بررسی سئو از نظر بینگ

بررسی سئو از نظر بینگ
بررسی سئو از نظر بینگ
9 ماه پیش

در این بخش از سری مطالب آموزش سئو و بهینه‌سازی وب ، با مطلب بررسی سئو از نظر بینگ و تفاوت‌های آن با گوگل در خدمت شما خواهیم بود تا کاربرانی که درخواست معرفی این موتور جستجو و همچنین آشنایی با الگوریتم سئو آن را داده بودند ، با آن نیز آشنا شوند.

امروزه اکثراً (مخصوصاً در ایران) اینترنت را با گوگل می‌شناسند و بارها دیده شده که اگر از یک وبسمتر درخواست بهینه سازی وب بر اساس بینگ را کنید ، به شما بخندد.

درست است که امروزه 67 درصد سهم بازار جستجو را گوگل در اختیار دارد و با استفاده از همین سهم بزرگ شما می‌توانید کاربران زیادی را جذب سایت خود کنید ، اما باید بدانید که بینگ پس از ادغام با یاهو ، 17 درصد سهم جستجو در اینترنت را داراست و با اینکه قابل مقایسه با گوگل نیست ، اما یک وب مستر حرفه‌ای هیچگاه از این 17 درصد نمی‌گذرد و سهم خود را از آن طلب خواهد کرد.

حال برای دسته از افرادی که در نظر دارند با موتور جستجو بینگ بیشتر آشنا شوند و روند ایندکسینگ آن را بیشتر بشناسند ، توصیه می‌کنم  که به مطلب بررسی سئو از نظر بینگ که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ، دقت نمایند.

نکته : در این مطلب قصد داریم بینگ را بیشتر توضیح دهیم و در کنار آن مقایسه‌ای کوچک بین آن و گوگل انجام خواهیم داد تا از لحاظ فنی بیشتر با آن نیز آشنا گردید.

بررسی سئو از نظر بینگ

بینگ، قدیمی‌تر

نتایج جستجوی بینگ، بسیار قدیمی‌تر از گوگل است و این موضوع برای وب‌مستران از آن نظراهمیت دارد که می‌توانند به قدمت محتوایی که در بینگ به ثبت می‌رسد، مطمئن باشند. اما در بینگ محتوای رسانه‌ای سریعتر ایندکس شده و مهمتر از محتوای متنی نیز می‌باشد. دستور عملکرد بینگ برای ایندکس کردن محتوا کمی متفاوت است و به نظر می‌رسد برای ایندکس کردن محتوای متنی کمی مردد عمل می‌کند و بیشتر به محتوای رسانه‌ای که سندیت بیشتری دارد ، اهمیت می‌دهد.

محتوای چند رسانه‌ای

الگوریتم‌های بینگ، بیشتر برای ثبت محتوایی با فایل‌های چند رسانه‌‌ای طراحی شده‌ و خیلی مفیدتر و بهتر از گوگل در سیستم ثبت محتوای چند رسانه‌ای مانند ویدئوها ، صداها ، تصاویر و ... عمل می‌کند.

در واقع الگوریتم گوگل بر پایه HTML است و با آن کار می‌کند و محتوای متنی را بیشتر می‌بیند ، بنابراین محتوای متنی برای گوگل قابل فهم‌تر از رسانه است. اما در مقابل الگوریتم بینگ به شکلی برنامه‌ریزی شده که محتوا را به صورت کلی خواهد دید و به علت سندیت بیشتر رسانه که در بخش قبل توضیح دادیم ، آنها را با اولویت بیشتری ایندکس می‌کند. امروزه در سراسر جهان برای جستجو تصویر ، ویدئو و در کل رسانه‌ها بیشتر از بینگ استفاده می‌کنند تا نتایج بهتری را دریافت کنند.

ایندکس دامنه

گوگل تا زمانی که لینک‌هایی از تمام دامنه‌ها بدون اسپم و تازگی داشته باشند را به سرعت ایندکس می‌کند. این در حالیست که الگوریتم‌های بینگ، دامنه‌هایی مانند edu ، gov ، mil ، و ... را بسیار بهتر و در اولویت قرار می‌دهند. در واقع بینگ با توجه به معیار اصلی هر دامنه ، سایت را مشاهده می‌کند. به طور مثال دامنه gov یک دامنه دولتی است و مطمئناً اطلاعات کامل و معتبرتری از یک موضوع نسبت به یک سایت عمومی در اختیار کاربران قرار می‌دهد ، بنابراین اولویت بیشتری نسبت به یک سایت عمومی با پسوندهای متعارف نیز دارد.

اهمیت کم بک لینک در بینگ

در حالی که تمامی الگوریتم‌های گوگل، برای پیدا کردن ارجاعات به صفحات و محبوبیت صفحه و سایت، از بک لینک‌ها بهره می‌برد ، بینگ اهمیت چندانی به یک یا چند بک لینک نمی‌دهد و تنها محتوای یک سایت است که باعث افزایش Authority یک صفحه و یا سایت می‌شود. در کل بینگ بک‌ لینک را مانند گوگل یک موضوع خاص و اساسی در نظر ندارد و تنها به عنوان یک لینک ساده به آن نگاه می‌کند. بر همین اساس تمامی جستجوهای بینگ بر پایه محتوا موجود بر روی سایت خواهد بود.

الگوریتم eye inbound

این الگوریتم که شاخص اصلی موتور جستجوگر بینگ محسوب می‌شود ، یکی از مواردی است که به یک وب‌مستر کمک می‌کند تا موضوعات و برچسب‌های سایت خود را بسادگی انتخاب کند.

بینگ با استفاده از این الگوریتم ، تمامی کلمات موضوع ، برچسب‌ها و ... را با دقت چک کرده و با محتوا و سایر بخش‌های سایت شما تطابق می‌دهد و تنها آنهایی را برای کاربران جستجوگر بولد می‌کند که واقعاً در سایت وجود داشته باشند. به همین دلیل است که در جستجوهای بینگ دیگر از سایت‌های اسپم ، تبلیغاتی و ... خبری نیست و متن جستجو شده تماماً در سایت‌های تخصصی با آن موضوع برای شما نمایش داده می‌شود.

سخن پایانی بررسی سئو از نظر بینگ

در پایان بهتر است بگوییم ، الگوریتم هوشمند بینگ ، نوید آن را خواهد دارد که کاربران ایرانی نیز به سمت آن روند و اگر کمی بیشتر با آن و نوع عملکردش آشنا شوند ، به عنوان موتور جستجوی دوم انتخاب خواهد شد. بنابراین وب مستر عزیز به شما پیشنهاد می‌دهیم ، سایت خود را برای این موتور جستجو نیز بهینه‌سازی کنید تا در نتایج آن نیز سهمی داشته و بازدید روزانه سایت خود را افزایش دهید.

امیدواریم در پایان از مطلب بررسی سئو از نظر بینگ و مقایسه آن با گوگل استفاده لازم را برده باشید.

در مطالب بعدی نیز به نحوه ثبت سایت در بینگ و سایر موارد آن خواهیم پرداخت.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

5243
A
A