آموزش Track Delivery در سیپنل

آموزش Track Delivery در سیپنل
آموزش Track Delivery در سیپنل
9 ماه پیش

یکی از قابلیت‌های مهم کنترل پنل سیپنل سرویس ایمیل کامل و کاربردی آن است که در بین آنها قابلیتی با نام Track Delivery وجود دارد که به کمک آن می‌توانید وضعیت سلامت ایمیل‌های ارسالی و همچنین دامنه خود را بسنجید. در همین راستا در این بخش از آموزش‌های Cpanel قصد داریم با آموزش Track Delivery در سیپنل در خدمت شما دوستان گرامی باشیم.

قبل از اینکه شروع به آموزش این بخش نماییم ، ابتدا به توضیح کاملی از این قابلیت و موارد استفاده از آن پرداخته تا با Track Delivery بیشتر آشنا شوید.

Track Delivery چیست؟

امروزه تمامی افراد می‌توانند با ثبت یک دامنه و یک هاست ، دارای سرویس ایمیل شوند و همواره می‌توانند از این سرویس به صورت کامل استفاده نمایند. در این بین برخی افراد با استفاده از متدهای غیر معمول سعی بر ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و یا دارای ویروس داشته که همین امر باعث می‌شود ، کمی استفاده از ایمیل با احتیاط همراه گردد.

بارها شده که یک دامنه شخصی دچار مشکل در ارسال ایمیل به سرویس‌های ایمیل عمومی مانند Gmail ، Hotmail و یا ... شده است و پس از ارسال ایمیل به سرویس‌های عمومی ، ایمیل پس از یک وقفه طولانی به دست دریافت‌کننده رسیده و یا به طور کلی ریجکت شده است.

این اتفاق ناشی از آن است که آن سرویس‌دهنده ایمیل که نقش دریافت‌کننده را دارد ، دامنه شما را بلاک کرده و شما را به عنوان یک اسپم شناخته است.

حال قابلیت Track Delivery به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی که در ایمیل‌های ارسالی شما مشکلی پیش بیاید ، آن را بررسی کنید و از نوع مشکل مطلع گردید.

به طور مثال ؛ در مجموعه شما یک کاربر اطلاع می‌دهد که ایمیل‌های ارسال شده به هر اکانتی در Gmail دریافت نمی‌شود. برای اینکه بتوانید چک کنید که آیا Gmail سرور شما بلاک کرده و یا در لیست اسپم‌ها گذاشته است ، می‌توانید از بخش Track Delivery استفاده کنید.

Track Delivery یک شبه ایمیل را برای سرور ایمیل مورد نظر ارسال کرده و وضعیت آن را پس از Deliver شدن به شما نمایش می‌دهد.

حال با توضیحاتی که از Track Delivery و دلایل استفاده از آن ذکر شد با کاربرد این قابلیت آشنا شدید در ادامه به آموزش Track Delivery در سیپنل و نحوه کار با آن خواهیم پرداخت.

آموزش Track Delivery در سیپنل

1- ابتدا وارد کنترل پنل سیپنل خود شوید.

2- از بخش Email بر روی گزینه Track Delivery کلیک نمایید.

رفتن به بخش Track delivery

3- حال در این بخش آدرس ایمیل مورد نظر را وارد کرده و بر روی run Report کلیک نمایید.

شما می‌توانید آدرس ایمیل یک سرور عمومی و یا خصوصی را در این بخش وارد نمایید.

4- پس از کلیک بر روی Run Report ، باید منتظر بمانید تا Delivery انجام پذیرد.

وارد کردن آدرس ایمیل برای Track Delivery

پس از چند لحظه در پایین صفحه ، گزارشی از وضعیت ارسال و دریافت ایمیل برای شما نمایش داده خواهد شد.

همانطور که مشاهده می‌نمایید کادر سبز رنگ به معنی دریافت ایمیل به صورت صحیح نمایش داده شده و شما می‌توانید برای دریافت گزارشات بیشتر بر روی گزینه‌هایی که کارد قرمز رنگ نوشته شده است کلیک کنید.

نمایش وضعیت track Delivery

بدین ترتیب شما قادر خواهید بود در صورت بروز مشکل و دریافت نشدن ایمیل‌های ارسالی از سمت ایمیل سرور خود ، از این بخش به چک کردن وضعیت ایمیل‌های دریافتی بپردازید.

امیدواریم از آموزش Track Delivery در سیپنل استفاده لازم را برده باشید.

کاربر گرامی شما می‌توانید سؤالات مربوط به این آموزش را در بخش کامنت‌ها عنوان کرده و در همین قسمت پاسخ خود را دریافت کنید.

3008
A
A