جایگزین کردن Iptables به جای Firewalld در Centos 7

جایگزین کردن Iptables به جای Firewalld در Centos 7
جایگزین کردن Iptables به جای Firewalld در Centos 7
9 ماه پیش

یکی از مهمترین تغییراتی که CentOS 7 داشت جایگزین کردن Firewalld به جای Iptables بود که در مطلب معرفی Firewalld به طور مفصل به آن پراخته شد. حال ممکن است به دلایل مختلفی شما در نظر داشته باشید Iptables را مجدداً جایگزین Firewalld کرده و از آن استفاده نمایید. بنابراین در این مطلب قصد داریم با آموزش جایگزین کردن Iptables به جای Firewalld در Centos 7 در خدمت شما کاربران گرامی باشیم.

جایگزین کردن Iptables به جای Firewalld در Centos 7

جهت جایگزین کردن Iptables به جای Firewalld در Centos 7 در ابتدا باید در نظر داشته باشید که اگر رول‌هایی در Firewalld تنظیم شده باشد ، حذف شده و شما باید Iptables را مجدداً پیکربندی کنید ؛ اگر در نظر دارید که رول‌های Firewalld در Iptables تنظیم شود باید از طریق روش‌های دیگر به Migrate یا همان مهاجرت بین این دو فایروال بپردازید که در مطالب آتی به آن خواهیم پرداخت.

حال در ادامه با آموزش جایگزین کردن iptables به جای Firewalld همراه ما باشید.

1- ابتدا دستور زیر را وارد کرده تا سرویس Iptables نصب شود.

yum install –y iptables-services

2- سپس دستور زیر را وارد کرده تا سرویس Firewalld ماسک شود.

systemctl mask firewalld

3- حال با دستورات زیر سرویس Iptables را فعال نمایید.

systemctl enable iptables
systemctl enable ip6tables

4- پس از اعمال دستورات فوق ، شما می‌توانید با وارد کردن دستور زیر به دایرکتوری تنظیمات Iptables رفته و به تنظیم و اضافه کردن رول‌های مورد نظر بپردازید.

cd /etc/sysconfig

پس از ورود به این دایرکتوری ، فایل‌هایی با نام iptables ، Ip6tables ، Iptables-config و Ip6tables-config را مشاهده خواهید کرد که هر یک برای تنظیمات مختلف در نظر گرفته شده است.

5- بعد از اضافه کردن و تنظیمات مورد نظر خود بر روی Iptables ، دستور زیر را وارد کرده تا Firewalld به صورت کامل stop شود.

systemctl stop firewalld

6- در نهایت دو دستور زیر را وارد کرده تا سرویس Iptables استارت شود.

systemctl start iptables
systemctl start ip6tables

بدین ترتیب شما موفق به جایگزین کردن Iptables به جای Firewalld در Centos 7 شده‌اید.

نکته مهم : دقت داشته باشید تنظیمات مورد نیاز برای دسترسی به کنسول SSH بر روی پورت 22 و همچنین سایر دسترسی‌های مورد نظر خود را قبل از استارت کردن Iptables انجام دهید تا دسترسی شما از سرور قطع نشود.

امیدواریم در پایان از آموزش جایگزین کردن Iptables به جای Firewalld در Centos 7 استفاده لازم  را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید و یا برای رفع مشکلات دیگر در زمینه آموزش‌های آذرآنلاین به بخش Community مراجعه کرده و مشکل خود را در آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت کاربران دیگر و کارشناسان به سؤالات شما پاسخ دهند.

4947
A
A