راه حل اسپم نشدن ایمیل در وردپرس

راه حل اسپم نشدن ایمیل در وردپرس
راه حل اسپم نشدن ایمیل در وردپرس
8 ماه پیش

اکثر مدیران سایت‌های وردپرسی با مشکل اسپم شدن ایمیل‌ها بارها و بارها با روبه‌رو شده‌اند و همیشه به دنبال راه‌کاری مناسب بوده‌اند. حال در این مطلب از سری مطالب آموزش وردپرس با موضوع راه حل اسپم نشدن ایمیل در وردپرس در خدمت شما خواهیم بود تا یک راه‌کار نسبتاً ساده را با هم بررسی نمایم.

اسپم شدن ایمیل‌ها در وردپرس نیز یک موضوع شایع است. گاهی فرم‌سازها با ارسال ایمیل، این مشکل را به وجود می‌آورند (مانند فرم تماس۷) گاهی خبرنامه‌ای که ارسال می‌کنید به اسپم منتقل می‌شود. این موضوع چندان جالب نیست و باید راهی برای حل آن پیدا کرد.

راه حل اسپم نشدن ایمیل در وردپرس

اولین سوالی که ذهن اکثر کاربرها را به خود مشعول می‌کند این است که ایمیل به راحتی ارسال می‌شود اما به پوشه اسپم می‌رود، چرا؟ تازه شاید با اتفاقات جالبی رو به رو شوید! که ایمیل‌های ارسالی شما در پوشه Inbox در سرویس ایمیل Gmail نمایان شود اما در سرویس دیگری مانند Yahoo ، ایمیل را دریافت نکنید و یا در Spam ذخیره شود.

این موضوع که شاید برای کاربران نیز آزاردهنده به نظر برسد به دلیل سیاست‌های خاص هر سرویس‌دهنده برای دریافت ایمیل و دایرکتوری اسپم است. البته که این رفتار با سرویس‌های شخصی و بزرگ‌تر محدود نخواهد شد. زمانی که شما از ایمیل‌های شخصی که روی هاست خود ایجاد می‌کنید، استفاده کنید، با فیلترهایی برای اسپم‌ها مواجه می‌شوید.

اما شما تنها می‌توانید که هسته اصلی کار اسپم‌ها را بررسی کنید و دلایل اصلی را رفه نمایید که در ادامه به چند نوع آن اشاره شده است.

  • ایمیل مورد نظر از کدام سرور ارسال شده است؟ آیا جزء لیست سیاه است؟
  • آیا سرور ایمیلی اجازه ارسال ایمیل به افراد را می‌دهد؟
  • چه نوع محتوایی برای ایمیل در نظر گرفته شده؟ آیا دارای لینک اسپم است؟
  • آیا رکوردهای مربوط به سرویس ایمیل مانند DMARC ، DKIM و SPF به درستی تنظیم شده‌اند؟
  • و…

حال با این تفاسیر باید لیستی از کارهایی که باید شما در وردپرس انجام دهید و آنها را چک کنید آماده کرده‌ایم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

لیست کارهایی که باید برای مبارزه با اسپم انجام داد

۱- از وضعیت ارسال کننده ایمیل مطمئن شوید. این ارسال کننده باید از دامنه وبسایت شما استفاده کند. به عنوان مثال info@azarlearn.com و اینکه این ایمیل باید از قبل ساخته شده و موجود باشد و حتماً امکان دریافت و ارسال برای آن وجود داشته باشد.

برای این منظور حتماً ایمیل مربوطه را چک کنید و از برگشت نخوردن ایمیل‌ها توسط آن مطمئن شوید. چنانچه با آن مشکلی دارید حتما به پشتیبانی هاست خود تیکت بزنید.

۲- گاهی ایمیلی که وارد می‌کنید از سرویس‌های جیمیل و… است و اینگونه چون ایمیل مورد نظر از دامنه سایت شما نیست، عمل نخواهد کرد و احتمال اسپم شدن ایمیل‌ها در وردپرس در این شرایط وجود دارد.

۳- برای خبرنامه‌ها یک ایمیل جهت مسیر بازگشت تعیین کنید و ترجیحاً ایمیلی باشد که به صورت منظم آن را چک می‌کنید. خطاها و مشکلات را با کمک آن زودتر متوجه می‌شوید. در واقع این آدرس ایمیل می‌تواند همان آدرس فرستنده باشد.

اگر یک سرویس‌دهنده SMTP خارجی داشته باشیم چه کنیم؟

اگر از سرویس ایمیلی استفاده می‌کنید احتمالاً از SMTP برای ارسال ایمیل به لیست مشتریان خود استفاده می‌کنید. در اینصورت احتمال اسپم شدن ایمیل‌ها در وردپرس وجود دارد و برای رفع آن باید به تنظیم SMTP در وردپرس بپردازید.

چنانچه با تنظیم SMTP به جواب نرسیدید و با محدودیت مواجه شدید، حتما با سرویس‌دهنده ایمیل خود صحبت کنید و چنانچه از سمت او مشکلی وجود نداشت باید با پشتیبان هاست مکاتبه نمایید.

یک راه‌حل ساده

شاید تا بدین جای مقال کمی با پیچیدگی روبه‌رو شده باشید و سخت با موضوعات توضیح داده شده کنار بیایید. اما اگر می‌خواهید یک راه ساده را برای رفع مشکلات خود بیابید ، به شما پیشنهاد می‌نماییم به چند خط پایانی مقاله توجه کنید.

سرویس‌دهنده‌های ایمیلی یا خدمات ارسال خبرنامه زیادی وجود دارند که محدودیت اسپم شدن ایمیل‌ها در وردپرس را اصلا ندارند. باید آن‌ها را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید. به طور مثال یکی از برترین و پراستفاده‌ترین سرویس‌های کاربردی در این زمینه ، MailChimp است که بسیار کار شما را ساده‌تر خواهد کرد..

سخن پایانی

قبل از هر تنظیم و هر کاری ، در ابتدا سیستم ایمیل را از روی هاست خود چک کنید و وضعیت دامنه ، آدرس IP که در لیست سیاه وجود نداشته باشند را چک کرده و اگر موردی بود آنها را رفع نمایید. برای این امر نیز می‌توانید از سایت‌های چک کننده‌ای مانند Mxtoolbox استفاده نمایید که بعداً آموزش کاملی از نحوه کار با آن برای شما منتشر خواهیم کرد.

پس از رفع و دریافت ایمیل‌های هاست شما توسط سرویس‌دهندگان ایمیل ، حال به وردپرس خود رفته و با تنظیمات مورد نیاز SMTP و یا استفاده از MailChimp از سرویس ایمیل در وردپرس خود بدون هیچ نگرانی استفاده نمایید.

امیدواریم در پایان از مطلب راه حل اسپم نشدن ایمیل در وردپرس استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

7531
راه حل اسپم نشدن ایمیل در وردپرس
100.002
A
A