های دیگر مانند Oracle SQL ، MSSQL و یا ... بک‌آپ گرفته‌اید ، باید نوع آن را در این بخش تنظیم نمایید.

پس از پایان و تنظیم تمامی موارد ، بر روی Go  کلیک کرده تا بک‌آپ شروع به بازگردانی و وارد شدن دیتابیس شود.

 بازگردانی دیتابیس در phpmyadmin

نکته : ممکن است نسبت به حجم دیتابیس شما ، کمی وارد کردن اطلاعات و دیتابیس زمان‌بر باشد.

بدین ترتیب شما موفق به بازگردانی بک‌آپ دیتابیس خود شده‌اید.

امیدواریم از آموزش بازگردانی بک‌آپ دیتابیس از phpMyAdmin استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

8974
A
A