ارسال پیام به تمام کاربران در لینوکس

ارسال پیام به تمام کاربران در لینوکس
ارسال پیام به تمام کاربران در لینوکس
9 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش لینوکس با آموزش ارسال پیام به تمام کاربران در لینوکس در خدمت شما کاربران گرامی خواهیم بود تا بتوانید با استفاده یک دستور ساده ، پیغام مورد نظر خود را برای تمامی کاربرانی که از طریق SSH به یک سرور لینوکسی متصل هستند ارسال کنید.

یکی از دستورات مورد علاقه مدیران لینوکسی ، دستور Wall است که به واسطه آن شما قادر خواهید بود در یک لحظه به تمامی کاربران یک پیغام ارسال نمایید.

به طور مثال شما در نظر دارید به تمامی کاربران اطلاع‌رسانی کنید که سرور در ساعت 17 روز شنبه به مدت یک ساعت به حالت Maintenance خواهد رفت و برای استفاده از سرور از ساعت 6 به بعد اقدام نمایید.

در این حالت است که دستور Wall به کمک شما خواهد آمد و شما می‌توانید از آن استفاده نمایید.

با آموزش ارسال پیام به تمام کاربران در لینوکس توسط دستور Wall همراه ما باشید.

ارسال پیام به تمام کاربران در لینوکس

  • برای ارسال پیغام به کاربران خود به صورت یکپارچه از دستور Wall به شکل زیر استفاده نمایید.
wall "System will go down for 1 hours maintenance at 5:00 PM"

شما می‌توانید پیغام خود را به سادگی پس از کلمه Wall و بین کوتیشن نوشته و اینتر را بزنید ، پس از اینتر بلافاصله این پیغام برای کاربران ارسال خواهد شد.

  • حال اگر در نظر دارید که پس از دریافت پیغام توسط کاربران سیستم خط فرمان را تا زمان زدن اینتر نمایش ندهد تا مطمئن شوید کاربر پیغام را مطالعه کرده است ، باید از پارامتر n استفاده نمایید.
wall -n "System will go down for 1 hours maintenance at 5:00 PM"

بدین ترتیب شما می‌توانید اطلاعیه‌های مربوط به سرور خود را با سایر کاربران آنلاین در میان گذاشته تا از وضعیت سرور آگاه گردند.

امیدواریم در پایان از تکنیک ارسال پیام به تمام کاربران در لینوکس توسط دستور Wall استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

5840
A
A